Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 sep 2010 19:41

Afbeelding

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 26 sep 2010 19:48

:8> Heerlijke jongens Tj..
Die blik van Matteo haha, lief zeg.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 sep 2010 21:09

over het niet kruipen: ff wat dingen van internet geplukt, werd nl best zelf beetje nieuwsgierig omdat juul ook niet gekropen heeft. Overigenskan ze het nu wel prima, maar ze ging van zitten meteen langslopen.

Onze dochter is zeer hoogbegaafd. Inmiddels hebben wij begrepen dat een van de vroege kenmerken van hoogbegaafdheid is dat kinderen bepaalde ontwikkelingsfases overslaan, omdat ze die gewoon niet nodig hebben. Een van die fases is kruipen.

Door te kruipen leren ze namelijk het onafhankelijk bewegen van de ledematen waardoor ze op latere leeftijd ook in staat zijn bijvoorbeeld een deksel van een pot te draaien (de ene hand stil houden, de andere bewegen).

hier is de borstvoeding opeens op. Dus, net de eerste fles gegeven. Had nog gekolfd, dus die ook al opgemaakt, en dankzij de buuf kan ik de nacht ook door. Morgenvroeg maar meteen wat halen hier of daar, als ze het weer hebben in de winkel, me vriendin had ik ookal gebeld, maar die zat zelf ook al kramp omdat ze het zaterdag hier overal op hadden ](*,)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 26 sep 2010 21:14

je kan het ook op huisartsenposten halen..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 sep 2010 07:24

liefje schreef:je kan het ook op huisartsenposten halen..

jah, dat weet ik, maar dat is bijna een uur rijden,

We hebben et uitgehouden, zo maar ff naar de winkel... Overigens slaapt hij meteen veeeel beter! :shock:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 sep 2010 08:21

paprikameisje2 schreef:Onze dochter is zeer hoogbegaafd. Inmiddels hebben wij begrepen dat een van de vroege kenmerken van hoogbegaafdheid is dat kinderen bepaalde ontwikkelingsfases overslaan, omdat ze die gewoon niet nodig hebben. Een van die fases is kruipen.

Jullie dochter is toch nog te jong om dat te testen?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 sep 2010 09:31

PPm: Wat bijzonder dat jullie dochter zo hoogbegaafd is!

TJ: Wat een schatje zeg die kleine man van je!!!
Hij lijkt spreken op zijn broers!
Huilt hij nog zo veel?

AJL: Hoe is het met de zieke Cato?

Kwebbel: Hoe is het met vlinder en haar boys??

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 sep 2010 09:42

Met Cato gaat het weer de goede kant op. Vlekjes zijn weg en ze heeft voor het eerst sinds weken geen verhoging! Nu haar eetlust nog, want die is erg matig. Wel grappig om de verschillen te zien. Hugo eet alles wat je hem voorzet in grote hoeveeheden en Cato eet weinig en is niet zo geïnteresseerd in eten.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 sep 2010 09:45

ajl schreef:
paprikameisje2 schreef:Onze dochter is zeer hoogbegaafd. Inmiddels hebben wij begrepen dat een van de vroege kenmerken van hoogbegaafdheid is dat kinderen bepaalde ontwikkelingsfases overslaan, omdat ze die gewoon niet nodig hebben. Een van die fases is kruipen.

Jullie dochter is toch nog te jong om dat te testen?

nou dat dus?? niet om vervelend te zijn , echt niet, maar is dat idd niet erg jong?? hoe test je dat dan , ik ben nieuwsgierig :D

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 sep 2010 10:28

Hoezo is ze hoogbegaafd? Wat houdt dat in, op zo'n jonge leeftijd?

Edit: Ah, iemand anders had 't ook al gevraagd. :)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 sep 2010 10:29

Ben daar ook wel een beetje nieuwschierig naar ja..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 sep 2010 10:53

paprikameisje2 schreef:over het niet kruipen: ff wat dingen van internet geplukt, werd nl best zelf beetje nieuwsgierig omdat juul ook niet gekropen heeft. Overigenskan ze het nu wel prima, maar ze ging van zitten meteen langslopen.

Onze dochter is zeer hoogbegaafd. Inmiddels hebben wij begrepen dat een van de vroege kenmerken van hoogbegaafdheid is dat kinderen bepaalde ontwikkelingsfases overslaan, omdat ze die gewoon niet nodig hebben. Een van die fases is kruipen.

](*,)

dat heb ik van internet geplukt. De dingen over het niet kruipen. Julia is echt niet hoogbegaaft, teminste, van wat ik nu zie.... Ze is gewoon lekker gemiddeld! Ik was even nieuwsgierig wat hetniet kruipen voor gevolgen zou hebben, dus.. die dingen eheft iemand anders getypt, gaat dus over een ander kindm niet over een kijnd van mij.

Sorry voor de onduidelijkheid :oops:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 sep 2010 10:57

:biggrin:

Het was niet zo duidelijk nee, lol.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2010 10:58

oke, dat geeft al meer duidelijkheid.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2010 12:04

Haha, ik las het wel als citaat dat je van internet had gepukt ja :)

Tjonge, Jurian is nu al ochtenden steeds om half 7 wakker. Terwijl hij eerst altijd lekker uitsliep. Nu ligt hij om half 7 al te roepen: mama! papa! Klaar! uit!
Vanmorgen hoopte ik nog dat hij weer in slaap zou vallen, ik heb nl een salmonellavergiftiging opgelopen, en ik had graag nog wat langer geslapen. Maar nee hoor, om half 8 begon hij echt te huilen. Dus zijn we maar naar beneden gegaan samen, en ben ik op de bank gekropen, en heeft hij om 9 uur al tv zitten kijken :oops: Hij kijkt eigenlijk alleen Sesamstraat, maar ik voelde me zo ellendig, dat ik, heel slecht, de tv aan heb gedaan voor hem, zodat hij niet steeds bovenop me sprong met boekjes enzo ;) Maar toen ik me weer beter voelde is het ding maar weer uitgegaan, en dat vond hij gelukkig ook prima.
Voordeel van zo vroeg opstaan is wel dat hij om half 12 al weer in bed ligt, en we zo nog wat aan de middag hebben.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”