Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor Saskia » 01 jul 2009 10:53

He, wat naar Rufi, dat is bepaald geen onbezorgde zwangerschap. Heel veel sterkte!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 01 jul 2009 10:58

Wat heftig, Rufi! Sowieso vind ik dat gezegde 'geniet ervan' niet altijd even toepasselijk. Zelf heb ik twee vreselijk nare zwangerschappen gehad, nou, dan kun je echt niet genieten! En opmerkingen als: ''t Is een gezonde ziekte' etc. daar kun je ook helemaal niks mee. Ik snap best dat het zeker voor mensen die moeite hebben met kinderen krijgen het best hard kan zijn als je zegt dat je er totaal niet van geniet, maar dat is dan toch gewoon een feit? Daar kun je zelf ook niets aan doen.

Sterkte hoor!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 01 jul 2009 11:09

Sterkte Rufi! 8>)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jul 2009 11:16

Sterkte Rufi...kan mij voorstellen dat je je veel zorgen maakt!

Enne genieten van een zwangerschap snap ik ook werkelijk niet. Het is een wonder dat je een kind mag krijgen, maar zwanger zijn vind ik echt afgrijselijk. Je groeit finaal uit je voegen ( althans ik dan), continue misselijk en als dat overgaat dan kan je minder uit de voeten ivm je buik. Tel daat alle nachtelijke plassessies bovenop en hormonaal een oorlog. Genieten....echt niet!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 jul 2009 11:53

Tjonge Rufi, heftig! Ik hoop dat de rest van je zwangerschap toch goed mag verlopen en dat je straks dubbelop geniet als je je kindje in je armen hebt :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 jul 2009 12:50

wow, Rufi heftig zeg. Ik hoop dat de komende 16 weken 'omvliegen' en je daarna je kindje in je armen mag houden.

Alle zwangeren, sterkte met deze warmte.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 01 jul 2009 13:12

Sterkte Rufi! 8>)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 01 jul 2009 17:20

Rufi, sterkte...

En ik ben zo vrij het maar even te vragen: hoe zit dat precies met een resuskindje?
Ik ben zelf 20 weken zwanger, heb resusnegatief en moet daar over een week of 10 voor prikken. Is het bij jou zo dat je resusneg hebt en kindje positief? En je hebt dus al antistoffen daartegen?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 01 jul 2009 17:29

@Parkiet: als jij negatief bent en je kindje positief dan loop je de kans dat tijdens de bevalling de bloedcellen van de baby zich mengen met het bloed van de moeder. Die gaat dan antistoffen aanmaken, wat een gevaar kan zijn voor een volgende zwangerschap.
Andersom: als de cellen van de moeder in het bloed van de baby komen, dan breken ze daar de rode bloedcellen af en dat zorgt voor bloedarmoede.

@Rufi: dit is toch niet jouw eerste zwangerschap? Heb jij bij de eerste geen behandeling gekregen, zodat je geen antistoffen aan zou maken?

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 01 jul 2009 17:36

Sterkte rufi!!

Nog +/- 4 weken en dan hoop ik voor het eerst tante te zijn... Kan haast niet wachten :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 jul 2009 21:05

Sterkte Rufi!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 jul 2009 21:28

Rufi, veel sterkte!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 01 jul 2009 21:28

Saskia schreef:@Parkiet: als jij negatief bent en je kindje positief dan loop je de kans dat tijdens de bevalling de bloedcellen van de baby zich mengen met het bloed van de moeder. Die gaat dan antistoffen aanmaken, wat een gevaar kan zijn voor een volgende zwangerschap.
Andersom: als de cellen van de moeder in het bloed van de baby komen, dan breken ze daar de rode bloedcellen af en dat zorgt voor bloedarmoede.

@Rufi: dit is toch niet jouw eerste zwangerschap? Heb jij bij de eerste geen behandeling gekregen, zodat je geen antistoffen aan zou maken?

Dat bovenste weet ik inderdaad, dat onderste vraag ik me dus ook af, dat bedoelde ik met mijn vraag.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 jul 2009 21:35

Rufi, heel veel sterkte!
Hoe zijn de vooruitzichten bij zo'n snelle stijging van waarden?

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 02 jul 2009 08:53

Rufi, heel veel sterkte!! Logisch dat je er niet van geniet hoor. Maar hopelijk kun je straks een gezond kindje in je armen houden!

Ik heb niet echt veel last van de warmte. Merk wel dat ik sneller moe ben, maar dat kan ook komen dat ik het veel te druk had! Maar heb nu vakantie van school en ga nu lekker genieten van babyspullen shoppen etc.!!

Kheb alleen sinds afgelopen dinsdag heel erg stekende pijn in mijn linkerzij. Soms kan ik er zelfs niet rechtop van lopen! Hebben jullie een idee wat dit kan zijn?!

Terug naar “Archief”