kleding enzo (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor Jo'tje » 05 mei 2009 07:54

Ik ben niet zo van het heel goedkoop shoppen. Af en toe wel eens een goedkope broek of wat leuke shirts. Maar mijn ervaring is toch dat de betere spullen gewoon járen meegaan. Ik heb echt shirts en blousjes en broeken van 5 jaar oud. Die zien er niet uit als net-nieuw, maar echt prima om gewoon naar het werk aan te doen enzo hoor. Goedkope shirtjes kan ik één zomer leuk aan. Zomer twee zijn ze al half verwassen en komen er slijtplekken in, pluisjes op etc. Daarna kunnen ze weg. Als ik dat alleen maar zou kopen zou ik dus net zoveel geld kwijt zijn denk ik.
Soms vind ik het wel een beetje apart, alsof je alles maar zo goedkoop mogelijk moet doen. Een ander heeft weer dure hobby's of weet ik veel wat. Of wil direct een auto. Of..of..of...

En dan nog eens iets: shirtjes voor 5 euro klinkt leuk, maar ik ben dan ook wel erg benieuwd naar het productieproces wat erachter zit. Ik koop toch graag kleding van merken waarvan ik weet dat het qua mensenrechten en natuur verantwoord is. (voor zover het al te checken valt...) Heb je daarin ook, juist als christen, geen verantwoordelijkheid?
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mei 2009 08:04

Dat is ook een goed punt dat je aanstipt jo'tje. Al moet ik zeggen dat ik mijzelf nooit verdiept heb in het productieproces :oops: . Ik koop vaak duurdere kleding, omdat ik de kleding mooier vind dan de goedkopere en de pasvorm is ook vaak beter. Ik zal proberen mn leven te beteren en mij ook eens gaan verdiepen in het productieproces!

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 05 mei 2009 08:04

Ik heb pas ook 100 euro voor een jurkje uitgegeven en dan nog hempje en njasje erbij, maar dat is dan voor een bruiloft en dan vind ik het gewoon leuk :D Vorig jaar gaf ik gerust 100euro per maand uit aan kleding, maar dat ben ik nu aan het minderen, omdat ik liever wil sparen :wink: Maar ik heb inderdaad rokken van de DiDi en van de Esprit die blijven zo mooi! En broeken net zo.. maar shirtjes van de H&M kun je inderdaad echt maar één zomer aan helaas.
Je hebt daarin als christen inderdaad een plicht, daarom wacht ik ook op de uitverkoop, goedkope 'dure' merkkleding :wink:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mei 2009 08:20

Ik kocht tot vorig jaar ook nog wel eens kleren bij de Zeeman voor mijn werk. Dat doe ik nu niet meer, die shirts zijn vaak na een paar keer wassen al helemaal vervormd. Bovendien loop ik er nu liever wat 'netter' bij (ikzelf vind de kleding van Zeeman niet echt netjes, meer sportief).
Ik koop dan ook liever in de uitverkoop. Aan het begin van elk seizoen koop ik (meestal bij de Promiss) één stel kleren, de rest koop ik in de uitverkoop. Had pas twee leuke vestjes bij de Miss Etam voor 38 euro (normaal 50), dus dat vind ik erg leuk!
Op schoenen bespaar ik ook niet meer, ik heb nogal eens last van mijn rug en als ik dan goedkopere schoenen aan heb, voel ik m'n rug alleen maar erger.
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2009 08:23

Natuurlijk heb je een plicht daarin, dat zal ongetwijfeld wel. Ik heb nu shirtjes van C&A daar kan ik echt wel 3 zomers mee doen als ik wil. En als er een pluisje op komt, ja nou, vind ik niet echt boeiend. Dat wil niet zeggen dat ik het dan meteen weg moet gooien. Vind k dan weer zonde. Heb laatst een trui weggegooid die had ik 9 jaar, vol met pluisjes, zelfs de rits nog een keer gemaakt want die was stuk. Had m aan als ik het koud had, ik heb m echt met pijn in m'n hart weggedaan. En het was niet eens zo'n duur ding, iets van 30 gulden toen nog ofzo bij V&D.
Mijn man heeft als hobby auto's, en heeft er best wat geld voor over en dat vind ik prima. Ik geef iets minder uit aan geld maar weer iets meer voor andere dingen.
Ik vind het juist zonde van m'n geld als ik 80 euro voor een vest/trui of wat dan ook uitgeef, ik vind dat gewoon echt zonde, misschien ben ik daar wel te zuinig in ofzo maar ja.... ik wil niemand afkraken die wel iets duurder shopt ofzo en hopelijk is dat andersom ook niet zo :wink: zal wel niet.. toch? :D ach ieder z'n meug denk ik dan maar.
@Daphne: ik heb alleen een paar broeken van Zeeman, die blijven tot nu toe (na 6x wassen ofzo) nog wel mooi :) shirtjes heb ik weinig ervaring mee...
op schoenen bespaar ik dan dus weer niet!! Ik heb echt vaak last van m'n rug en heb ook steunzolen dus ik moet gewoon goede stevige sportschoenen. Die haal ik dan voor over de 100 euro bij m'n zwager. Ook op m'n bril bezuinig ik niet. Ga keurig ieder jaar voor controle en laatst was er een kwart punt vanaf, hup meteen nieuwe glazen. M'n ogen moeten een heel leven mee dus daar ben ik zuinig op. Iets afgeweken van het topic :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2009 09:54

Jo'tje schreef:Ik ben niet zo van het heel goedkoop shoppen. Af en toe wel eens een goedkope broek of wat leuke shirts. Maar mijn ervaring is toch dat de betere spullen gewoon járen meegaan. Ik heb echt shirts en blousjes en broeken van 5 jaar oud. Die zien er niet uit als net-nieuw, maar echt prima om gewoon naar het werk aan te doen enzo hoor. Goedkope shirtjes kan ik één zomer leuk aan. Zomer twee zijn ze al half verwassen en komen er slijtplekken in, pluisjes op etc. Daarna kunnen ze weg. Als ik dat alleen maar zou kopen zou ik dus net zoveel geld kwijt zijn denk ik.
Soms vind ik het wel een beetje apart, alsof je alles maar zo goedkoop mogelijk moet doen. Een ander heeft weer dure hobby's of weet ik veel wat. Of wil direct een auto. Of..of..of...

En dan nog eens iets: shirtjes voor 5 euro klinkt leuk, maar ik ben dan ook wel erg benieuwd naar het productieproces wat erachter zit. Ik koop toch graag kleding van merken waarvan ik weet dat het qua mensenrechten en natuur verantwoord is. (voor zover het al te checken valt...) Heb je daarin ook, juist als christen, geen verantwoordelijkheid?

Helemaal mee eens. Maar dat is met alles zo :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mei 2009 10:30

Voor wie eerlijke en biologische katoenen kleding wil dragen... kijk eens op fair21.nl en er zijn nog veel meer sites waar je dat kunt kopen. Bij WE hebben ze ook hemden en shirtjes van bio-katoen :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2009 10:34

bij de Hema volgens mij nu ook (gewone basic t shirts)

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 05 mei 2009 10:37

Op de site van de DiDi staat ook dat ze er op letten.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mei 2009 11:18

Ook bij de C&A, mijn man heeft daar een gigantisch leuke 'biologische' spijkerbroek vandaan.

@Kwebbel: Ik kraak zeker mensen niet af die bij de Zeeman kleding kopen. Tenslotte heeft niet iedereen meer geld te besteden of het er niet voor over. Bovendien heb ik er zelf ook wel eens shirts gekocht. Ondergoed koop ik ook nogal eens daar, zowel voor mezelf als voor mijn man. En daarvan vind ik het niet erg als die snel versleten zijn, dan heb je tenminste nogal eens wat nieuws... 8)
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 mei 2009 11:26

Het is ook totaal niet mijn bedoeling dat mensen geen goedkope kleding meer mogen kopen! :D Koopjes zijn altijd fijn!
Gelukkig komt er steeds meer bewustwording wat 'groene' kleding betreft. Veel winkelketens verbeteren het productieproces, voor zover dat traceerbaar is. Ik vind dat wel een goede ontwikkeling. Zie het als een soort goed doel: iets meer geld voor eerlijke kleding, iets minder naar een ander goed doel ;) Helaas is dat niet belastingaftrekbaar.. haha!
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2009 11:53

Daphne schreef:Ook bij de C&A, mijn man heeft daar een gigantisch leuke 'biologische' spijkerbroek vandaan.

@Kwebbel: Ik kraak zeker mensen niet af die bij de Zeeman kleding kopen. Tenslotte heeft niet iedereen meer geld te besteden of het er niet voor over. Bovendien heb ik er zelf ook wel eens shirts gekocht. Ondergoed koop ik ook nogal eens daar, zowel voor mezelf als voor mijn man. En daarvan vind ik het niet erg als die snel versleten zijn, dan heb je tenminste nogal eens wat nieuws... 8)
Ik koop er ook ondergoed !! Had laatst een setje van Snoopy gekocht, echt wel leuk voor weinig. En dan kan ik idd ook wat meer kopen om even af te wisselen of eens wat nieuws te halen.

Ik vind koopjes juist leuk !! Gewoon even lekker wat inslaan. Zo verzamel ik ook vakantiesokken. Mijn oude sokken waar een gaatje in zit verzamel ik om daar tijdens de vakantie afslijten. Of een stapel sokken voor 2 euro halen ofzo. Wel ideaal!
En ik wil ook echt niemand afkraken qua kleding, het is tenslotte eigen geld en eigen leven en ik geloof dat het andersom ook niet zo is, persoonlijk vind ik het zonde om zoveel geld uit te geven voor kleding.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 mei 2009 12:22

Maar: vind je het dan niet zonde dat er in dat productieproces van goedkope kleding vaak katoenboeren slecht betaald krijgen, sprake is van kinderarbeid, weinig aandacht is voor milieu etc?
Niet dat ik mezelf daar altijd even bewust van ben (geweest), maar zag er een paar jaar terug iets van op tv, toen was er nog véél minder aandacht voor dan nu, en het heeft mij wel aan het denken gezet.
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2009 13:02

Ik vind zelf dat broeken wel iets duurder mogen (ik pas ook lang niet alle modellen). Voor een broek geef ik wel 40 of 50 euro uit. Voor shirtjes absoluut niet. Ik heb een afschuwelijk grote stapel shirts :oops: met erg veel shirtjes van maximaal 15 euro, maar doordat ik veel keus heb, heb ik ze ook echt niet elke week aan, dus gaan ze alsnog jaren mee. Ik vind het zelf veel minder leuk om duurdere shirtjes te kopen die ik dan vaak draag dan veel goedkope shirtjes. Ik zie er liever vaak anders uit, en draag niet graag vaak dezelfde kleren. Met broeken vind ik dat anders, die koop ik vaak neutraal, waar veel op kan.
Nu ik naai vind ik het ook een sport om zo goedkoop mogelijke stofjes te kopen. Mijn gave avondjurk voor de bruiloft van mijn zwager kost me dus 15 euro nu :mrgreen:
En schoenen ben ik nu ook wel een klein beetje overstag dat ze niet perse 20 euro hoeven te zijn. Boven de 60 vind ik voor zomerschoenen alsnog teveel, maar net daaronder kan nu ook wel, het loopt gewoon veel prettiger ook voor mijn werk.
Zeemankleren koop ik in principe niet. Toevallig nu een polo voor Jurian omdat die nergens anders te krijgen is, maar dat spul is bij mij echt zo weg. Dat vind ik jammer. Maar bij Cool Cat hebben ze leuke shirtjes genoeg, en bij de Sting had ik ook een onwijs leuke voor 12 euro.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mei 2009 13:09

Kleren haal ik overal wel alleen niet bij de Zeeman,Hans textiel enz vind ik echt super slechte kwaliteit en niet mijn smaak.
Mijn man heeft vaak veel duurdere kleding dan mij omdat zijn kleding stijl meer de duurdere merken zijn en die gaan ook erg lang mee.
Schoenen kopen wij wel duur gewoon omdat wij dat erg belangrijk vinden dat je geen zere voeten of blaren krijgt.
Ik heb geheel leren laarzen waren 3 jaar geleden 230euro en ik draag ze echt heel erg veel en ze zien er nog steeds als nieuw uit er zijn alleen nieuwe zolen ondergegaan (gratis)

Terug naar “Archief”