Ik ben niet zo van het heel goedkoop shoppen. Af en toe wel eens een goedkope broek of wat leuke shirts. Maar mijn ervaring is toch dat de betere spullen gewoon járen meegaan. Ik heb echt shirts en blousjes en broeken van 5 jaar oud. Die zien er niet uit als net-nieuw, maar echt prima om gewoon naar het werk aan te doen enzo hoor. Goedkope shirtjes kan ik één zomer leuk aan. Zomer twee zijn ze al half verwassen en komen er slijtplekken in, pluisjes op etc. Daarna kunnen ze weg. Als ik dat alleen maar zou kopen zou ik dus net zoveel geld kwijt zijn denk ik.
Soms vind ik het wel een beetje apart, alsof je alles maar zo goedkoop mogelijk moet doen. Een ander heeft weer dure hobby's of weet ik veel wat. Of wil direct een auto. Of..of..of...
En dan nog eens iets: shirtjes voor 5 euro klinkt leuk, maar ik ben dan ook wel erg benieuwd naar het productieproces wat erachter zit. Ik koop toch graag kleding van merken waarvan ik weet dat het qua mensenrechten en natuur verantwoord is. (voor zover het al te checken valt...) Heb je daarin ook, juist als christen, geen verantwoordelijkheid?