Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 21 okt 2008 12:23

[quote="rosekapje"]gefeliciteerd zonnetje! Wat is jullie oudste, een jongetje of een meisje en hou oud?
Leuk dat je er weer bent, jij komt toch ook uit vriezenveen?

Onze oudste is een meisje van bijna 13 maanden oud.

Ik heb idd in Vriezenveen gewoond, dat is alweer heel wat jaren geleden

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 21 okt 2008 12:31

Gefeliciteerd zonnetje! Gaat alles goed?

Sterretje, hoe gaat het met jou?

Wij weten nog niet of we het willen weten. Bij Thomas wisten we het wel en we konden het niet voor ons houden, dus wist bijna iedereen dat het een jongen zou worden. Ik vond het wel leuk dat we hem al Thomas konden noemen (alleen als we samen waren) en de verrassing na de geboorte was er toch wel. Eindelijk zie je je kindje in levende lijve en kun je het vasthouden. Ik weet niet of de verrassing van het geslacht dan nog veel aan de feestvreugde toedoet als je die pas bij de geboorte te weten krijgt.
Maar mijn man twijfelt nu wel een beetje en zoals missf ook al noemde, ik weet niet goed of het wel bijbels verantwoord is om het van te voren te weten.
De termijn echo en twintigweken echo heb ik niet veel moeite mee, omdat dat vanuit medisch oogpunt bekeken is, maar ik heb wel ook moeite met pretecho´s. Het is toch iets wat in het verborgene gemaakt wordt.
Nog maar eens goed over nadenken.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 okt 2008 15:12

Gefeliciteerd zonnetje!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 okt 2008 15:21

rosekapje schreef:klopt dat van die knopen, bij blousjes ook.

is idd nog zo , alleen bij sportieve merken niet meer. uni-sex zeg maar, terwijl het soms toch wel uitgesproken meisjes kan zijn, heeft het wel een 'jongens sluiting' (niet anders om!)
Afbeelding

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 21 okt 2008 15:22

Gefeliciteerd pol, zonnetje en evt anderen :wink:

Mijn vriendin is nu 41 wkn en 2 dgn zwanger, het schiet maar niet op! En vocht vasthouden, slecht slapen enz. En ja, ook zij is het zat, wie niet na de uitgerekende datum. Hoop echt dat het snel komt!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 okt 2008 15:25

echt lang kan het nu iig niet meer duren :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 21 okt 2008 15:28

Nee, dat is waar. Maar ze is ook gewoon wat ongerust, ze hebben lang op dit kindje gewacht, miskraam gehad, al wat 'op leeftijd' en nu allerlei klachten. Volgens mij is ze toch wat bezorgd, gaat het allemaal wel goed enzo. We zijn allemaal blij als ze bevallen is.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 okt 2008 15:32

ze kan gewoon haar zorgen voorleggen aan de verloskundige, misschien wil die strippen of de vliezen doorbreken zodat het op gang komt. Bij Simon zou ik ingeleid worden, maar daar zag ik erg tegen op. Toen heeft de gynaecoloog me toch nog gestript.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 okt 2008 15:37

Tjonge, ik moet er niet aan denken om zolang over tijd te lopen, ik ben het nu al wel eens zat :shock:
Hopen dat het kindje van je vriendin snel komt!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 21 okt 2008 16:04

Ze heeft het idd voorgelegd aan de verloskundige, maar had niet het idee dat er veel mee gedaan werd. Lastig is dat. Ze wil iig voor de 42 weken bevallen, maar hoorde juist dat er laatst vrouwen waren die door 'moesten' lopen tot 43 weken!!

Overigens is dat denk ik sterk afhankelijk van het beleid van de verloskundige(groep). Mijn baas (huisarts) is ook nog verloskundig actief, maar heeft weer een heel andere insteek. Bij ons lopen er nooit vrouwen door tot langer dan 42 wkn.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 okt 2008 17:27

kirsten schreef:
pol schreef:Het lijkt hier wel een besmettelijk virus man, bij ons in de kerk is ook iedereen aan het zwangeren.

Ik zwanger
Jij zwangert
wij zwangeren
jullie zullen zwangeren

:mrgreen:

Hahaha idd, en ze geven waarschijnlijk heel letterlijk uiting aan de opracht, wij zullen eensgezind zijn :D
OF blij met de blijden, zwanger met de zwangeren :wink:

Met het doorlopen heeft ook wel eens met het rijpingsproces te maken van het kindje.
En hoe druk de verloskundige het hebben.

MissF iid, lekker naaien joh, de rest geef je gewoon weg. Of je maakt een stoer bodywarmertje dat kan ook alle kanten op...
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 okt 2008 18:22

Ben ik een paar dagen niet online ...........

Pol zwanger!

sorry voor mijn ontzettend late (wel 2 dagen!) reactie: maar gefeliciteerd en zuks (om maar in stijl te blijven met zuks enzo :lol: ) meer met uw zwangerschap.

Reageerde je schoonmoeder weer zo enthousiast als de vorige keer?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 okt 2008 18:32

*Annet* schreef:Ben ik een paar dagen niet online ...........

Pol zwanger!

sorry voor mijn ontzettend late (wel 2 dagen!) reactie: maar gefeliciteerd en zuks (om maar in stijl te blijven met zuks enzo :lol: ) meer met uw zwangerschap.

Reageerde je schoonmoeder weer zo enthousiast als de vorige keer?

haha dat had ze moeten doen, want ik zat al helemaal schrap en voor alles toe in staat om terug te zeggen!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 okt 2008 18:37

mijn schoonzusje hebben ze ook bijna 3 weken over tijd laten lopen, ze was al 19 dagen verder dan de uitgerekende datum...
ik vind het echt lang.
zelf ken ik het gelukkig niet, christiaan is op de uitgerekende datum geboren. Simon na 39 weken en 1 dag.

sterkte voor je vriendin.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 21 okt 2008 18:57

Die verloskundigen kunnen soms onmenselijk zijn. Als ik toch nog verloskunde ga doen, dan komen jullie maar naar mij toe hoor. Doorlopen hoeft niet. Zwanger zijn is al zwaar genoeg.

Terug naar “Archief”