Harm-J schreef:tante-tortel schreef:Maar om nu te zeggen dat seksualiteit moet omdat je ander stiekum naar afwerkplaatsen zou gaan gaat mij te ver.
Mijn seksualiteit maakt mij niet tot een volwaardig mens, maar degene die ik ben en mag zijn.
Ik raak mezelf niet kwijt als ik geen seksueel kontakt zou hebben.
En dat zal ook niet zo zijn met homo's de geen seksueel kontakt hebben.
Daar geloof ik werkelijk niets van, maar misschien begrijp ik je wel verkeerd en bedoel je iets anders

Als ik dit lees in de context van het getrouwd zijn als homo met een vrouw, (Dat is de context die jij bedoelt naar ik even aanneem? Denk ik te begrijpen wat jij bedoelt, daarbij wel schrijvende: 'dat de kans erg groot is dat het "wel" gebeurd. (banen bezoek /losse vluchtige contacten e.d.) Michael had zeker een punt m.i. toen hij schreef: dat: dat de (homo)seksualiteit "niet" zomaar onderdrukbaar is. Zeker als men er voor kiest cq gedwongen wordt om een tegennatuurlijk leven te leiden.(trouwen met een vrouw of alleen, celibatair te blijven gedurende het gehele aardse leven).
Dit is niet mijn mening. Dit is het inzicht van de psychologie. En zoals ik inderdaad al zei niet iedereen breekt. Maar het is een risico wat je neemt.
Men moet niet vergeten dat er door sommige (kerkelijke/familie/ouders) kringen de druk zo hoog opgevoerd kan worden, (Ja, ook nog in deze) tijd (helaas) dat men zich alsnog gedwongen voelt om in de kast te blijven, dan wel te trouwen of alleen, celibatair door het leven te gaan..
De druk die erop ligt door de omgeving is gerelateerd aan de druk die het individu op zichzelf legt.
Je ziet ook dat misbruik van kinderen relatief zeer vaak voor komt in de kringen van katholieke geestelijken. Sommige cijfers stellen zelfs dat 4% van de katholieke geestelijken zich op den duur vergrijpen aan kinderen.
De reden is duidelijk. Gedwongen celibatair zijn verhoogt het risico op probleem gedrag.. Dit is overigens niet een typisch katholiek dingetje. Boedhisten hebben het probleem ook. Protestanten toch veel minder... Want die kunnen trouwen en hebben dus een uitlaat klep.
Wat betreft het huwelijk... Ik vind het altijd grappig dat de huwelijken van vandaag vergeleken worden met de huwelijken uit de bijbel. Wie van de aanwezige getrouwden heeft haar of zijn vader laten kiezen met wie er getrouwd wordt? Hebben jullie de juiste bruidschatten uitgewisseld?
Nadat we eigenlijk voor het gemak al het lastige aan een bijbels huwelijk de deur uit gegooid hebben zeggen we op bijbelse gronden nee op het moment dat een homo wil trouwen. Ik persoonlijk zeg dan "Wees op zijn minst consequent."...
Misschien is het anders voor mannen dan voor vrouwen Tante. Ik geloof er niet veel van. Maar ik kan je zeggen dat sexualiteit een van onze primaire gedrags regulators zijn. Zelfs bij christenen is dat heel goed zichtbaar. En er zou geen buitenaardse bioloog zijn die het verschil in seksen en de verscheidenheid aan parings rituelen niet heel snel als een relevante factor in ons gedrag zou noemen.
Misschien zou jij en je man als meevoel oefening voor je zoon gewoon eens een jaar geen sex moeten hebben?