Moderator: Moderafo's
Dat lijkt mij toch niet ?? Dan heb je beiden toch getekend dat de rekening van SAMEN is ? Ik had laatst de ING gebeld, want wij willen ook een gezamelijke rekening en dan willen we juist een EN/OF rekening want mocht er met een van ons wat gebeuren dat de ander bij het geld kan. En daar gaf ze juist advies en dat we dat juist het beste konden doen! Lijkt mij een beetje dubbelzinnig als je juist samen een rekening heb dat je dan nog extra geld apart moet zetten voor t geval dat.........Lalage schreef:Even een zijstraatje: als je een en/of-rekening hebt en een van beiden overlijdt, dan wordt de rekening geblokkeerd. Dat heb ik laatst gehoord. Ik weet het niet 100% zeker, maar misschien is het wel handig om ook wat geld ergens anders te parkeren voor het geval dat...
happy mom schreef:[color=#008080]de onenigheid is voor alle duidelijkheid geen ruzie.
ik bedoelde meer dat we van mening verschillen rondom de financiën.
moeten we juist samen wel een rekening doen, of ieder onze eigen rekening houden....?!
Dat werkt bij ons ook echt niet vrees ik... ik koop zelden iets voor mezelf, t is al weer echt een tijd geleden! Ik koop iets en daar heb ik dan wel gewoon m'n geld voor maar zie dat niet als zakgeld ofzo. Ik heb boodschappengeld voor een maand ofzo en dat vind ik prima!paprikameisje2 schreef:wat ik wel eens vaker hoor is dat beide personen binnen een stel 'zakgeld' krijgen, dus ze mogen iets naar eigen inzicht besteden per maand!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten