het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Schipje » 28 mei 2011 20:38

ajl schreef:Ik heb ook de medela swing...prima apparaat. Hij wordt alleen als geluidloos aangeprezen en dat is het toch echt niet. Het lijkt net een melkmachine 8)

Ja maar vergeleken met de gewone electrische maakt hij wel veel minder herrie, maar geluidloos........ nee. Dat mogen ze van mij nog wel uitvinden :wink:

Jamillah, als je tussen 4 en 6 weken begint met een flesje uitproberen schijn je veel problemen te kunnen voorkomen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 mei 2011 21:38

Ik ben benieuwd hoe geluidloos ie is - of niet ;)
De huurkolf (symphony) maakte ook best wat herrie..

@jamillah, hier op aanraden van de lactatiekundige de breast flow fles. Floris drinkt daar erg goed uit! Heeft een aantal kenmerken waardoor het het meest lijkt op de borst, en de prijs viel me erg mee ;) te koop bij thuiszorgwinkel en op internet..

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 mei 2011 22:09

Ik heb een medela mini electric, die maakt echt veel meer herrie dan de swing. De swing is echt wel vrij stil hoor. Ik heb er tot nu toe nog niet veel mee gekolfd, ook bij de oudste niet, maar het ding heeft me wel twee keer 'gered' van een dreigende borstontsteking, dus ben er toch maar blij mee ;)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 mei 2011 08:45

Even een vraagje...

Nina hapte in het begin niet goed aan en daardoor zijn mijn tepels kapot gegaan en het geneest voor geen meter (en het doet echt zeer)
Is het een idee om met een tepelhoedje te voeden zodat het kan genezen? Of werkt dat niet?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 mei 2011 09:37

In het ziekenhuis vertelden ze mij dat met een tepelhoedje je tepels nog sneller kapot gaan...
Toen ik kloven had heb ik een paar voedingen achter elkaar alleen gekolfd, en Floris dat gegeven in een flesje. Verder smeerde ik Purelan er op. Kloven waren toen de dag erna verdwenen..

Nu heb ik ook heel gevoelige tepels, met aanhappen moet ik echt keihard op mn tanden bijten.. :-oo denk dat dat door de spruw komt (?!)
Soms lijkt het ook alsof een mes door mn borst gaat, herkent iemand dat?
Verdergaat het top met voeden, Floris komt inmiddels uit zichzelf, en ook wel wat vaker dan 1x per 3 uur.. ;)
's nachts komt hij 1x.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 29 mei 2011 12:46

@ lieffie,ik had zoiets http://www.deonlinedrogist.nl/avent-bor ... -4918.html ziet er niet uit, maar dan kunnen je tepels goed drogen tussendoor, en dan na het voeden insmeren met calendula zalf of bepathen.
dat werkte uiteindelijk het beste, en heb je mischien spruw?? daar krijg je ook sneller kloven van.

@jannoek, ja die steken is echt spruw

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 mei 2011 13:11

Liefie, vervelend.. Kolven is denk ik het beste om het snel te laten genezen.
Met tepelhoedjes kan t nog gaan schuren denk ik.
Ik smeerde er bepanthen op.

Jannoek, bij mij deed de tsr in het begin echt pijn.
Alsof er met spelden in werd geprikt, misschien is dat 't?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 mei 2011 13:13

@Jannoek Ik ga dan maar geen tepelhoedje gebruiken ben nu elke keer aan het kolven en dat gaat ook prima. Vanmorgen heb ik ze 1 keer aan mijn borst laten drinken (ben bang dat ze het anders straks niet meer doet :oops: ) maar dan voel ik het echt in mijn tenen! Snap precies wat je bedoel!
Lekker dat Floris maar 1 keer komt 's nachts Nina kwam vannacht ook pas om 04.00 :shock: :D Heerlijk om zo te slapen knap je echt van op.
Lukt het om het drankje te geven aan Floris?

@Gempa Nina heeft spruw gehad vorige week ik heb er zelf volgens mij geen last van gehad maar wel mijzelf 4x per dag behandelt. Bij Nina is het ook weg dus bij mij denk ik ook? Anders zou ik er denk ik wel last van hebben.
Ik smeer bepanthen en na kolven laat ik mijn tepels goed drogen hopelijk ben ik er snel vanaf vind het veel leuker om de borst te geven dan te kolven :wink:
Heb wel de link opgeslagen die je gaf kan het altijd nog bestellen wil het niet goed genezen de komende dagen.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 29 mei 2011 14:17

@lieffie, dan kan het wel van de spruw komen, als je het behandeld heb zou het weg moeten zijn, maar hou het in de gaten.
die borstschelpen hebben ze hier ook gewoon bij de DA liggen, mocht je ze alsnog willen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 mei 2011 14:23

@ liefie ik deed altijd bepathen op mijn tepels tegen kloven en dat hielp bij mij heel goed. Ik heb altijd het idee gehad dat er met de eerste wat eelt op de tepels moet komen, want bij de tweede keer bv had ik daar geen last van.

@ Jannoek De steken door je borsten heen, komt echt van de spruw hoor. Ik zou de ha even vragen wat je daar op mag smeren. Volgens mij gebruikte ik micanozol.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 mei 2011 14:35

Steken door mn borst, niet bij de tsr, had ik ook.
Heb geen spruw gehad.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mei 2011 20:15

mega wat een doorslapers al zeg!! Wow... zet em op met de borstvoeding geven!! hopelijk mogen de kwalen en klachten snel verdwijen en op naar een fijne borstvoedingstijd!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 30 mei 2011 08:22

@Jannoek: Die steken horen volgens mij echt bij spruw. Sowieso is het altijd zo dat jij en je zoon elkaar (kunnen) besmetten, dus allebei behandelen is echt nodig! Hopelijk is het snel over!

@liefie: Ook ik heb slechte ervaringen met een tepelhoedje, je krijgt er alleen maar meer en sneller kloven van. Hier werd geadviseerd om er een druppel bv op te smeren en die 'aan de lucht' te laten drogen. Verder gebruikte ik altijd Purelan voor kloven. Sterkte hoor, het kan heel veel pijn doen :( !

Gisterenmorgen had ik opeens allemaal bloedvlekken op mijn hemd en bh. Manlief was er gewoon geschokt van. Ik herinnerde me toen dat dochterlief me 's nachts flink gebeten had en dat het wel even duurde voor het weer een beetje minder pijnlijk aanvoelde :mrgreen:. Ze bijt eigenlijk bijna nooit (meer), alleen nog weleens als een soort schrikreactie, als ze 's nachts aan de borst in slaap valt en ik haar er een beetje te snel vanaf haal. Hier is voeden op 't moment dus ook een beetje een pijnlijke bedoening ...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 mei 2011 08:31

Dankjewel voor alle tips!

De kloven zijn aan het genezen aan de rechterkant kan ik nu al voeden zonder dat het pijn doet! Wat een verademing :oops: De linkerkant is er erger aan toe maar daar heeft ze ook al weer een keer gedronken (ben elke keer bang dat ze alleen de fles nog maar wil)
Maar ze pakt zonder moeite de fles en tepel (gelukkig)

@Sophie Pfff voeden met tanden volgens mij ga ik dat niet doen... Heb dat een aantal keren bij een vriendin gezien :(

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 30 mei 2011 10:16

Lekker liefie dat het de goede kant op gaat.

Lekker dat ze maar 1/ nacht komen. Hier ook 1x/nacht, alleen is het niet echt op een vaste tijd, varieert van 2-4.30 zeg maar. Dat is wel een beetje irritant, vroeg in de nacht zit je toch in een diepere slaap.
Voeden met tanden lijkt me ook niet echt wat, al moet het natuurlijk gewoon wel kunnen.
Maar goed, ik ben van plan om van de zomer af te gaan bouwen, kzie het niet zo zitten om met m'n opleiding die in sept. start nog BV te geven (zeker niet overdag met dat gekolf enzo), ook omdat het behoorlijk wat energie vergt bij mij. KVind het ergens wel jammer, maar hij heeft dan i.e.g. een half jaar gehad. Maar goed, misschien dat ik nog wel eerst gemengd doe ofzo dat ik dan nog een ochtend en avondvoeding geef oid. Tegen die tijd krijgt hij ook bijvoeding, dus dan verandert er toch weer een boel.

Terug naar “Archief”