games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 01 jan 2012 17:33

Zo, net Activision een mailtje gestuurd om mijn onvrede te uiten en ze mee te delen dat ik in de toekomst geen games meer van ze zal kopen zolang dit probleem niet wordt aangepakt/opgelost.

Het zal misschien niet echt veel indruk maken, met verkoopcijfers die record na record breken, maar toch... het is toch het enige wat ik als consument kan doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jan 2012 12:42

Een net mailtje teruggekregen van Activision met de mededeling dat ik vermoedelijke valsspelers kan rapporteren in het spelmenu... Ja, alsof ik 10 man per potje ga lopen aangeven die dan misschien na een maand of wat worden gebanned, waarna 10 andere valsspelers gewoon hun plaats innemen. Nee, voorlopig geen Call of Duty meer voor mij. Jammer, maar niets aan te doen tot ze een manier vinden om dat soort lui automatisch en direct te bannen.

Aan de andere kant nog 6 Rush potjes winnen en de eerste Battlefield 3 medaille is binnen. De resupply medaille moet ook met een of twee avondjes te halen zijn :-)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 03 jan 2012 14:15

Resupply nog niet binnen? Als het meezit haal ik die in 1 ronde binnen. Zonder cheats. Hoe je dat doet best Mortlach?

Zoek een server die uitsluitend Metro speelt, en dan eentje die 1000 tickets doet. Dan doe je support unit, en gooi je heel veel ammo kratjes bij de chokepunten waar iedereen over en weer met zijn 320, dan wel handgranaten, beleefdheden staat uit te wisselen. Dan krijg je om de haverklap zo'n resupply ribbon. Bij 50 lintjes krijg je de medaille. Piece of cake.
Metro is dan ook bij uitstek het level om snel te promoveren, ik deed soms een rank per uur, of soms 2 als ik zo'n medaille pakte.

Succes verzekerd.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jan 2012 15:22

Katlheen schreef:Resupply nog niet binnen? Als het meezit haal ik die in 1 ronde binnen. Zonder cheats. Hoe je dat doet best Mortlach?

Uh, 50 lintjes, dus minimaal 350 keer resupply'en in 1 ronde? Nee, dat haal ik over het algemeen niet. 1 of 2 lintjes per ronde wil wel eens lukken als ik er me ertoe zet. (14 tot 20 resupplies)

Zoek een server die uitsluitend Metro speelt, en dan eentje die 1000 tickets doet. Dan doe je support unit, en gooi je heel veel ammo kratjes bij de chokepunten waar iedereen over en weer met zijn 320, dan wel handgranaten, beleefdheden staat uit te wisselen. Dan krijg je om de haverklap zo'n resupply ribbon. Bij 50 lintjes krijg je de medaille. Piece of cake.
Metro is dan ook bij uitstek het level om snel te promoveren, ik deed soms een rank per uur, of soms 2 als ik zo'n medaille pakte.

Succes verzekerd.

Kijk, ik speel op PS3, dus daar ligt het aan. Servers uitzoeken en wincondities tweaken gaat er dus niet inzitten. Standaard 75 tickets per 2 MCOM's en 24 spelers. Is het Metro waar dat beruchte steegje zit, ik dacht dat dat die Iraakse-aandoende markt was.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 03 jan 2012 15:43

Geen wonder dat je niet aan die ribbons komt, je speelt op de PS….zucht. Op de pc doe ik gewoon conquest, en dan zijn de russen in het voordeel op deze map. Zij pakken punt B in het midden (eigenlijk iets meer aan de Russische kant), en de USA moet tegen de trappen op er doorheen zien te komen. Kortom, granaat, roltrap…zwaartekracht doet de rest.

Op de pc speel ik alleen op servers van 64 spelers, en dan gaat het hard. Multikills om de haverklap, je M60 legen in een gangetje met 6 tegenstanders zorgt ook voor leuke puntenstijgingen.

Metro is niet het level wat je bedoelt, jij bedoelt waarschijnlijk Grand Bazaar. Metro is in Parijs, en speelt zich voornamelijk in een metro station af. Ik denk dat metro wel de meest beruchte map is, omdat je dat gewoon een paar chokepunten hebt. Gooi wat granaten, en het is raak. Als je een server hebt waarbij de M320 of RPG toegestaan is, dan is het helemaal punten pakken. Ik speel meestal op een (Nederlandse) server waar die dingen niet zijn toegestaan om spelbederf tegen te gaan. Eigenlijk is het ook gewoon domweg handgranaten gooien, en even snel om een hoekje je magazijn proberen leeg te schieten, mikken hoeft niet, je hebt er altijd wel eentje. Maar om te promoveren is het ideaal.

Trouwens, de uitbreiding is ook leuk. Vooral Wake-Island is een feest der herkenning. Mijn tip: speel het op de PC…;-)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jan 2012 16:12

Katlheen schreef:Trouwens, de uitbreiding is ook leuk. Vooral Wake-Island is een feest der herkenning. Mijn tip: speel het op de PC…;-)

Die uitbreiding is inderdaad leuk. Voertuigen galore :-) Al ben ik er nog steeds niet uit of ik BF3 of BFBC2-multiplayer leuker vind, want die laatste was toch ook wel fantastisch leuk.

En wat die tip betreft, bedankt, maar nee, bedankt. Ik houd er niet van om dat soort spellen op PC te spelen - kwestie van persoonlijke voorkeur - en daarbij vraag ik het me af of mijn laptop en verbinding het zouden trekken. Daarbij vermaak ik me op de PS3 ook uitstekend.

Die roltrappen, daar heb ik eigenlijk nooit zo'n last van. Er is daar toch ook zo'n zijgangetje met een normale trap? Al is het wel even geleden dat ik Conquest heb gedaan.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 03 jan 2012 16:30

Tja, wil je een beetje leuk gamen op de pc, dan moet je wel wat hebben staan aan configuratie. Metro is dat level met aan de zijkant de trap. Correct….en dat is dus zo’n chokepunt, over en weer granaten en nog meer lood de trap afgooien.
BFBC2 was ook erg leuk, die heb ik hiervoor gespeeld. Speelde lekker weg. BF3 vind ik gewoon net iets leuker omdat het grafisch mooier is. En meer verschillende units. Toch mis ik wel de slagschepen uit het oude BF1942…(en de submarines natuurlijk…en en…jawel, die B52 op El Alamein….) Zucht, memories.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 jan 2012 22:46

Hoera, de resupply-medal is binnen en nog 2 potjes rush winnen voor die medaille. Helaas begon het vijandige team opeens met 12 man sterk raketten te gebruiken, en dat is best een uitdaging.

Aan de andere kant wel weer een keer MVP geweest. Kwestie van in en uit tanks springen en alles en iedereen aan gort knallen. :-)

Het was toch tijd om te gaan eten. Misschien na het toetje nog even proberen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 jan 2012 11:57

zo, gisteren zo'n potje Rush in Metro gespeeld en inderdaad 9(!) resupply ribbons gekregen. Dus alweer hard op weg naar de volgende medaille.

Helaas ook een paar keer op een server geplaatst waar 4 man van 1 clan zaten en verder niemand anders. Iederen die binnenkwam was ook zo weer vertrokken. Ik heb 1 potje Rush gewonnen omdat het 6 tegen 1 was, ipv 12 tegen 12. Ik heb in dat potje letterlijk geen vijand gezien.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 jan 2012 12:04

Vals spelen online is erg vervelend, het bederft mijn lol waardoor ik alleen nog met bekenden game die daar ook zo over denken.

Momenteel speel ik Mario Kart 7 op de 3ds, om de 3 sterren te halen op de 150cc special cup is een waar drama, heb het al meer dan 150 keer geprobeerd en nog niet gehaald! ](*,)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 jan 2012 12:37

mohamed schreef:Momenteel speel ik Mario Kart 7 op de 3ds, om de 3 sterren te halen op de 150cc special cup is een waar drama, heb het al meer dan 150 keer geprobeerd en nog niet gehaald! ](*,)

Ja, soms vraag je je af waar de ontwikkelaar met zijn hoofd zat toen de moeilijkheidsgraad van sommige onderdelen werd bepaald. Ik ben OCD genoeg om dingen altijd perfect te willen spelen, dus alle sterren, alle trofeeën, alle bonussen, maar tussen willen en doen zit vaak genoeg een enorm gat.

Toen ik nog game tester was, hebben ik en collega's ooit eens in overleg een 'fout' gerapporteerd over een trofee. De eisen om die te halen waren wel zo belachelijk dat zelfs wij dat onredelijk vonden. Maar we weten dat als je iets mogelijk maakt, er altijd mensen zijn die het ook daadwerkelijk zullen doen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 jan 2012 20:26

mohamed schreef:Momenteel speel ik Mario Kart 7 op de 3ds, om de 3 sterren te halen op de 150cc special cup is een waar drama, heb het al meer dan 150 keer geprobeerd en nog niet gehaald! ](*,)

Mortlach schreef:Ja, soms vraag je je af waar de ontwikkelaar met zijn hoofd zat toen de moeilijkheidsgraad van sommige onderdelen werd bepaald. Ik ben OCD genoeg om dingen altijd perfect te willen spelen, dus alle sterren, alle trofeeën, alle bonussen, maar tussen willen en doen zit vaak genoeg een enorm gat.

Dat wil ik ook en als ik steeds mijn uiterste geef en het dan nog niet haal is de lol er voor mij op een gegeven moment ook af. Voor mij zijn twee sterren gewoon niet toereikend als je er drie kan halen. Ik vind de special cup op 150cc van Mario Kart 7 te moeilijk maar kan het spel evenmin neerleggen, want ik weet dat ik het kan halen (denk ik). ](*,)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 jan 2012 20:50

mohamed schreef:Dat wil ik ook en als ik steeds mijn uiterste geef en het dan nog niet haal is de lol er voor mij op een gegeven moment ook af. Voor mij zijn twee sterren gewoon niet toereikend als je er drie kan halen. Ik vind de special cup op 150cc van Mario Kart 7 te moeilijk maar kan het spel evenmin neerleggen, want ik weet dat ik het kan halen (denk ik). ](*,)

Ik heb hetzelfde bij SpaceChem, ik kan er niet tegen dat ik voor bepaalde levels geen werkende oplossing kan bedenken, en zit dus regelmatig ongelooflijk lang op 1 puzzel te broeden. Op het randje OCD, maar gelukkig slechts in milde vorm. :-)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 jan 2012 20:32

Een milde vorm van OCD kan een mens stimuleren om tot grote hoogte te stijgen, want ik heb gister de 150cc special cup eindelijk gehaald! Toegegeven, de euforie van het winnen heb ik lang zo intens niet ervaren als de bitterheid van het keer op keer verliezen. Achteraf koos ik steeds de verkeerde kart en had ik het veel eerder kunnen halen, maar het zij zo! :-oo

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2012 21:32

mohamed schreef:Een milde vorm van OCD kan een mens stimuleren om tot grote hoogte te stijgen, want ik heb gister de 150cc special cup eindelijk gehaald! Toegegeven, de euforie van het winnen heb ik lang zo intens niet ervaren als de bitterheid van het keer op keer verliezen. Achteraf koos ik steeds de verkeerde kart en had ik het veel eerder kunnen halen, maar het zij zo! :-oo

Ik heb wel vaker het idee dat de karts in mario kart niet goed in balans zijn.

Wat nu ineens in Battlefield 3 populair is, is de MCOM-stations volhangen met C4, zodat als je ze dan probeert op te blazen/te beschermen (afhankelijk van de kant die je speelt) je volledig aan gort wordt geblazen. Heel vervelend. Het nare is ook dat de MCOM-stations immuun zijn voor die explosies. In BFBC2 kon je een MCOM nog opblazen met explosieven en tanks en dergelijke.

Terug naar “Archief”