MissF schreef:Een biologisch kind krijg je toch ook niet om te overladen met liefde, maar is toch ook vooral egoisme?
Ik vind inderdaad biologisch eigen kinderen krijgen een soort van egoïsme ja.
MissF schreef:Ik kan me dan voorstellen dat het bij een adoptiekindje net zo is.
Helaas wel. Maar dat zou dus niet zo moeten zijn.
MissF schreef:En biologische kinderen komen net zo goed in een verrotte wereld, en hebben net zo goed bergen liefde nodig. Mijns inziens niet meer of minder dan geadopteerde kinderen eigenlijk. Maar daarmee stoot ik misschien mensen tegen het hoofd.
Biologisch eigen kinderen komen inderdaad ook in een verrotte wereld, waar het niet goed gaat met het milieu, waar oorlogen zijn, etc. Maar (als het goed is) worden zij wel liefdevol ontvangen in een gezin, hebben ze een fijn en veilig thuis, krijgen ze elke dag voldoende te eten en te drinken, kunnen ze naar school, hebben ze speelgoed, lieve mensen om zich heen, kunnen ze naar de dokter als ze iets hebben.
Kindjes die voor adoptie beschikbaar worden gesteld daarentegen hebben deze dingen en mogelijkheden (meestal) niet. Zij zijn ondervoed, moeten vechten met andere kindjes om hun eten. Ze zitten soms met 50 kindjes in een te kleine zaal. Delen hun kleine bedje met drie andere kindjes. Krijgen straf als ze huilen, dan moeten ze bijvoorbeeld met hun billen bloot op hun hurken boven een bak met kokend water hangen (brommer-houding), totdat hun beentjes het niet meer houden en ze erin vallen. Of ze worden vastgebonden aan bed. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
MissF schreef:Maar eigenlijk is het dus zo: je mag alleen adopteren, omdat je het kindje een goede toekomst wil geven? Niet omdat je zelf zo graag moeder wil zijn, of zelf zo graag een kindje wil?
(ik geloof dat trouwens niet, want als jullie hoor 'praten' over jullie aanstaande kindjes, dan gaat het voor een deel, GELUKKIG!, over jullie wens, en dat jullie dat zelf zo geweldig zullen vinden)
Natuurlijk is het ook een 'eigen' wens, maar in mijn situatie is die voortgekomen uit liefde voor kindjes die geen thuis etc hebben. En natuurlijk zal het straks geweldig zijn, natuurlijk lijkt het me heerlijk om te moederen over ze, en voor ze te zorgen! Maar de hoofdreden is dat ik kindjes een beter leven wil geven.