Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cornel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Cornel » 03 jul 2007 21:24

Wat een wonder voor de kleine gemeente van Enkhuizen. Maar circa 210 leden en doopleden en dan een dominee. Net wat Annet zei heel de classis krijgt er een dominee bij. Je had nu alleen Ds. Neele in Lisse. Nu hebben ze er ook een boven in Noord Holland. Ze waren al 11 jaar vacant.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 03 jul 2007 21:53

hij is dus duidelijk daar heen gestuurd!
Stap voor stap, weer een stapje verder.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 jul 2007 22:12

Afgelopen zondag had hij nog in Amsterdam gepreekt. Zal toch voor hem ook wel apart zijn geweest om daar te preken in de wetenschap daar in de nabije toekomst regelmatig voor te gaan.

In Enkhuizen woont ook een student van de Ger. Gem. Hij is nu voor het eerst gaan preken de afgelopen weken. Voorheen kwam ik daar heel veel om op te passen. Ik ken die mensen heel goed. Vind het nog altijd een apart idee dat hij nu ds gaat worden.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 jul 2007 06:32

*Annet* schreef: In Enkhuizen woont ook een student van de Ger. Gem. Hij is nu voor het eerst gaan preken de afgelopen weken. Voorheen kwam ik daar heel veel om op te passen. Ik ken die mensen heel goed. Vind het nog altijd een apart idee dat hij nu ds gaat worden.

Wat is daar dan voor aparts aan? Wordt hij daardoro anders? Moet er een voetstuk worcden getimmerd?

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 04 jul 2007 07:58

Waarom die negatieve reactie Denkertje? Ik kan me voorstellen dat wanneer iemand predikant wordt, dat nogal wat veranderingen met zich meebrengt. Dat kan best wennen zijn. Het ambt van predikant is geen normale baan, dat heeft ook z'n uitwerking op het gezin en de omgeving. En dat heeft natuurlijk helemaal niets met een voetstuk te maken.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 jul 2007 08:22

Ik bedoelde dit zeker niet als negatief. maar ik merk in onze kringen zo vaak een verheerlijking van het ambt, i.p.v. eerbied..

Ik denk dat ook schadelijk is voor de predikant zelf, want het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen...

Daarbij ken ik heel veel beroepen die een verandering in het gezin met zich meebrengen.

Maar omdat dit enorm off topic is zal ik een apart topic openen over "de dominee op een voetstuk"

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 04 jul 2007 11:55

Zo dus Enkhuizen heeft een dominee?
Dat is inderdaad wel bijzonder! Ik las het wel ff twee keer....voel me toch wat verbonden met hun en ben ook dankbaar voor mijn familie die daar kerkt.
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 jul 2007 12:33

Beroepen in de 2 vacante (bonds)wijkgemeenten van Bodegraven: Ds. Russcher uit Barneveld en Ds. Baas uit Alblasserdam...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 jul 2007 14:42

Denkertje21 schreef:
*Annet* schreef: In Enkhuizen woont ook een student van de Ger. Gem. Hij is nu voor het eerst gaan preken de afgelopen weken. Voorheen kwam ik daar heel veel om op te passen. Ik ken die mensen heel goed. Vind het nog altijd een apart idee dat hij nu ds gaat worden.

Wat is daar dan voor aparts aan? Wordt hij daardoro anders? Moet er een voetstuk worcden getimmerd?

Heb ik het over een voetstuk???????????????

Het gaat er mij alleen om dat ik het bijzonder vond dat juist in het gezin, waar ik vroeger veel kwam, de man voor dominee is geroepen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

reinier nijeboer
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor reinier nijeboer » 16 jul 2007 21:06

kandidaat van der Linden HHK heeft het beroep naar Stellendam aangenomen.
Christen zijn: Anders en toch het zelfde!

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 16 jul 2007 21:20

ik dacht al.. een tijd niets van reinier gehoord.. maar er valt weer iets inhoudelijks te melden 8)
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

reinier nijeboer
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor reinier nijeboer » 17 jul 2007 08:58

:)
Christen zijn: Anders en toch het zelfde!

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 21 jul 2007 13:01

Aangenomen naar Leerbroek (HHK): kand. Mulder. (bedankte voor Zuilichem-Nieuwaal, Sirjansland, Arnemuiden en Barneveld)
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 jul 2007 13:45

TKF schreef:Aangenomen naar Leerbroek (HHK): kand. Mulder. (bedankte voor Zuilichem-Nieuwaal, Sirjansland, Arnemuiden en Barneveld)

Gefeliciteerd!!!

wimvers
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wimvers » 21 jul 2007 20:03

aangenomen: naar Hervormde gemeente Stolwijk, wijkgemeente 2, Ds p Vernooij te Tholen
Komt allen tot Mij, die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven!

Terug naar “Archief”