ahuibers schreef:Dit slaat nergens op:
ik heb je duidelijk gezegd dat ik geen zin heb in ruzie hier. Ik wil het nu eindelijk wel eens over die stelling hebben. Ik vind je langzamerhand geen wildplasser meer maar gewoon een zeikerd.
Beste ahuibers, dit was gericht tegen alex leusink, die telkens opnieuw over andere dingen begon dan het eigenlijke onderwerp. Ik heb een aan zijn onderschrift gerelateerd antwoord gegeven, wat meer schertsend dan lelijk bedoeld was. Maar goed, ik zal niet meer spreken over zeikerds, hooguit nog over wildplassers.
ahuibers schreef:Logica klopt niet in:
Jij moet eerst zelf eens gaan onderzoeken. Ik heb uitvoerig aangetoond dat Mallan gelogen heeft. En dat bedoel ik nou precies met vergoddelijking, dat je niet de fouten van die mensen kunt zien of accepteren. Ik veroordeel Mallan niet als persoon, maar hij zou een herder en leraar moeten zijn. Dan worden de zielen van degene die aan je toevertrouwd zijn van je hand geeist. Daarom mag hij zeker niet liegen. jou valt dat ook al niet op. Is er dan hier niemand met een greintje rechtvaardigheidsgevoel in zn lijf?
Ja dat is allemaal mooi en aardig en lief. Maar dit topic gaat niet over de wereld die in rep en roer is, want dat dit zo is ontkent niemand. Het gaat over Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned. Dan kom ik significante verschillen tegen die ik ook noem. En dan ben ik ineens hard. Ik dacht het niet hoor. Als men dus blijkbaar niet inhoudelijk op de verschillen wil ingaan, of ze liever niet met man en paard genoemd ziet, open dan gewoon niet zo'n topic, wees allemaal lief voor elkaar en er komt nooit en te nimmer ook nog maar één discussie op gang. Vrede zij met u.
Ik heb gezegd dat Mallan gelogen heeft en dat die leer een leugenleer is. Is dat te ver gaan? Ik beledig de man niet persoonlijk, ik constateer een feit. Dat heeft niets met respectloosheid te maken. Ik zou met hetzelfde recht kunnen stellen dat men geen respect heeft voor wat ik beweer want het wordt niet eens onderzocht. En dan nog eens wat. Waarom zouden wij wel het recht hebben om te stellen dat de Mis een vervloekte paapse afgoderij is, en niet tegen iemand die van zichzelf beweert dat hij rechtzinnig is mogen zeggen dat hij liegt? Kom nou. Dat zij zich op zo'n voetstuk zetten daar heb ik niets mee te maken. Ook zij zijn onderworpen aan het Schriftwoord "En hebt geen gemeenschap met de onvruchtbare werken der duisternis, maar bestraft ze ook veeleer". Ef. 5:11 En dat geldt ook voor degenen die hier recht willen praten wat krom is, en krom wat recht is.
En wat klopt daar dan niet in volgens jou, want ik kan er niets onlogisch in vinden. Het is makkelijk om te zeggen dat het niet klopt, maar je zegt niet wat er niet klopt. Tot het tegendeel bewezen is, ga ik er dus vanuit dat het klopt.
ahuibers schreef:Ik heb hierboven enkele citaten van Jas aangehaald. De bovenste citaten zijn allemaal dingen die hij nog niet heeft bewezen.
Hij mag best een nieuwe stelling oproepen, maar dan moet hij eerst de bovenstaande, gewraakte uitspraken, duidelijk bewijzen. Anders kom je namelijk niet echt waarheidsgetrouw over.
Dan heb jij niet goed gelezen, want dat heb ik nl. wel. De citaten van Mallan m.b.t. de oudvaders en de rechtvaardigmaking van eeuwigheid, waarvan ik gezegd heb dat het een leugen is, zijn gepubliceerd in het RD van 29 jan. 1977 tijdens de januarivergadering van de KLS in Gouda.
ahuibers schreef:Bovendien heeft hij citaten neergezet die niet konden. Enkele citaten zijn aangehaald waaruit duidelijk blijkt dat die citaten scheef gaan op het gebied van de logica.
Ik kan ze niet vinden, maar misschien heb jij een andere logica dan ik.
ahuibers schreef:Even over mensbelediging: De mis is iets anders dan ds. Mallan. Je mag wel zeggen dat de leer van de GGiN een leugenleer is, maar niet dat ds. Mallan een leugenaar is.
Dit is het beste bewijs van je mensverheerlijking t.o.v. predikanten.
Als Mallan persoonlijk gelogen heeft, hetgeen ik juist heb aangetoond, dan mag en moet hij daarop aangesproken kunnen worden. Je argument is dus volslagen krachteloos, tenzij je idd toegeeft Mallan boven de Schrift te stellen en boven het gebod Gods nl. "gij zult geen vals getuigenis spreken".
ahuibers schreef:Het vaststellen dat ds. Mallan representatief is voor de GGiN is een grove logische fout.
Aha, dus de leer van Mallan is niet de leer van de GGiN? Van een man, zo prominent als Mallan, in vele opzichten vertegenwoordiger van de GGiN, kan niet anders gezegd worden dan dat hij representatief is voor dat kerkverband. En in die hoedanigheid heeft hij ook die betreffende inleiding op die vergadering over de rechtvaardigmaking gehouden. En zeker in 1977 was Mallan
de man van de GGiN.
ahuibers schreef:Ik wil dus eerst vele bewijzen van je zien en dan kan er wel inhoudelijk op je stellingen ingaan.
Ja, en telkens zul je om nieuwe bewijzen vragen, en telkens zul je met nieuwe, niet terzake doende tegenwerpingen komen, omdat je gewoon niet op grond van de Schrift inhoudelijk op de zaken
kunt en
wilt ingaan.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )