hettys schreef:De evolutie-theorie wordt bevestigd door talloze onderzoeken en bewijzen. Elk wetenschappelijk onderzoek dat bijv. de gemeenschappelijke afstamming bevestigd wordt afgewezen. Elk fossiel, elk genetisch onderzoek, werkelijk alles. Of het wordt gewoon niet genoemd.
Arco schreef:Dan heb ik aan jou enkele vragen:
1. Waar zijn de overgangsvormen tussen verschillende dieren, met name tussen verschillende groepen dieren, zoals vissen, vogels en landdieren?
Vanwaar deze vraag? Ik heb in de loop van de tijd talloze overgangsvormen gepost. Van walvissen, paarden, van overgangsvormen tussen dinosaurussen en vogels. In Nederland is zelfs een keer een tentoonstelling geweest uit China. Die heette "draakjes met veren"
Zie:
http://natuurtijdschriften.nl/download? ... cid=415411Er is werkelijk ontzettend veel over te lezen!
Verder zijn er punten die creationisten nooit leren:
-ELK goed bewaard fossiel is een uitzondering op de regel dat organismen gewoon vergaan.
-Omdat geologen, paleontologen, precies weten hoe oud aardlagen zijn en waar ze moeten zoeken, valt er wat te vinden.
-Elk organisme is eigenlijk een overgangsvorm, omdat evolutie altijd doorgaat, zolang ze niet uitsterven moeten ze zich aanpassen. Een kameel komt voort uit een lama-achtig dier dat in Amerika leefde. Lama's en kamelen zijn dan ook naaste familieleden van elkaar.
Mijn vraag aan jou: Kan de kameel zich nu niet meer aanpassen? Nu kunnen er nog kleine kamaatjes geboren worden, maar als de kameel zich verder aanpast, dan komen ze als soort verder uit elkaar te liggen. Wanneer stopt aanpassen volgens jou?
En hoe kan de Kameel oorspronkelijk uit Amerika (waar de lama is gebleven) komen als alle dieren in het midden oosten van de ark zijn gegaan?
2. Wat is de oorsprong van leven? Ik ken verhaal van de oersoep, maar is er ooit bewezen dat die oersoep bestaan heeft en dat het echt zo gebeurd is? Hoe kan van chaos orde ontstaan?
In elk geval is de geschiedenis van de aarde redelijk bekend, maar niet hoe leven is ontstaan. abiogenese valt buiten de evolutie-theorie. Er zijn verschillende theorieën over abiogenese.
3. Als we kijken naar de natuur, dan zien we dat planten en dieren een zekere mate van afhankelijkheid hebben aan elkaar. Een bloem moet zich laten bestuiven, een insect heeft de nectar nodig, een plant heeft de voedingsstoffen voor vegetarische dieren, die weer de vleesetende dieren voedt. Al die planten en dieren overleven in een atmosfeer die zuurstof bevat, regen, zonlicht, etc. Hoe kan dit precies kloppen als dit niet ontworpen is?
Dat is al het grootste argument tegen een wereldwijde zondvloed. Voedselketens zijn belangrijk voor het overleven van alle dieren: De één eet het ander. Allerlei aanpassingen in het dierenrijk zijn cruciaal, zoals de evolutie van gif, slachttanden, klauwen schutkleuren, etc etc. Dit is OF vanzelf ontstaan en anders, inderdaad in de loop van veel tijd zo geschapen.
4. Vanuit de gedachte dat het ene dier naar het andere dier zich evolueert, dan is seksuele voortplanting geen efficiënte manier van ontwikkeling. Hoe kan het dat nagenoeg alle dieren en alle mensen zich voortplanten middels seks?
mens en dier planten zich sexueel voort omdat dit veel meer genetische diversiteit oplevert dan ongeslachtelijke voorplanting, wat meer kloontjes oplevert.
5. Eerder werd de omgekeerde rotatie van Venus afgedaan als een gevolg van een botsing met een ander object uit het heelal. De gedachte hiervoor is de lage snelheid van de rotatie van Venus. Maar elk bewijs daarvoor ontbreekt. Uranus draait ook omgekeerd en die draait sneller dan de aarde, hoe kan dat? Je zou namelijk verwachten bij het ontstaan van ons zonnestelsel dat alle objecten dezelfde kan opdraaien.
Ik heb geen idee. Ik weet niets over rotatie van planteten en ook niet wat je zou verwachten.
6. De maan beweegt elk jaar ca. 4 cm van de aarde af. Als we lineair terugrekenen, dan is 4,5 miljard jaar echt onmogelijk. Want de afstand is dan nog 213.450 km, dit veroorzaakt op aarde een onmogelijke leefsituatie omdat o.a. de maan de getijdenwerking op de aarde veroorzaakt.
Leefsituatie voor wie? 4,5 miljard jaar geleden leefde er nog niets hier.
7. Het magnetisme van de aarde neemt af, elke 1000 jaar met 2,7. Als we terugrekenen, dan moet de aarde wel een ongelofelijke hoeveelheid magnetisme hebben gehad, uitgaande van die 4,5 miljard jaar. Hoe kan dit?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardmagnetisch_veldEr zijn nog veel meer vragen te stellen, maar dat komt een volgende keer.
Nou, het zijn anders wel veel onderwerpen in één keer. Misschien kun je zelf wat vragen beantwoorden ?
Ook gif is geschapen.