Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 12 jun 2014 12:08

Ze is 93 cm, Evelien. Met een opstapje lukt het misschien wel, maar ze zakt zo de pot in, ze is naast klein ook tenger ;) Maar met een beetje oefenen met een opstapje gaat het vast wel lukken denk ik
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 12 jun 2014 12:21

In de houdgreep, ik weet niet of je het de houdgreep kan noemen. Maar hij zat eerst alleen op de stoel en toen heeft mijn man hem op schoot in een soort houding genomen. Maar dat lange wachten was al te lang voor hem. Dus dat in z'n oren kijken was dus al te veel. Hij gilde echt alles bij elkaar. En we hebben verder geen afspraak meer staan, we wachten eerst het AC maar af.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 12 jun 2014 12:51

MissF schreef:Ze is 93 cm, Evelien. Met een opstapje lukt het misschien wel, maar ze zakt zo de pot in, ze is naast klein ook tenger ;) Maar met een beetje oefenen met een opstapje gaat het vast wel lukken denk ik


93 idd kleiner dan S. Die zal denk ik nu wel 1 meter zijn. Hij heeft een hele tijd in 86/92 gezeten (de laatste paar maanden echt om z'n lengte er voor echt om z'n billen/buik, maar dat is nu eigenlijk wel wat meer in verhouding). En nu ineens 98/104. Wel weer leuk want dan ik weer wat nieuws kopen voor hem.

Vandaag bij de H&M wat gekocht en boxershorts/hemdjes bij de C&A.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jun 2014 20:14

haha..evenlang als mijn M! die is 92 cm. Hij kan zelf ook niet op de grote wc, maar als ik em erop zet gebalanceerd hij zonder ook maar zich te steunen.. kunstig hoe hij dat doet.
Vaak zit de verkleiner erop dus ff tillen, eraf lukt ook niet.... Gelukkig zijn ze op school zo laag dat et wel gaat lukken.

al is hij heel gemakzuchtig.. helaas :( Volgnede week mag hij naar school voor de eerste keer, en dan na de vakantie volle dagen. Ik ben benieuwd!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2014 20:33

pff het is hier even moeilijk.. Tobias'opa ligt op sterven.. Tobias had alle 4 zijn opa's en oma's nog. Maar 4 maand geleden is de ene opa overleden (daar hadden de kinderen zo goed als geen contact mee, dus dat is langs ze heen gegaan) .. Maar nu komt de andere opa te overlijden. Deze opa kennen ze heel goed en ze wonen sinds twee maand bij ons in het dorp,.
Manoël werd vanmorgen erg verdrietig wakker en zei: ik wil niet dat opa doodgaat.. Hij is er ontzettend veel mee bezig .

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 14 jun 2014 07:34

Sterkte TJ

Heeft iemand enig idee hoeveel inch fiets ik moet kopen voor Jurian? Hij is 5, aardig lang. Hij fietst nu volgens mij op een 16 inch, is een 20 inch dan goed, of moet het nog groter?
Hij wordt nu echt te groot voor de 16 inch, dus wil toch wel graag een andere, maar niet via de fietsenboer, dat vind ik al snel te duur, ik ben meer van de marktplaats koopjes :mrgreen: maarja, moet dan wel weten op hoeveel inch ik moet zoeken :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor vpk » 14 jun 2014 08:53

Sterkte TJ

Missf heb je niet iemand in de buurt/fam op wie zn fiets je hem even kan 'passen'?

Hier ook een klein meisje. Boven kan ze net zelf op het toilet komen, beneden klimt ze er via de prullenbak op :mrgreen: is een leuk gezicht
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor gempa » 14 jun 2014 20:07

probeer een batavus koala van 22 inch die hebben een mooi laag frame en zijn erg stevig

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Haai » 14 jun 2014 20:41

Volgens mij zijn er op internet wel lijstjes te vinden waarop staat hoeveel inch bij welke lengte ongeveer past. weet eigenlijk niet hoeveel inch Timon heeft.

Tj; sterkte!!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 jun 2014 21:27

aar dan ligt het ook weer aan de lengte van de benen. J zou kwa die lengte op een 20 inch kunnen, maar al oefenend bij de fietsenmaken kwamen we samen snel tt de conclusie dat die fiets em niet ging worden, dat was een batavus en die had een hoog model. Dus toch maar 22 inch, haar knie kwam nl al zo hoog in een bepaalde hoek dat we aan het eind van het jaar haast wel weer aan een nieuwe moesten, dus..... zoveel merken, zoveel verschil ook nog eens.. en ook per kind is het anders.

Nu moet J altijd mee fietsen, we fietsen ontzettend veel, ze heeft daarom ook versnellingen en dat maakt het fietsen voor ons allemaal aangenaam. Voral met meewind kan ze zelf ook dat tandje bijzetten en flink doortrappen.
In het begin was het lastig met opstappen, maar nu geen problemen meer.

Dus... op de gok.... kan... maar ik zou et niet aanraden en wij heben een nieuwe fiets, ik vermoed dat we deze na gebruik voor haast dezelde prijs wel op mp kwijt kunnen, kijkend naar j dr oude fiets.

We hebben een overjarig model die hij heeeel graag kwijt wilde.. en wij wilde eigenlijk liever tweede hands... maar toen was het een enorm koopje.. dat we zelfs bij tweedehands nog duurder uit waren!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Haai » 14 jun 2014 21:48

Volgens m'n man heeft Timon een 20 inch fiets, hij is volgens mij ong. 1.20 lang.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor gempa » 15 jun 2014 09:34

inch maakt idd niet altijd verschil idd, framehoogte is ook belangrijk. ik koop altijd marktplaats koopjes, ik wil echt niet zoveel geld uitgeven voor iets wat in de praktijk op de grond slingert in een tevol fietsenhok gepropt wordt, ik heb nog nooit een miskoop gedaan.
ik probeer altijd duurdere merken te kopen, en onze jongens fietsen altijd op meisjesfietsen(in jongenskleuren) die hebben een betere opstap en dan kunnen ze sneller grotere inch. ze moeten bij ons altijd een stuk fietsen.
ik heb dus erg goede ervaring met batavus koala

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jun 2014 16:00

vanmiddag, op vaderdag, is opa naar zijn Hemelse Vader gegaan.. Hij mocht 87 jaar worden!

het is precies 4 maand na het overlijden van Tobias andere opa! :(

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Haai » 15 jun 2014 17:08

Gecondoleerd, tj! En ook sterkte met het begeleiden van je jongens hierin.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Dippie » 15 jun 2014 19:01

Gecondoleerd en sterkte TJ!
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten