JHM schreef:Het gaat niet over of mensen zich wel of niet aan de leer van Jezus houden maar wat Jezus leert over de schepping en dat ligt niet in lijn met evolutie.
Jezus zegt niets over hoe de schepping precies verlopen is.
1. Jezus leert er van voor Abraham te zijn (Joh 8,58)
2. Door Jezus is alles geschapen (Joh 1,1-3)
3. De mens is naar zijn aard geschapen (Mark 10,6)
4. Jezus bevestigd de zondvloed (Matt 24,37)
5. Jezus bevestigd het bestaan van Mozes (Matt 8,4)
Ook niet in bovenstaande teksten. Jezus bevestigt geen wereldwijde vloed, noch doet genesis dat. En dat de mens naar zijn aard geschapen is? Je moest eens weten wat voor 'baramin' creationisten daarvan maken. Genetisch gezien zijn wij net zo verwant met een chimpansee als een paard met de ezel. En chimps zijn ook mannelijk en vrouwelijk. onze voorouders van de laatste 3 (10) miljoen jaar waren allemaal mannelijk en vrouwelijk.
Dus als Jezus er de hele schepping al was (of zelfs daarvoor) dan kan dat net zo goed 4 miljard jaar zijn als 6000 jaar. Of 14 miljard jaar. En nog daarvoor. (Dat geloven jullie toch ook??)
hettys schreef:Verder weten we ook dat Jezus niets meer wist over ziekten en astronomie, bijvoorbeeld.
JHM schreef:Het moge duidelijk zijn dat de eerder beschreven punten voor jou geen waarde vertegenwoordigen, dat blijkt wel uit het feit dat je niet erkent dat Jezus er van voor Abraham is en door Hem de wereld geschapen is. Maar voor iemand die geen christen is (toch?) begrijp ik je antwoord, je hebt immers niet veel met de Bijbel en wie Jezus leert te zijn, want daar laat Hij geen onduidelijkheid over bestaan.
Dat vindt ik behoorlijk flauw. De eerder beschreven punten neem ik sowieso serieus. Dus het is onzin om mij niet serieus te nemen.
hettys schreef:Epilepsie en schizofrenie: allemaal bezetenheid.
Het waren toch echt demonen die Jezus uit de bezeten man in de kudde dreef, maar volgens evolutie bestaan demonen niet dus dan eindig je al snel bij epilsepsie, schizofrenie e.d.
Zolang een psychiatrische kwaal met medicijnen te bestrijden is, kan het voor mij geen demon zijn. Het lijkt me sterk dat satan zich met een pilletje laat bestrijden.
hettys schreef:En.. 'de sterren zullen uit de hemel vallen' ??
En zo gauw de takken van de vijgenboom uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is.
Ja???
Laat ik nog even zeggen dat ik het lastig vindt dat je de leer van Jezus hierbij haalt. Die was toch ook: Houdt je aan de geboden. Nou. In het huidige creationisme (overgewaaid uit amerika) wordt het 9e gebod aan de lopende band geweld aangedaan.
JUIST scheppinsgelovigen liegen dat het een oordeel is. Is dat geen teken aan de wand?
Bovendien is er heel veel verzonnen om bepaalde dingen aan elkaar te breien, zoals het woord 'baramin' onherkenbaar in het hebreeuws. Gewoon verzonnen.
1 Tim.
7 Verwerp heilloze bakerpraat en verzinsels. Oefen jezelf in een vroom leven.Hydroplaattheorie? verzonnen.
waterdamptheorie? verzonnen.
baramins? Verzonnen (omdat alle huidige dieren niet op de ark passen)
snellere lichtsnelheid? Verzonnen.
etc etc etc...
Ook gif is geschapen.