Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Saskia » 02 mar 2011 07:57

Ik heb ook een hekel aan strijken, terwijl ik het vroeger úren kon doen en dan had ik er nog lol in ool... :roll:
In de winter strijk ik bijna niks, af en toe een bloesje of rok, zomers wel wat meer.

En ik zit ook niet in het onderwijs, maar ben ook absoluut geen goede huisvrouw, heb er gewoon geen plezier in.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 mar 2011 09:05

Mijn huishoudelijk talent is ook niet zo denderend hoor. En een rommel dat ze hier kunnen maken..... opruimen, dat kan ma doen......(en die heeft ook niet altijd zin)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 mar 2011 09:07

Ik zit niet in het onderwijs, maar ben helemaal geen pietje precies in mijn huishoudentje hoor ;) Maar strijken vind ik nog belangrijker dan stof weghalen. Want iets wat niet gestreken is, dat blijf ik gewoon zien en blijf ik me aan irriteren.
Ik strijk Jurians hemden ook altijd, en die van mijn man ook :oops: Handdoeken dan weer niet, want die worden zo stijf van aan de lijn drogen, dat er geen kreukel meer in kan zitten :) Onderbroeken doe ik dan weer niet. Maar spijkerbroeken al helemaal wel. Al hang ik het nog zo netjes op, dat blijf ik echt zien, en vind ik neit zo verzorgd staan eigenlijk. Maargoed, een ander vind het stof dat heir op de plinten ligt vast heel onverzorgd :mrgreen: en dat kan me dan weer niks schelen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 02 mar 2011 10:02

mezelf schreef:haha, dat is het fijne als je hier zo leest, dat je niet de enige bent, waar het niet vlekkeloos verloopt.
Ik strijk ook alleen het puur noodzakelijke, 'kben zelfs zo erg, dat ik af en toe alleen het voorpand met kraag strijk van mijn man zn blouzen, de rest zit toch onder zn pak :-)

haha, dat doe ik met polo en shirts ook wel eens als ze toch onder een trui of vest zitten :P

verder mag ik me gelukkig prijzen dat johan een hekel heeft aan overhemden, dus alleen polo's of truien draagt!
Afbeelding

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 02 mar 2011 13:42

Hier nog een een lid voor de niet-zo-goede-huisvrouwenclub (en ook ik werk niet in het onderwijs :wink:).

Wel is het zo dat ik er niet altijd tegenzin in heb; gelukkig kan ik ook genieten als het zulk weer als vandaag is en ik aan het kasten schoonmaken ben. Dan heb ik 's avonds een heel voldaan gevoel en doe ik af en toe zo'n schoongemaakte kast nog eens open waar dan allemaal rechte stapels (gestreken :wink:) kleren liggen, alles even groot opgevouwen en alles keurig netjes soort bij soort en kleur bij kleur gesorteerd.

En van schone ramen word ik altijd vrolijk, maar verder is het hier regelmatig een bende en ben ik best heel makkelijk in veel dingen.

Alleen wordt hier wel ongeveer alles gestreken: overhemden, shirtjes (ook in de winter :mrgreen:), zakdoeken, broeken, rokken, theedoeken, (hoes)lakens (behalve als ze dezelfde dag weer gebruikt worden), dekbedhoezen en zelfs pyjama's en nachthemden. En dat terwijl ik een hekel heb aan strijken! Ik denk dat mijn hekel aan ongestreken kleren nog groter is, vandaar :mrgreen:.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 mar 2011 14:13

'k Zat in het onderwijs maar ben wel huishoudelijk aangelegd. Misschien dus niet erg goed in de klas :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 mar 2011 14:19

Ik zit niet in het onderwijs, maar ben wel een pietlut in het huishouden. Het is goed dat ik 3 dagen werk en er geen tijd voor heb, want ik ben in staat om de voegen met een tandeborstel en chloor te doen ;/ Ik strijk wel veel, overhemden, broeken shirts, t-shirts en theedoeken en soms ook beddengoed. Ik zie het nl altijd als ik iets niet gestreken heb en erger mij er blauw aan.

Maar ik ben helemaal blijf vandaag....onze vaatwasser doet het weer. :yahoooo: Twee weken afwassen met de hand ging mij danig de keel uit hangen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 02 mar 2011 14:39

ajl schreef:Maar ik ben helemaal blijf vandaag....onze vaatwasser doet het weer. :yahoooo: Twee weken afwassen met de hand ging mij danig de keel uit hangen.

Wat kan je dan weer van je vaatwassertje houden he :wink:

Verder: wanneer heb je huishoudelijk talent? Zolang mijn man tevreden is (en dat is tie snel) dan ben ik dat ook.
Ik ben best geordend vind ik zelf en we hebben alledrie nog geen stofallergie dus dat vind ik ook weer een compliment. :lol:
Laatst gewijzigd door Schipje op 02 mar 2011 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 02 mar 2011 14:45

wij hebben geen vaatwasser, dus alles met het handje. dus mag ik vanmezelf met strijken wel wat makkelijker zijn 8)
wat een vergelijking he :mrgreen:
Afbeelding

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 02 mar 2011 14:53

Het onderwijs heeft weinig met het wel of niet hebben van huishoudelijk talent te maken, denk ik als 'k alle berichten hierover lees :wink:. Misschien is het erfelijk bepaald? Alhoewel, het gaat bij mijn moeder en mij niet helemaal op, ze schudt regelmatig haar wijze hoofd over mijn manier van het huishouden doen :mrgreen: ...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 mar 2011 14:59

Hahaha ajl, ik wacht ook met smart op mijn vaatwassertje, nog twee maanden en dan wordt hij weer afgeleverd :mrgreen: Ik heb een bloedhekel aan afwassen, ga ervan zweten en word er super kribbig van. Gelukkig doe ik het pas als Michael op bed ligt :lol:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 02 mar 2011 15:08

Da's fijn voor Michael :wink:!

Afwassen vind ik nog niet eens zo erg, meer het afdrogen en wegruimen erna. Gelukkig hebben we al een jaar of 9 een afwasmachine staan, dus afdrogen doe ik eigenlijk nooit meer. Helaas wandelt alle serviesgoed nog niet vanzelf vanuit de afwasmachine naar de plaats waar het hoort ...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 mar 2011 15:33

Sophie77 schreef:Da's fijn voor Michael :wink:!

Afwassen vind ik nog niet eens zo erg, meer het afdrogen en wegruimen erna. Gelukkig hebben we al een jaar of 9 een afwasmachine staan, dus afdrogen doe ik eigenlijk nooit meer. Helaas wandelt alle serviesgoed nog niet vanzelf vanuit de afwasmachine naar de plaats waar het hoort ...

Kijk, dat doet mijn vaatwasser dus wel en hij doet de vuilnioszak ook in de container =D>

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 mar 2011 15:46

Weer een andere vraag: wij zijn afgelopen zomer verhuisd en in dat huis ligt een eiken parketvloer. De vor. bewoners gebruikten hg olie voor parket en die heb ik er ook braaf opgesmeerd. Het was een hele verzadigde vloer want ipv anderhalve bus had ik aan een halve genoeg, maar het duurde wel 3 dagen!!! (in augustus) voordat de vloer opgedroogd was.
Nu krijgt hij kale plekken, wordt vlekkerig en je hebt altijd vieze sokken terwijl ik elke dag stofzuig,swiffer en 2x in de week dweil met pledge.....
Tips voor een schone vlekvrije vloer zijn welkom!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 02 mar 2011 15:52

Idd, LauraC, afwassen is niet zo erg, maar afdrogen en opruimen daarna, dat vind ik ook echt niet leuk. Vaak doe ik het gewoon op z'n Roemeens, alles afspoelen, op het afdruiprek zetten, theedoek erover en na een paar uur opruimen. ;)

Terug naar “Archief”