Ik las net dit op AD.nl:
De afscheidsbrief die de 20-jarige Tim Ribberink uit Tilligte eind vorig jaar had geschreven na langdurige pesterijen, zou helemaal niet bestaan. Dit beweert VARA-verslaggever Bert Molenaar van het radioprogramma Gids.fm.
De verslaggever ging op zoek naar iemand die iets kon vertellen over de pesterijen die Tim zou hebben ondergaan. Maar hij vond niemand op school, in zijn familie of buurt. En eigenlijk wilde niemand er over praten.
'Wat is dan een brief'
Uiteindelijk vond hij een oom van Tim die zei: 'Er is geen afscheidsbrief, maar wat is de definitie van een brief. Wat is dan een brief, wat is de definitie van een brief? Als dat een vel papier is waar iemand iets op heeft geschreven dan is er geen brief. Er is geen brief in de zin van, er is een stuk papier waar iets op staat geschreven. Marinus van den berg (de rouwbegeleider) heeft de papieren versie van de notitie gezien. Wie dat bericht heeft uitgetikt, op die donderdag, wat doet ter zake wie dat uitgetikt heeft. Totale futiliteit om het hier over te hebben, er is een - niet verzonden - sms-bericht op zijn telefoon.'
In de rouwadvertentie die zijn ouders op 5 november 2012 in Tubantia plaatsten stond: 'Lieve pap en mam, Ik ben mijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten. Jullie zijn fantastisch. Ik hoop dat jullie niet boos zijn. Tot weerziens, Tim.' Deze tekst zou uit een brief van Tim komen, een brief die volgens Bert Molenaar dus nooit geschreven is.
Volgens Molenaar wil de familie verder niets over de zaak kwijt. Er zou op de telefoon van Tim een niet-verzonden sms zijn gevonden. De tekst daarvan is geprint en in het uitvaartcentrum als afscheidsbrief op de borst van Tim gelegd. Volgens de journalist zijn er twijfels of zelfs die sms ooit bestaan heeft.
Wat een akelig bericht.

Of het nu precies waar is of niet, de kwestie blijft intens verdrietig.