Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Lichtzwaard » 23 jan 2013 12:05

Zo,n uitspraak uit Japan is niet zo gek;hen die Japan kennen weten dat het een hoogst bizar land is. :-& :-& :-& :-& :-&
VERITAS VOS LIBERABIT.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jan 2013 18:35

Nederlands boeddha-toilet veroorzaakt relletje in Thailand

Afbeelding

Ik zou zeggen: een toiletbezoek voor stoelgang is toch een ideaal meditatiemoment! :D
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 jan 2013 18:55

Boekenlezer schreef:Ik zou zeggen: een toiletbezoek voor stoelgang is toch een ideaal meditatiemoment! :D

Elk moment is een ideaal meditatiemoment, maar dat terzijde.

Maar goed, moet je eens een plaat van Jezus op een Dixie spuiten en kijken wat er dan gebeurt... Terwijl een toiletbezoek toch een ideaal moment is om je zonden te overdenken...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Riska

Berichtdoor Riska » 23 jan 2013 19:14

:mrgreen: :mrgreen:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 jan 2013 22:35

Behoorlijk respectloos. Je drukt toch ook zeker niet de veronderstelde profeet Mohamed af op WC papier.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 23 jan 2013 23:04

Boekenlezer schreef:Nederlands boeddha-toilet veroorzaakt relletje in Thailand

Afbeelding

Ik zou zeggen: een toiletbezoek voor stoelgang is toch een ideaal meditatiemoment! :D

Afgodsbeelden horen juist thuis op zo,n WC huisje.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Riska

Berichtdoor Riska » 24 jan 2013 07:40

Van jou verwacht ik ook geen andere reactie...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 24 jan 2013 09:19

ik begrijp van die wc leverancier best dat ze een rechtenvrij plaatje zochten en bij die boeddha's uitkwamen. Je ziet ze per slot van rekening overal, van tuinposter tot 50 ct beeldje bij de wibra, van zeepje tot kitscherig schilderijtje.
Het lijkt erg 'in' te zijn. Ik zie ze ook bij heel veel mensen voor het raam staan.

En de wc leverancier heeft meteen actie ondernomen bij de eerste klacht. Heel netjes vind ik dat.
En geeft eerlijk aan er zelf niet over te hebben nagedacht.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 jan 2013 13:40

Ik las net dit op AD.nl:
De afscheidsbrief die de 20-jarige Tim Ribberink uit Tilligte eind vorig jaar had geschreven na langdurige pesterijen, zou helemaal niet bestaan. Dit beweert VARA-verslaggever Bert Molenaar van het radioprogramma Gids.fm.
De verslaggever ging op zoek naar iemand die iets kon vertellen over de pesterijen die Tim zou hebben ondergaan. Maar hij vond niemand op school, in zijn familie of buurt. En eigenlijk wilde niemand er over praten.

'Wat is dan een brief'
Uiteindelijk vond hij een oom van Tim die zei: 'Er is geen afscheidsbrief, maar wat is de definitie van een brief. Wat is dan een brief, wat is de definitie van een brief? Als dat een vel papier is waar iemand iets op heeft geschreven dan is er geen brief. Er is geen brief in de zin van, er is een stuk papier waar iets op staat geschreven. Marinus van den berg (de rouwbegeleider) heeft de papieren versie van de notitie gezien. Wie dat bericht heeft uitgetikt, op die donderdag, wat doet ter zake wie dat uitgetikt heeft. Totale futiliteit om het hier over te hebben, er is een - niet verzonden - sms-bericht op zijn telefoon.'
In de rouwadvertentie die zijn ouders op 5 november 2012 in Tubantia plaatsten stond: 'Lieve pap en mam, Ik ben mijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten. Jullie zijn fantastisch. Ik hoop dat jullie niet boos zijn. Tot weerziens, Tim.' Deze tekst zou uit een brief van Tim komen, een brief die volgens Bert Molenaar dus nooit geschreven is.
Volgens Molenaar wil de familie verder niets over de zaak kwijt. Er zou op de telefoon van Tim een niet-verzonden sms zijn gevonden. De tekst daarvan is geprint en in het uitvaartcentrum als afscheidsbrief op de borst van Tim gelegd. Volgens de journalist zijn er twijfels of zelfs die sms ooit bestaan heeft.

Wat een akelig bericht. :( Of het nu precies waar is of niet, de kwestie blijft intens verdrietig.

bassie76
Mineur
Mineur

Berichtdoor bassie76 » 27 jan 2013 11:30

Het berichtje dat op Tim zijn telefoon is gevonden is wel degelijk echt. Ik geloof dat de journalist Bert Molenaar inmiddels al excuses heeft aangeboden omdat hij stellig beweerde dat dit niet het geval zou zijn.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 27 jan 2013 12:40

Boekenlezer schreef:Japanse minister Aso: Ouderen moeten eerder sterven

Dat de kosten van de gezondheidszorg wel erg hoog worden, stem ik toe. Maar om zoiets te zeggen, dat is wel heel erg bot.

meneer doet zijn achternaam eer aan.

Wel een manier gevonden om gewoon op zondag Refdag te lezen, trouwens.

Riska

Berichtdoor Riska » 27 jan 2013 13:05

boer schreef:Wel een manier gevonden om gewoon op zondag Refdag te lezen, trouwens

Foei toch - waar gáát dat heen... :wink:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 04 feb 2013 15:43

Denk je dat de reformatorische scholen de enige waren:
Vrouwen in Parijs mogen broek dragen
Het was sinds 1799 officieel verboden!
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 05 feb 2013 12:07

De broek als revolutie wapen.

En een vrouw kon ook nu nog in Parijs aan gehouden worden van broek uit;maar deze wet is nu opgeheven.Jammer eigenlijk :o :roll: :)
VERITAS VOS LIBERABIT.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 feb 2013 19:35

Volgens een Amerikaanse 'pastor' zijn de baarmoeders van vrouwen die de pil gebruiken kerkhoven bezaaid met de lijken van ongeboren kinderen. - let op, dit gelooft de man LETTERLIJK! Er zou medisch bewijs voor zijn.

Het is dat we pas in februari zijn, maar deze man verdient nu al een nomatie voor het meest achterlijke denkbeeld van het jaar. Het verspreiden van dit denkbeeld - uiteraard alleen om goedgelovige christenen angst aan te jagen - is bijna geestelijke mishandeling.

Luister en huiver.

http://www.youtube.com/watch?v=ei2appfg ... ture=share
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”