MissF schreef:Een biologisch kind krijg je toch ook niet om te overladen met liefde, maar is toch ook vooral egoisme?
Ik kan me dan voorstellen dat het bij een adoptiekindje net zo is.
Volgens mij heb je het hier gewoon over de doodnormale kinderwens. Zonder kinderwens zou ik nooit kinderen adopteren. Dat lijkt me logisch en een noodzakelijke voorwaarde. Mijn eigen kinderwens bestaat dus uit een wens naar precies die kinderen, die ik mag adopteren.
MissF schreef:En biologische kinderen komen net zo goed in een verrotte wereld, en hebben net zo goed bergen liefde nodig. Mijns inziens niet meer of minder dan geadopteerde kinderen eigenlijk. Maar daarmee stoot ik misschien mensen tegen het hoofd.
Huh? Natuurlijk hebben biologische kinderen evenveel liefde nodig. Sorry hoor, maar ik maak geen enkel verschil wat dat betreft tussen een biologisch en een geadopteerd kindje!!! Dus waarom je denkt dat je mij of iemand anders daarmee voor het hoofd zou stoten... geen idee. Hoe kom je er eigenlijk bij, dat iemand het tegenovergestelde zou beweren?! Er is hier nooit gezegd, dat een biologisch kindje geen bergen liefde nodig heeft.
MissF schreef:Maar eigenlijk is het dus zo: je mag alleen adopteren, omdat je het kindje een goede toekomst wil geven? Niet omdat je zelf zo graag moeder wil zijn, of zelf zo graag een kindje wil?
Je hebt niet goed gelezen, of er werkelijk niet echt iets van begrepen: een kinderwens lijkt me noodzakelijk. Het is juist die positieve keuze voor precies dat ene kind die m.i. noodzakelijk is bij adopteren.
MissF schreef:(ik geloof dat trouwens niet, want als jullie hoor 'praten' over jullie aanstaande kindjes, dan gaat het voor een deel, GELUKKIG!, over jullie wens, en dat jullie dat zelf zo geweldig zullen vinden)
Natuurlijk, ik heb een kinderwens, namelijk een wens voor die speciale kinderen die ik later ga adopteren. Mennn... die wens is zo groot. Liever gisteren dan vandaag
En let wel: het is een positieve keuze. Ik wil precies DIE kinderen. Geen andere kinderen. Want dat zijn namelijk mijn kinderen. En ze zijn precies goed