Moderator: Moderafo's
Happy One schreef:
Naar mijn mening is Jas weliswaar scherp, maar zijn de zaken die hij onder de aandacht brengt volledig juist. Jammer dat er niet inhoudelijker op een aantal belangrijke postings van hem wordt ingegaan!
Om de discussie een iets andere wending te geven zou ik graag antwoord willen op de volgende vragen:
Wanneer de GGiN pretendeert de zuivere kerk te zijn (en dat pretenderen ze) waarom:
-Zijn er dan maar zo weinig mensen bekeerd (blijkt bij Avondmaal)
-Waarom worden er maar zo weining mensen bekeerd
-Waarom hebben de bekeerde mensen die er zijn het zo eenzijdig over de duisternis (veel ellende en weining verlossing)?
De boom wordt toch (volgens de Bijbel) aan de vruchten gekend?
Optimatus schreef:Jas, je komt af en toe op mij over als een kat die niet op schoot gehouden wil worden: je gaat om je heen slaan, blazen, krabbelen en bijten.
Optimatus schreef:Poneer je stelling nog eens, dan trekken we de discussie vlot.
Optimatus schreef:Poneer je stelling nog eens, dan trekken we de discussie vlot.
ahuibers schreef:Velen zijn geroepen maar weinigen uitverkoren.
jas schreef:Brion schreef:Vertel mij toch eens: wat voor bijzonder speciale band heb jij toch
met God? Hoe komt het toch dat Hij zich aan jou zó duidelijk
openbaart en je de exacte waarheid toefluistert, en al die sukkels
hier in allerlei vormen van leugenleer laat geloven? Wat maakt jou
toch zo bijzonder? En wat moeten wij doen om ook zo bijzonder te
worden, en alles zó goed te weten?
Daar wil ik wel even apart op reageren voor jou hoor. Een speciale band met God krijg je door Zijn Woord aan te nemen, in je hart te sluiten en te laten verzegelen door de Heilige Geest. Verder moet je je als een kind tot een liefdevolle Vader gedragen, op grond van Zijn dierbaar Woord dwalingen aantonen en weerleggen, de smaad van mensen zoals jij verdragen, je losmaken van alle aardse beslommeringen, de wereld vaarwel zeggen en altijd Jezus volgen en ervan verzekerd zijn dat Hij liefdevol op je neerziet.
Dan krijg je een band met God. Ik hoop daarmee je vraag beantwoord te hebben.
Ik proef je haat en ben er blij mee.
TheKeimpe schreef:Er staat geen = teken tussen bekeerd en avondmaalsgang. Maar om gewoon te zeggen, zoals ik pas hoorde, over een gemeente waar veel mensen aan het avondmaal gaan: "Die kunnen niet allemaal bekeerd zijn, want vele zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren" is een grove zonde. Oordelen of het werk van de Geest wel in deze mensen is! Ik ben wel eens bang dat hier het gevaar van de zonde tegen de Heilige Geest in is!
alex leusink schreef:jas schreef:Brion schreef:Vertel mij toch eens: wat voor bijzonder speciale band heb jij toch
met God? Hoe komt het toch dat Hij zich aan jou zó duidelijk
openbaart en je de exacte waarheid toefluistert, en al die sukkels
hier in allerlei vormen van leugenleer laat geloven? Wat maakt jou
toch zo bijzonder? En wat moeten wij doen om ook zo bijzonder te
worden, en alles zó goed te weten?
Daar wil ik wel even apart op reageren voor jou hoor. Een speciale band met God krijg je door Zijn Woord aan te nemen, in je hart te sluiten en te laten verzegelen door de Heilige Geest. Verder moet je je als een kind tot een liefdevolle Vader gedragen, op grond van Zijn dierbaar Woord dwalingen aantonen en weerleggen, de smaad van mensen zoals jij verdragen, je losmaken van alle aardse beslommeringen, de wereld vaarwel zeggen en altijd Jezus volgen en ervan verzekerd zijn dat Hij liefdevol op je neerziet.
Dan krijg je een band met God. Ik hoop daarmee je vraag beantwoord te hebben.
Ik proef je haat en ben er blij mee.
Ja maar Jas, je bent toch niet de enige die een band met God heeft?? De Heere heeft toch meerdere kinderen, ook in de GerGeminNed? Die maakt Hij misschien jouw dwalingen wel bekend!
TheKeimpe schreef:ahuibers schreef:Velen zijn geroepen maar weinigen uitverkoren.
Helaas is het misbruik van deze tekst niet alleen aan de GGiN gebonden, ook in de GG wordtie nog wel eens misbruikt om lege avondmaalstafels te verdedigen.
Maar lees alsjeblieft het verband waarin deze tekst staat! En wees gewoon eerlijk. Als er in een gemeente weinig mensen aan het avondmaal gaan, dan komt dat omdat ze geen zin hebben om naar de Heere God te luisteren.
Er staat geen = teken tussen bekeerd en avondmaalsgang. Maar om gewoon te zeggen, zoals ik pas hoorde, over een gemeente waar veel mensen aan het avondmaal gaan: "Die kunnen niet allemaal bekeerd zijn, want vele zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren" is een grove zonde. Oordelen of het werk van de Geest wel in deze mensen is! Ik ben wel eens bang dat hier het gevaar van de zonde tegen de Heilige Geest in is!
Iedereen hier in Nederland wordt geroepen! (Misschien is er een enkeling die echt nog nooit positief over Christus heeft gehoord.) Vervolgens vormen de christelijke kerken en gemeenschappen in NL maar een klein groepje.
En dan zijn dat er nog teveel? 100 mensen in een kerk van 900 aan het avondmaal? Wat een lichte gemeente, dat zijn er teveel hoor!![]()
Ach, het is wel handig zo'n tekst. Dan kun je tenminste lekker onbekeerd blijven.
SDG schreef:TheKeimpe schreef:Er staat geen = teken tussen bekeerd en avondmaalsgang. Maar om gewoon te zeggen, zoals ik pas hoorde, over een gemeente waar veel mensen aan het avondmaal gaan: "Die kunnen niet allemaal bekeerd zijn, want vele zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren" is een grove zonde. Oordelen of het werk van de Geest wel in deze mensen is! Ik ben wel eens bang dat hier het gevaar van de zonde tegen de Heilige Geest in is!
Waar zo wordt gepraat, wordt de Geest uitgeblust.
Volgens mij is dat het grootste kwaad van deze tijd, binnen bepaalde kerkverbanden: elk teken van geestelijk leven voor verdacht houden en de kop indrukken - en altijd maar dat vreselijke oordelen over een ander.
Waar is de warmte, de liefde, de opgewektheid die een christen zou moeten sieren?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten