Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 09 apr 2015 19:56

Vanavond hebben ze nog buiten gespeeld tot ongeveer half zeven. Daarna douchen, voorlezen, slapen. Uiterlijk half acht ligt iedereen.

@ sophie als wij achteraf zouden wonen, zou ik ze helemaal niet binnen krijgen :lol: Uit school hebben ze 1 doel, buiten spelen.
Hoe gaat het verder met jullie?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 apr 2015 20:04

We hadden tot gister niet eens een foto van alledrie, ajl :oops: toevallig zat Jurian gister met Frederiek op schoot gek te doen, en heb ik Jorrik erbij gezet, snel foto gemaakt door mijn man. als jij een foto erop zet van jouw viertal, doe ik het van mijn drietal ;-)

Buiten spelen na het eten gebeurt tot nu toe niet hier. De tijd tot 7 uur is zo om, eten, jeugdjournaal, en vanavond konden ze mooi na het eten douchen omdat we op tijd klaar waren. En de bedtijden ben ik erg streng in, ze hebben hun slaap gewoon nodig. Een enkele keer een kwartiertje of half uurtje later, maar dat merk ik bijna altijd de dag erna. Maar er zijn hier ook geen andere kinderen die buiten spelen, dus ze vragen er eigenlijk ook niet om. Ik denk dat zodra we weer buiten gaan eten dat ze dan eerder buiten zullen blijven 's avonds, maar dan nog moeten ze gewoon 7 uur en half 8 naar bed.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 apr 2015 22:33

M ligt zeven uur en j half acht.. ik ga het niet redden als ze nar buiten mogen. In de vakantie is het een ander verhaal. Maar uutslapen kennen ze bijnons helaas niet.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 10 apr 2015 08:11

hier de oudste ( 8 jaar ) is een buitenkind, mag tot 8 uur buitenspelen ..ligt er een beetje aan hoe druk het is geweest overdag, ze moet half 9 naar bed. ( dan dus ook omgekleed en klaar om te slapen , dus om 8 uur omkleden) Maar alleen nu het licht is, toen het donker en de klok nog niet vooruit was dat 7 uur of half 7 naar gelang het donker werd.

de middelste van 5 mag tot 7 uur, gaat half 8 naar bed, maar wil niet altijd naar buiten dus ligt er erg aan. ( bedtijd ook recent naar later gezet omdat ze maar wakker bleef liggen )
en de jongste van 2 mag nog niet natuurlijk, die speelt hier binnen tot ik haar in bed gooi, ging altijd half 7 maar ligt nu lang wakker, wordt tijd om haar wat later te gaan doen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 10 apr 2015 08:22

meribel schreef:hier de oudste ( 8 jaar ) is een buitenkind, mag tot 8 uur buitenspelen ..ligt er een beetje aan hoe druk het is geweest overdag, ze moet half 9 naar bed. ( dan dus ook omgekleed en klaar om te slapen , dus om 8 uur omkleden) Maar alleen nu het licht is, toen het donker en de klok nog niet vooruit was dat 7 uur of half 7 naar gelang het donker werd.

de middelste van 5 mag tot 7 uur, gaat half 8 naar bed, maar wil niet altijd naar buiten dus ligt er erg aan. ( bedtijd ook recent naar later gezet omdat ze maar wakker bleef liggen )
en de jongste van 2 mag nog niet natuurlijk, die speelt hier binnen tot ik haar in bed gooi, ging altijd half 7 maar ligt nu lang wakker, wordt tijd om haar wat later te gaan doen.

Heb je verschil in bedtijd tussen die van 5 en 8? Ik doe ze altijd tegelijk naar bed, anders vinden ze het niet eerlijk.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 10 apr 2015 08:26

ja zeker wel, en ze slapen op de dezelfde slaapkamer, juist daarom ook een uur ertussen, dat die jongste slaapt.
waarom oneerlijk? Dat hebben ze zelf nog nooit bedacht,

alleen als ik zeer sporadisch eens naar ouders of grootouders ben geweest, verjaardag ofzo, en dus om 8 uur thuiskom, dan moeten ze samen meteen. Dat vind de oudste juist oneerlijk ( de jongste wel leuk natuurlijk )

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 apr 2015 09:46

Hier gaat Nina na het eten weleens een rondje fietsen met mijn man of we lopen met zijn allen nog een rondje... En in de zomer eten we altijd buiten dan mag Nina tot ze in de douche gaat lekker buiten spelen.

Even onze meisjes showen hoor :oops:

Afbeelding

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 10 apr 2015 09:57

meribel schreef:ja zeker wel, en ze slapen op de dezelfde slaapkamer, juist daarom ook een uur ertussen, dat die jongste slaapt.
waarom oneerlijk? Dat hebben ze zelf nog nooit bedacht,

alleen als ik zeer sporadisch eens naar ouders of grootouders ben geweest, verjaardag ofzo, en dus om 8 uur thuiskom, dan moeten ze samen meteen. Dat vind de oudste juist oneerlijk ( de jongste wel leuk natuurlijk )

Ja het is maar wat ze gewend zijn. Die van mij zijn altijd al gewend dat ze tegelijk gaan. Maar die zitten veel dichter op elkaar, oudste en middelste schelen 1,5 jaar en de middelste en jongste ook.
Zach91

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 apr 2015 10:17

Prachtig liefie, wat heeft Nina toch mooi haar!

tja boerin, hier klaagt Frederiek ook echt nog elke avond dat ze eerder naar bed moet dan Jurian, maar ze heeft gewoon pech, ze is nou eenmaal jonger. Klagen mag, maar dat helpt hier toch echt niet ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 10 apr 2015 10:22

MissF schreef:Prachtig liefie, wat heeft Nina toch mooi haar!

tja boerin, hier klaagt Frederiek ook echt nog elke avond dat ze eerder naar bed moet dan Jurian, maar ze heeft gewoon pech, ze is nou eenmaal jonger. Klagen mag, maar dat helpt hier toch echt niet ;)

Grappig, nou dan heeft die van mij geluk. Zijn vader is ook nooit op het idee gekomen.
Zach91

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 apr 2015 18:11

Haha. Grappig. Ik moest altijd tegelijk met m'n zusje naar bed, die 3 jaar jonger was. Dat vond ik vreselijk oneerlijk, want ik zat toch veel dichter op m'n zus die 1,5 jaar ouder is. Maar ja, die ging gelijk met m'n broer. Dat vonden m'n ouders heel handig waarschijnlijk, maar ik heb er een hoop bonje over gemaakt :-oo

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 apr 2015 19:02

grappig... j gaat om half acht en M om 7 uur. zowel M als J liggn nog wel meer dan een uur wakker... mij best.. wil ze niet meer beneden hebben te stuiteren. sinds kort mogen ze beide lezen... en dat doen ze ook, vaak een uurtje en dan doen ze zelf he tlichtje uit.
M heef tin tegenstelling tot zijn dagelijkse gedoen zelden strijd gemaakt om het naar bed gaan. Zelf denk ik dat hj het ook wel lkkr rustig vind. Nu mcth hij net nog wel na het eten naar buiten, maar dat kwa omdat zijn vriendje hier heeft gegeten... ach... en samen ff ravotten mij best. Overigens is J nu de hort op met de buren :) ach tis weekend... ik zit gezellie et T beneden :) manlief is werken

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 12 apr 2015 20:04

Norah weet inmiddels hoe ze de trap op kan... Achterin de tuin hebben we een trap van drie treden omdat er in het grondoppervlak wat in ons bezit is een behoorlijk hoogteverschil zit ( ongeveer anderhalf tot twee meter). Bovenaan het trapje zit een hekje (tijdelijk) om in elk geval de hond in ons zicht te houden. Helaas kunnen we onze tuin nog niet anders inrichten omdat we wachten op reactie van de gemeente over het achterpad (is het ons eigendom, moeten we het kopen of komt het te vervallen?). Dus het is nu continu in de gaten houden van de kleine meid... Gelukkig weet ze nu ook zo goed als zeker hoe ze de trap af moet. Maar gisteren was ze ff aan onze aandacht ontsnapt en toen zat ze alweer bovenaan het trapje, alleen met handen op een tree lager en krijsen! Ik was blij dat ze dat deed, want nu is ze niet van het trapje gedukeld...
Szent az Úr

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 apr 2015 13:03

Mooie foto´s liefie! Nina en Jet lijken niet op elkaar of zie ik het verkeerd :D

Hier gaan ze alle 4 ook tegelijkertijd naar bed. Ik ga ze meestal tegelijkertijd douchen en tandenpoetsen. De jongste ligt meestal wel iets eerder, omdat hij het voorlezen anders verstoort. De oudste twee mogen vaak nog even lezen als zij al op bed liggen. Hun broertje heeft dit nu ook ontdekt en wil het ineens ook en dat vind ik prima. Hij heeft gewoon weinig slaap nodig, meestal slaapt hij van 20 uur tot 5 uur, beetje jammer. Hij leest nu ook zelf en doet zelf zijn lampje uit.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 apr 2015 13:06

MissF schreef:We hadden tot gister niet eens een foto van alledrie, ajl :oops: toevallig zat Jurian gister met Frederiek op schoot gek te doen, en heb ik Jorrik erbij gezet, snel foto gemaakt door mijn man. als jij een foto erop zet van jouw viertal, doe ik het van mijn drietal ;-)
.

haha, mijn handen jeuken af en toe, maar ik mag niet van mijn man :mrgreen: Hij heeft mij laten beloven dat ik nooit en nooit foto´s van hen op internet zet. Soort van beroepsdeformatie van hem :wink:

Terug naar “Archief”