Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor ineke-kitty » 30 apr 2014 11:38

johannes1: " en laat deze topic nu over Wilders gaan en zijn verkiezingsoverwinning"

Nee, deze topic gaat over zijn uitspraak[en] over de Islam, en daar is uitgebreid op in gegaan, totdat er off-topic werd gegaan door sommigen, die meenden anderen te beschuldigen van extreem gedrag naar "anders" gelovigen toe.

Maar goed, wat mij betreft gaan we inderdaad weer on-topic.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 30 apr 2014 11:43

ineke-kitty schreef:tja....laat dat nu net een Bijbelse opdracht zijn om het Evangelie "te pas en te onpas" te verkondigen.

Waarom ga je niet naar een moskee toe?
Ga voor de moskee staan dan en vertel het evangelie.
Dat zie ik jou nog niet zou gauw doen namelijk.
In theorie gaat het allemaal makkelijk tot het op de praktijk aankomt.
Je zit hier wel op het forum dit en dat te vertellen, maar ondertussen praktisch doe je datgene niet.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 30 apr 2014 12:09

ineke-kitty schreef:
tja....laat dat nu net een Bijbelse opdracht zijn om het Evangelie "te pas en te onpas" te verkondigen.

Tja - daar was ik al bang voor - uw mening staat gelijk aan het Evangelie. #-o

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 apr 2014 12:24

Ineke-Kitty, woon jij in een omgeving waar veel moslims wonen? Dichtbij een moskee of koffiehuis?
Zoals ik onlangs zei, onze lieve Marokkaanse overburen zijn verhuisd, ze gaan terug naar hun moederland. Gisteren zijn er Turkse mensen in gekomen.
Het betreft aan die kant huurhuizen, waar geen subsidie op gegeven wordt, de huur is bijna 1000 euro per maand. Dus het zijn geen uitkeringstrekkers die daar wonen.
In dat rijtje wonen maar een paar Nederlandse gezinnen en ik kan niet zeggen dat die nu in alle opzichten netter zijn en hun kinderen beter zouden opvoeden.
Een paar jaar geleden was er ernstige waterschade in een moskee, we hebben met een aantal mensen van onze kerk aangeboden om te komen helpen. Het was niet nodig, ze hadden zelf mensen genoeg. Maar het werd ontzettend gewaardeerd. Ik denk dat dit meer indruk op de moslims gemaakt heeft, dan dat wij "lekker puh en zoek het zelf uit, stelletje gevaarlijke dwalers" hadden geroepen.
Er zijn gevaarlijke figuren, zeker, maar die zijn meestal wel bekend hoor.
En ook ergeren veel Rotterdammers zich aan het feit dat de Ibn Ghaldounschool, die nu een Hollandse naam heeft, maar deze krijgt in augustus de naam van een moslimgeleerde.
Ergerlijk? Ik denk het wel, al begrijp ik het van hun kant best.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 apr 2014 12:24

anoniem: " maar ondertussen praktisch doe je datgene niet"

Daar weet jij niets van, wat ik allemaal "praktisch" wel of niet doe.
Het gaat je ook niks aan, dat is namelijk iets tussen de Heer en mij.
Ik Evangeliseer al VEERTIG jaar, en waar ik dat doe, en hoe vaak en of dat "vrucht" heeft afgeworpen is niet aan jou e.a. om te beoordelen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 apr 2014 12:36

schelpje

Ik woon in een plaats met [relatief] veel Moslims, met een Moskee en koffiehuis.

Ik heb in het verleden een leidinggevende baan gehad over personeel die voor een deel bestond uit Marokkaanse en Turkse vrouwen, waar ik nooit "problemen" mee heb ondervonden.
Sommigen waren praktiserend Moslim, en heb vele gesprekken met hen gevoerd over het Evangelie van Jezus Christus.
Sommigen stonden ervoor "open", anderen weer niet.
Waar het om gaat, is dat de Bijbel leert, dat het Woord nooit ledig zal wederkeren, en het "resultaat" daarvan is niet aan ons.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 30 apr 2014 12:56

ineke-kitty schreef:Daar weet jij niets van, wat ik allemaal "praktisch" wel of niet doe.
Het gaat je ook niks aan, dat is namelijk iets tussen de Heer en mij.
Ik Evangeliseer al VEERTIG jaar, en waar ik dat doe, en hoe vaak en of dat "vrucht" heeft afgeworpen is niet aan jou e.a. om te beoordelen.

Ja maar gezien je houding zal het niet allemaal even soepel lopen.. :shock:
Ik zou als ik ongelovig was en je reacties zo lees denken dat je niet goed bij je hoofd bent.
er lijkt alleen maar haat te zijn richting je medemens.
Ik hoor nog niets positiefs over een ander namelijk.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 apr 2014 13:02

anoniem

Je denkt maar wat je wilt, het interesseert me niet wat anderen denken, en zeker niet wat ongelovigen denken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 apr 2014 13:16

ineke-kitty schreef:schelpje

Ik woon in een plaats met [relatief] veel Moslims, met een Moskee en koffiehuis.

Ik heb in het verleden een leidinggevende baan gehad over personeel die voor een deel bestond uit Marokkaanse en Turkse vrouwen, waar ik nooit "problemen" mee heb ondervonden.
Sommigen waren praktiserend Moslim, en heb vele gesprekken met hen gevoerd over het Evangelie van Jezus Christus.
Sommigen stonden ervoor "open", anderen weer niet.
Waar het om gaat, is dat de Bijbel leert, dat het Woord nooit ledig zal wederkeren, en het "resultaat" daarvan is niet aan ons.

Dan begrijp ik niet de dingen die je ons probeert wijs te maken, dat het allemaal heel gevaarlijke mensen zouden zijn, die hun geld uit het bijstandspotje halen.
En jij als leidinggevende?
Het kan zijn en dat hoop ik, dat jij in het dagelijks leven een veel lievere vrouw bent.
Want in je postings verhef je je werkelijk boven iedereen.
Ik weet niet of je je hiervan bewust bent, maar het interesseert je dus niet?
God leert ons niet dat we boven iemand moeten gaan staan, toch?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 apr 2014 13:29

schelpje

Mijn "functie" als leidinggevende is inmiddels al weer 15 jaar geleden, en de mentaliteit is sindsdien drastisch veranderd.
De "sfeer" is daarmee eveneens grimmiger geworden, en dat is ook wel gebleken.

Als ik zeg dat het me niet interesseert wat anderen over mij menen te moeten denken, heeft dat niets te maken met me "verheffen boven een ander" .
Het staat eveneens vast dat er door deze "bevolkingsgroep" velen gebruik maken van onze sociale voorzieningen, zoals de bijstand, in ieder geval alleen al in mijn woonplaats.
Eveneens is er zeer veel criminaliteit onder Marokkaanse jongeren , en ook dat is aangetoond.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 apr 2014 13:34

ineke-kitty schreef:schelpje

Mijn "functie" als leidinggevende is inmiddels al weer 15 jaar geleden, en de mentaliteit is sindsdien drastisch veranderd.
De "sfeer" is daarmee eveneens grimmiger geworden, en dat is ook wel gebleken.

Als ik zeg dat het me niet interesseert wat anderen over mij menen te moeten denken, heeft dat niets te maken met me "verheffen boven een ander" .
Het staat eveneens vast dat er door deze "bevolkingsgroep" velen gebruik maken van onze sociale voorzieningen, zoals de bijstand, in ieder geval alleen al in mijn woonplaats.
Eveneens is er zeer veel criminaliteit onder Marokkaanse jongeren , en ook dat is aangetoond.

Maar geloof je niet dat de hoger opgeleiden, neem even de Rotterdamse burgemeester voor ogen, en de verschillende kamerleden, hier verschrikkelijk van balen?
Ik las laatst in een wijkkrantje, dat er besloten was dat Marokkaanse ouderen, als een soort vaderfiguur zouden gaan fungeren. In Amsterdam gebeurt dat ook al.
Er is nu eenmaal een percentage jongeren, dat thuis nauwelijks opvoeding krijgt.
Maar niet alleen bij deze groep, wat denk je van onze overzeese voormalige gebiedsdelen?
Weet je hoe die rondhoereren, letterlijk dus! levend van een uitkering, maar wel zoveel kindjes verwekken, bij even zoveel verschillende jonge meisjes?
Die vervolgens als 15/16 jarige ook van een uitkering moeten rondkomen.
Waarom horen we meneer Wilders daar niet over dan?
Die gasten zouden terug moeten naar het eiland waar ze vandaan komen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 apr 2014 14:03

schelpje: " Maar je geloof je niet dat die hoger opgeleiden..... en de verschillende kamerleden hier verschrikkelijk van balen"

Ja, EN? ergens van balen betekent nog niet dat er drastische maatregelen worden genomen door de regering.
Men probeert allerlei "projectjes" uit om de boel te sussen, maar zoals je zelf al zegt: "die gasten zouden terug moeten naar het eiland waar ze vandaan komen" , in dit geval teruggestuurd naar hun eigen land, gaat blijkbaar te ver voor onze regeringsleiders.

De ENIGE die zich laat "horen" is de heer Wilders, en je bent toch bekend met dat deze man voortdurend moet onderduiken voor de woede van de Islam?
Ga het nu niet allemaal bagatelliseren door dit soort excuses, als zou er niets aan de hand zijn.

DAAR ageer ik tegen, en wat mij betreft terecht.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 apr 2014 14:09

Wilders is niet de enige, waarom loop je die man als een godheid achterna?
Ik heb jarenlang de column van professor Smalhout gelezen, die schreef in de jaren 90 al over dit probleem.
En als Fortuyn niet was doodgeschoten, had het er misschien ook anders uitgezien.
Maar jij concentreert je op 1 persoon, vanwege 1 bevolkingsgroep die in zijn geheel niet zou deugen.
En dat is gevaarlijk Ineke Kitty!
Wilders besteedt zoveel tijd en energie aan buitenlanders pesten, dat hij geen tijd meer heeft voor inhoudelijke zaken! Dit land moet ook bestuurd worden.
Ik bagatelliseer dus niks.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 30 apr 2014 14:11

Weet je ik het grappige vind aan dit verhaal:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... ntie.dhtml

Als Wilders zegt dat criminele Marokkanen het land uit moeten, gaat iedereen massaal aangifte doen.
Maar als ze gezocht worden door de politie, gaan ze vrijwillig naar land van herkomst. :mrgreen:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 apr 2014 14:16

schelpje

Ik loop geen mens als een 'godheid' achterna, dat maak jij ervan, en die uitspraak is geheel voor jouw rekening.

Ik heb al meerdere malen aangetoond dat de Islam gevaarlijk is, en daar blijf ik bij, wat men mij ook toedicht tot extremist toe.

Terug naar “Archief”