Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor MissF » 23 sep 2012 12:03

Och arme knul, Cornelia, dat zal vast veel pijn doen!
Dat is is een makkelijk oplossing tj :D

Jurian draagt vandaag een broek, die normaal gesproken niet eens goedkoop was, maar in de aanbieding gekocht, van een duurdere winkel, blijkt ook veel te wijd te zijn. Zo onhandig. Natuurlijk wel flink het elastiek aantrekken maar echt mooi vind ik het dan niet meer zitten.
Hij moet sowieso nog wel wat broeken, want 2 van zijn spijkerbroeken zijn bijna door, dus heeft hij nog maar 1 goede. En schoenen, voor beiden moet ik ook nog.

Overigens heb ik pas een erg leuk shirt met lange mouwen voor Jurian bij de Zeeman vandaan. Hij is ontzettend smal, dus meestal past hij het toch niet, maar deze zit erg mooi.
En nog wat shirtjes en maillots voor Frederiek om setjes compleet te maken. Dan kan het winter worden :mrgreen: Al lopen ze nu ook echt wel met lange broeken en lange mouwen, vanmorgen op de fiets vond ik het bijna te fris voor Jurian in zijn zomerjas. Gelukkig heeft die het nooit koud, maar voor Frederiek vind ik het op de fiets echt niet warm meer. Doen jullie ze dan al een winterjas aan?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 23 sep 2012 13:04

@evelien, van harte gefeliciteerd!
@cornelia arme vent hopelijk geneest hij snel
@ missf ik heb wat dikker vest voor abel die heeft hij aan op de fiets.

mijn boefje 13 maand
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 sep 2012 17:42

@ laura het blijft een ondeugd!
@ Cornelia beterschap met je zoon. Heeft hij nog veel klachten?
@ gempa Leuke foto. Echt groot wordt hij al weer.

@ missf C heeft nu een gevoerd vest aan. H een vest met bodywarmer. Ik heb nu voor de jongste wel de winterjas tevoorschijn gehaald. Dat vind ik voor hem echt te koud op de fiets.
Ik ben er voor de oudste inmiddels ook achter dat alleen de slim fit broeken een beetje bij hem passen. Anders is het echt veel te wijd. Ik had dus bij de H&M een regular broek gekocht in de aanbieding, maar dat is dus echt een miskoop. Ach, de jongste heeft een andere bouw, dus ik verwacht dat hij die wel gaat passen.

@ ppm De name it broeken ( helemaal de slim fit) passen wel goed hoor bij een smal mannetje. Het scheelt wel een hoop zoeken naar kleding.

Ik ben gistermiddag ook op pad geweest met 3 kinderen om kleding te kopen. Had dat nog niet eerder gedaan en ga het ook echt niet meer doen. Het was vreselijk! Ik ben uiteindelijk wel goed geslaagd. Ik ben er inmiddels wel achter dat ik liever iets meer uitgeef dan de frustatie van een H&M of een Zara, waar het enorm druk is en de kleding slecht past. Vooral bij de laatste winkel vind ik de prijs/kwaliteit verhouding echt onder de maat. Ik vind ze echt schreeuwend duur geworden. Ik had een vest in mijn handen vor 35e voor dochterlief :shock:

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 23 sep 2012 19:47

Ik heb H vandaag voor het eerst haar winterjas aan gedaan op de fiets. Haar zomerjas is echt dun, dus was het vandaag wel te fris.
E. had ik van de week haar winterjas aan gedaan, maar ze verzuipt er nog in!! Wilde toen ik m kocht geen maat kleiner omdat ze de hele winter nog mee moet doen, maar dit was ook geen gezicht op de fiets :P

leuke boef gempa ;)
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 sep 2012 19:49

AJL: Marijn valt nu nog in de baby kleding, hij zal straks als hij 92 zal dragen wel de slimfit modellen moeten dragen, die hebben ze ook bij de h en m en bij de WE, maar dat is nu allemaal nog te groot.

Ik ben ook dol op de WE.. prachtige kleding! :):) maar marijn past daar nog niet in :(

ZO.. weer een strijd achter de rug, we waren vandaag naar mijn schoonouders, twee uur rijden, op de terugweg, anderhalf uur lang strijd geleverd om eruit te komen.. pfffffffffffffff ](*,)

breng ik juul naar bed, drie tel later is ze beneden, ja hoor, weer netelallergie! ](*,)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 23 sep 2012 20:13

ppm, een kleine houdini bij jou dus? Onze jongste wurmt zich haast uit haar fietsstoeltje, vind ik wel eng. Ik heb nu zelf er een extra gordeltje langs gedaan, maar ja, ook neit zo'n super oplossing.
Wel vervelend zo in de auto, dan rijd je gewoon niet relaxed.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 sep 2012 20:20

ik zat ernaast, we waren met ons gezinnetje.. maar het is gewoon enorm frustrerend te rijden met een driftkikker... Ben er echt weer helemaal klaar mee. Moet nog wat ophalen plaats of drie verderop.. maar ik gok het er niet op! ](*,) Moet zeggen dat hij algeheel weer niet in orde is.. dus ws zal dat ook wel een reden zijn.

Hij is echt van elastiek.. ik snap echt niet hoe hij diverse dingen voor elkaar krijgt! maar zijn motoriek is ook echt al heeel goed! steppen kan hij als een razende, fietsen op een driewieler, traptrekker... en noem maar op!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 23 sep 2012 20:47

paprikameisje2 schreef:AJL: Marijn valt nu nog in de baby kleding, hij zal straks als hij 92 zal dragen wel de slimfit modellen moeten dragen, die hebben ze ook bij de h en m en bij de WE, maar dat is nu allemaal nog te groot.

Ik ben ook dol op de WE.. prachtige kleding! :):) maar marijn past daar nog niet in :(

ZO.. weer een strijd achter de rug, we waren vandaag naar mijn schoonouders, twee uur rijden, op de terugweg, anderhalf uur lang strijd geleverd om eruit te komen.. pfffffffffffffff ](*,)

breng ik juul naar bed, drie tel later is ze beneden, ja hoor, weer netelallergie! ](*,)

we is ook lekker smal, maar ja begint idd bij mt 92.
fijn he die kinderen met een eigen wil, a bel is op het moment in strijd met zijn lichaam, als je inslaap valt dan gaat hij als een gek met zn armen wapperen en gillen en dan wordt zn ogen ook weer wakker, gelukkig verliest hij uiteindelijk :lol:
wat voor stoeltje heb je? mischien maak dat nog wat uit?
arme juul, dat lijkt me niks

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 23 sep 2012 22:57

@gempa: Dat kereltje van jou --> :8>
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 sep 2012 10:13

@Cornelia: oei, dat klinkt heel pijnlijk! Beterschap voor je zoon!
@Evelien: alsnog gefeliciteerd met je zoon!
@Gempa: schitterende foto!

Ik heb hier ook al zitten dubben of ik de winterjassen voor de dag zou halen. Vooral 's ochtends op de fiets is het erg koud. Maar ik vind het voor Timon ivm buitenspelen op school eigenlijk weer te warm. Nu voor beiden maar een vest/jas met bodywarmer erover.
Wb broeken: Timon is ook supersmal, maar de broeken van Wibra gaan altijd prima. Heb vorige week nog een mooie donkere spijkerbroek gekocht voor E6,-, zit perfect. Verder pas een paar chinos gekocht bij V&D, die zitten ook wel mooi. Had ook een broek van Benetton meegenomen, maar die kon weer terug want daar paste hij wel 2 keer in. Zat zelfs geen knoopsgatenelastiek in, dan hoef ik er eigenlijk al helemaal niet aan te beginnen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 sep 2012 14:25

Hebben jullie ook een Gap in NL? Die vallen m.i. ook vrij smal. Wat winterjassen betreft ben ik er nog niet zo uit. M moet er eigenlijk 1 voor school, beetje uniform idee, maar die dingen zijn zo lelijk....daar wil ik m'n kind niet in zien lopen. Maar om nou zijn mooie grijze wolachtige jas te laten verzieken :-k

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 sep 2012 14:35

nou neeh.. goed idee dan die tweede winterjas!

Ik voel vandaag weer een beetje met je mee... LauraC:) Kinderen zijn leuk... :):):)...... maar pffff soms arbeidsintensief!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 sep 2012 14:58

Voor Jurian had ik eerdere jaren wel 6 jassen :oops: 1 zelf gekocht, de rest gekregen. Ik heb mijn vriendin er maar een gegeven, en verder heb ik geen jongens van die leeftijd in de omgeving. Nu hangt zijn oude van vorig jaar er ook, mooi voor buiten, dan blijft zijn nieuwe een beetje netjes.

Vandaag hebben we een logeetje van 10 maanden. Wat een heerlijk makkelijk ventje, zo kan ik er wel 10 houden :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 24 sep 2012 15:59

654321 schreef:Ik vind dat je je wel goed af moet vragen of je kind niet wat heeft 's nachts. Honger geloof ik na ong. een half jaar niet meer in, volgens mij is het dan gewenning. Maar heeft het geen pijn, te weinig persoonlijke aandacht overdag, te weinig rust en ritme (in tijden en in voeding) en, ben je overdag wel duidelijk en consequent, en zeker niet onbelangrijk; is het wel lekker moe?

Ik ben na bedtijd ook best streng/ duidelijk. Ik ga echt niet meer 's avonds naar boven voor drinken, een knuffel oid. Ik weet ook uit ervaring dat ik er dan bij de jongste steeds weer heen moet.
Vooral na ong. 1,5/ 2jaar denk ik dat ze ook echt een spelletje met je kunnen spelen.
Ik ben er de hele dag voor ze, ze krijgen eten, drinken, veel aandacht en ze gaan rustig met een verhaaltje, zingen enzo naar bed en daarna wil ik ze ook niet meer horen... Hier heb ik het natuurlijk niet over baby's.

Wij hebben overigs ook ernstige slaapproblemen gehad bij de jongste, 2 jaar lang. Inslapen ging altijd prima, maar doorslapen drama. Met 2 jaar zijn we het gedragsmatig aan gaan pakken (lampje met tijdschakelaar, heel duidelijk/ streng geweest, met beloningssysteem) en ik denk dat hij daar doorslapen van heeft geleerd want we horen hem (zeg dat nooit ;-)) nooit meer...

Hier gaat de oudste nu ook al rond 19.15u naar bed. Wij hebben dat nog nooit gehad, kinderen zo vroeg op bed ;-). Maar nu hij naar school gaat heeft hij het nodig. Hij is altijd tussen 6.45-7.30u uit zichzelf wakker en uitgeslapen. Heb hem nog nooit wakker hoeven te maken!
De jongste slaapt 's middags nog 1- 1,5 uur en gaat 's avonds rond 20.15u naar bed. Heerlijk dan heb je nog een hele avond.

Was het helemaal met je een. WAS...
Want RJB heeft regelmaat, ritme, aandacht enz.. Maar doordat hij heel hard groeit en weinig eet, alleen maar drinkt heeft hij die nachtvoeding echt nodig. Hij drinkt/sabbelt niet een beetje, nee hij drinkt echt heel erg veel. Zou hij overdag meer eten e.d. dan zou ik ook gaan verwachten dat hij echt doorslaapt maar hij heeft het blijkbaar nog echt nodig. Voor de rest met je eens;-) Ben ook streng bij AJS wat betreft in bed enz. Alleen ben ik zelf blij dat ze hier om 19.00 op bed liggen. Hoop dat nog een tijdje vol te houden;-)
Time flies when you have none!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 24 sep 2012 21:55

@ ppm: En zo iets: http://www.babypark.nl/autostoelen/auto ... o-fix.html
Ze zijn alleen zo idioot duur. Ik heb ook voor H naar gekeken. Want het is vaak een heel strijdtoneel om haar vast te krijgen. Maar de prijs vind ik niet normaal, en 2e hands zie je ze bijna niet.
Afbeelding

Terug naar “Archief”