FrankB schreef:Al met al is er meer bewijs voor evolutie en voor de oerknal dan voor het bestaan van welke god of demoon of duivel dan ook.
Net stond ik nog achter je, nu treedt jij buiten je domein. "Al met al is er meer bewijs voor evolutie en oerknal dan voor de schepping," is een correcte stelling, je kunt en mag evolutie en oerknal
niet niet vergelijken met het bestaan van (een) God, demoon of duivel. Je begeeft je dan buiten het domein waar de wetenschap haar uitspraken binnen mag en kan doen. Bewijs voor God, demonen en duivelen is van metafysiche aard en dus een theologische discussie, geen wetenschappelijke.
kirdneh schreef:diegene die in evolutie gelooft doet dit omdat die een materialitische uitleg willen van het onstaan van de wereld en de rest wat daarom heen zit
Nee, die doet dat omdat zij slechts de materiële kant van de wereld (proefondervindelijk) kunnen aantonen, bewijzen, etc.
kirdneh schreef:diegene die in evolutie geloven en dat God daar de hand in heeft is onbijbels
Waarom?
kirdneh schreef:Maar dat is een aparte groep die in iets anders gelooft dan wat de bijbel zegt en dat is dus afkeuringswaardig.
Nee hoor, die interpreteren de Bijbelse informatie alleen anders.
kirdneh schreef:maar het feit dat we een geweten hebben impliceerd dat er een Creator is want als evolutie waar is dan zouden we emotieloze wezens zijn.
Interessante quote. Kun je die nader toelichten?
blijblij schreef:In de optiek van die mensen bestond evolutie niet. , dus konden ze ook niet anders dan denken dat het zo ging als in Gen 1.
Dankje, blijblij.

kees61 schreef:De Opper-Oppergod natuurlijk.
Hee! Dat is pas onbijbels! Iemand gelijk- of zelfs boven God stellen! Bovendien, waar begin je dan? Want de Opper-Oppergod is dan weer geschapen door de Opper-Opper-Oppergod, en die weer door de Opper-Opper-Opper-Oppergod, enz...
kees61 schreef:De dagondienders uit Rome met hun occulte gedoe hebben wel bewezen dat ze niets van de bijbel moeten hebben. Ik neem het de mensen niet kwalijk die naar hun bijeenkomsten gaan, want die weten nog niet beter. Het is verfoeilijk dat zo'n sinterklaas zegt dat evolutie een feit is. Die man heeft dan God losgelaten.
Wat een walgelijke uitspraak. Dit neigt naar het sektarische, als dat het nog niet is. En dan heb ik het ook over kirdneh:
kirdneh schreef:De katholieke kerk heeft veel dwalingen die niet bijbels zijn.
Denken jullie nou echt dat slechts een klein, select groepje van net 1 miljoen mensen die het zo getroffen hebben in een gereformeerde kerk in Nederland te mogen opgroeien als enigen de waarheid in pacht hebben? Jonges toch, God kijkt veel breder dan zo'n beperkte tunnelvisie. Ten diepste is dit hoogmoed en egoïsme.
Maarrr, later als ik een vaste baan en een vast inkomen heb wil ik best lid worden van jullie vereniging, de Bond van Rechtzinnige Godsdienstleraren op Hersteld Gereformeerde Grondslag in Nederland Binnen Verband.