Moderator: Moderafo's
Duschka schreef:Twee kilo verse vleestomaten of pomodori's.
Even insnijden, tien minuutjes koken, afgieten en de tomaten pellen.
Gepelde tomaten met klein laagje water aan de kook brengen. Twee laurierblaadjes, paar kruidnagels, drie teentjes knoflook, zout en peper toevoegen. Af en toe goed roeren en de tomaten dus rustigjes laten stukkoken. Zelf doe ik er dan nog paprika, courget, ui en champignons door. (ben vegetariër) Maar er kan natuurlijk ook gehakt door. Twee eetlepels roomkaas erdoor. En als je de saus niet dik genoeg vindt, kun je die ook nog binden met een beetje bloem.
Evelien schreef:Wat voor recept heb je gebruikt?
Je zou bijv. paprika of wortel erdoorheen kunnen doen. Of iets meer kruiden, bijv. basilicum.
Marnix schreef:Ik heb maandag hartige boerenkool-taart gemaakt. Dat was lekker en een leuke variant op de standaard boerenkool met worst.
jaccootje85 schreef:
M'n moeder had de taart ook gemaakt maar dat was geen succes... De melk/caramel was helemaal uitgelopen... Was wel smeerbaar tijdens de bereiding van de taart, maar met het opdienen ging het mis. Helemaal vloeibaar geworden... How can it be??!! Wie weet de oplossing? Waar kan het mis gegaan zijn? Ik hoor het graag.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten