Hm... ik had een heel verhaal getypt, maar dat is weg.
@liefie misschien is het bij floris ook wel een soort van verwerken, hij doet dezelfde dingen als nina doet.
De huisarts nam me niet bepaald serieus, ook niet toen ik zei dat ik het idee heb dat ik er zelf aan onderdoor ga en m'n man ook... Hij stuurde me naar huis met het advies een boek te gaan lezen over slaapproblemen bij kinderen.
Tja, daar heb je ook direct wat aan als je aangeeft geen energie meer te hebben. Ts.
Maar goed: probleem is denk ik niet zo zeer dat hij zo weinig slaapt, maar meer dat hij zo slecht in slaapt, hoewel het ook wel fijn zou zijn als hij 's nachts een keer door gaat slapen natuurlijk

Vannacht werd hij zo'n 5x wakker...
Wat inslapen betreft hebben we echt van alles geprobeerd, maar het werkt gewoon niet...
Echt om gek van te worden. Proberen een heel vast ritme aan te houden zodat het voor hem duidelijk is, maar hij gilt het uit zodra we hem in bed tillen... Niet zomaar een beetje huilen of jammeren maar echt krijsen, hij is vanaf de 1e seconde helemaal overstuur.
We hebben het geprobeerd met licht aan, met licht uit, met muziek aan, zonder muziek, met fles, zonder fles, met safe t sleep, zonder...
Echt waardeloos.
Vanavond bijvoorbeeld hadden we afgesproken dat we hem 10 minuten zouden laten huilen. Toen ik daarna bij 'm kwam, stond hij in z'n bed, hij had zich uit de safe t sleep gewurmd... Hij was helemaal rood aangelopen (rode vlekken) en z'n koppie en z'n haar waren drijfnat.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?