Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor liefie » 05 jan 2012 09:11

Nina heeft geen vast ritme omdat ze de ene keer om 07.30 al de eerste fles krijgt en de andere keer pas rond 09.00.
Wel gaat ze na 2/2,5 uur overdag weer terug naar bed de ene keer slaapt ze 45min de andere keer 2uur of langer.
Over het algemeen ligt ze 's avonds tussen 19.30/20.00 op bed maar nu met haar tandjes geven we haar laatste fles als wij naar bed gaan dan slaapt ze tenminste de nacht door :oops:

Maar alle twee de tandjes zijn door en gisteren heeft ze erg goed gegeten hopelijk blijft dat zo gaan.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 jan 2012 11:18

hier volgde en volg ik nog altijd het ritme van het kind!
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 06 jan 2012 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jan 2012 11:41

Ik ben wel van de vaste slaapjes. Het koste mij de vorige keren ongeveer 3-4 mnd om ze te krijgen, want de eerste maanden is het toch wat rommeliger qua slapen en voedingen. Het is niet zo dat ik ze koste wat kost in een door mij bedacht ritme wil krijgen. De eerste maanden kijk ik echt naar het kind zelf en wanneer het kind aangeeft dat het moe is dan leg ik ze op bed. Het scheelt misschien wel dat ik ook vaste tijden aanhoud met de voedingen en ze 's morgens ook altijd rond hetzelfde tijdstip wakker maak en voed. Dan krijg je sneller een ritme.

HIer een mannetje dat 's avonds steeds eerder gaat slapen. Nu meestal al tussen 19-20 uur, dus bijna de avonden weer voor onszelf. Daarna maak ik hem nog wakker voor een laatste voeding en zie wel wanneer hij komt.

paprikameisje2 schreef:Misschien niet zoals jij het opvat. Ik sprak vandaag een moeder, uitgeteld van de vierde, oudste moet nog vier worden. Ze gaf aan met de drie kinderen nog maar 1 keer bij de huisarts te zijng eweest, vanwege een gebroken arm. Dan kan ik wel zeggen.... dat als ik dat zou hebben, ik wel anders tegenover een derde zou staan.

Misschien kun jij als moeder dan meer aan. Moet zeggen dat mijn rugzak tot de nok toe vol is. Ik weet dat er achter elke voordeur wat is, ook omtrent kinderen. Maar ik zie wel dat de achterliggende periode met marijn toch behoorlijk heftig en zwaar is. Dat ik dit in elk geval niet nog eens mee kan gaan maken.

Ehm.. idd tja.. sommige mensen kunnen idd veel in de huishouding ed. Hun huis is altijd spik en span, ligt nooit speelgoed op de grond.... hoe ze dat voor elkaar krijgen met een gezin met vier kinderen... het is mij in elk geval een raadsel... Het lukt mij niet met twee kinderen. OP welk moment van de dag als de kinderen op zijn, ligt hier altijd speelgoed, of de tafel ligt vol met knutselspullen...

Nu hebben wij niet meegemaakt wat jij hebt, maar jouw gevoel ken ik wel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel regelmatig wat tijd voor mijzelf mis. De hele dag bestaat uit de kinderen.

Enne dat opruimen. Ik moet mijzelf ook regelmatig bedwingen hoor om niet alles achter hun gat op te ruimen. Meestal doe ik het nu 2 x per dag. Rond het middageten en hun slaapje en voor het avondeten. Ik zal blij zijn als het weer zomer is, dan spelen ze lekker weer in de tuin en is de kamer opgeruimder.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jan 2012 13:37

Ookh ik kijk uit na droog weer zonder wind... Buiten waaien de kinderen haast om en zolang binnen zitten ben ik zo zat....ik kan de vakantie wel omkijken

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jan 2012 14:20

Het is hier qua het volgen van ritme 50/50. Hij lag net te gapen en in z'n ogen te wrijven dan is het hups in bed, meestal slaapt hij dan direct. Hij slaapt niet lang (meestal een half uurtje tot een uur).
Straks weer naar t CB.

TJ, wat een heerlijke foto, zo lekker dromerig. :mrgreen:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 05 jan 2012 15:14

Koeitje schreef:Even een vraag tussendoor, terugkomend op het slaap-ritme... Houden jullie voor een baby van 3-4 maanden al vaste slaapjes aan dan? Er zit hier 's ochtends en 's avonds aardig regel in, maar 's middags leg ik hem alleen te bed als hij begint te jengelen (dat hij moe is).

Ik volg het ritme van mijn dochter (8mnd) zoveel mogelijk. Met een half jaar begon ze zelf wat ritme te maken, nu sinds een paar weken wordt het nog eens heel wat vaster, twee vaste (langere) slaapjes overdag. Helaas nu een lastige periode (tandjes?), dus het ritme is weer zoek...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 05 jan 2012 16:37

Hier volgde en volg ik ook het ritme van het kind. Hij is nu bijna 3 en meestal heeft hij wel een aardig ritme, maar het kan nog steeds elke dag wel anders zijn. Alleen als ik moet werken of hij naar de psz moet, maak ik hem wakker als dat nodig is. Anders laat ik hem gewoon slapen tot hij wakker wordt en dan is het echt wel een uitslaper (vanmorgen was het half 10 :shock:, maar toen was hij wel vannacht een poosje wakker geweest). Overdag slaapt hij bijna nooit meer en hij ligt er 's avonds meestal wel rond 19u in, maar dat is geen wet van Meden en Perzen.

@ppm: ik herken wel wat jij zegt. Ik vraag me ook altijd af hoe mensen dat doen. Maar maak je niet druk hoor! Inderdaad herinneren kinderen zich later vooral hoe gezellig het thuis was en niet hoe schoon en/of netjes. Je huis teveel schoonmaken is zonde van de tijd en energie joh :mrgreen:! Hier in de familie een paar schoonheidsfreaks... En maar klagen dat ze het zo druk hebben, vervolgens blijkt dat ze elke week de meest onzinnige huishoudelijke klussen doen en zelfs de onderbroeken strijken ](*,) . Dan denk ik echt: joh, je maakt het jezelf moeilijk. (het is niet vervelend bedoeld voor de mensen hier die ook zoveel in huis doen hoor :oops: ) Maar ik krijg soms gewoon de kriebels van dat gezeur steeds...

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 05 jan 2012 21:25

Tips gevraagd:

Onze dochter zuigt nogal fanatiek op de middelste twee vingers van haar ene hand. Ze doet het vooral in bed, of als ze haar slaapknuffeltje heeft. We willen graag dat ze dat gaat afleren, maar hoe doe je dat? Ze is nu vier jaar en ze heeft al een beetje een overbeet. Ze moet het dus echt gaan afleren, maar volgens mij wordt dat heel lastig...

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 05 jan 2012 21:41

@Cornelia77: onze dochter had op die leeftijd ook een beetje een overbeet,
vanwege het duimen.
ikzelf heb een flinke overbeet, en omdat ik al voor andere problemen bij de osteopaat was,
heb ik het aan haar gevraagd, zij heeft mijn dochter 3x behandeld, en de overbeet is weg.
wel moest ze het duimen afleren, dit is reuze snel gegaan met Bytex! Superspul maar wel doorzetten, succes!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jan 2012 21:42

Pluk01 schreef:@ppm: ik herken wel wat jij zegt. Ik vraag me ook altijd af hoe mensen dat doen. Maar maak je niet druk hoor! Inderdaad herinneren kinderen zich later vooral hoe gezellig het thuis was en niet hoe schoon en/of netjes. Je huis teveel schoonmaken is zonde van de tijd en energie joh :mrgreen:! Hier in de familie een paar schoonheidsfreaks... En maar klagen dat ze het zo druk hebben, vervolgens blijkt dat ze elke week de meest onzinnige huishoudelijke klussen doen en zelfs de onderbroeken strijken ](*,) . Dan denk ik echt: joh, je maakt het jezelf moeilijk. (het is niet vervelend bedoeld voor de mensen hier die ook zoveel in huis doen hoor :oops: ) Maar ik krijg soms gewoon de kriebels van dat gezeur steeds...

Ik vraag mij af of dat echt zo is. Ik ken namelijk meerdere mensen waar het thuis rommelig was en die dat later echt zelf niet wilden hebben en daardoor echt een afkeer van rommel hebben gekregen. Natuurlijk herinneren kinderen zich wel of het thuis gezellig was of niet, maar netheid ook zeker wel.

@ cornelia Ik heb hetzelfde 'geduimd' als jouw dochter, maar ik heb het pas afgeleerd toen ik een beugel kreeg. Toen paste mijn vingers niet meer in mijn overbeet. Ik vraag mij af of je het makkelijk af kan leren.

@ ja Ik moet zeggen dat ik dat moeilijk te geloven vind. Hoe kan nu de stand van de kaak/tanden veranderen door een osteopaat?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 05 jan 2012 22:00

cornelia77 schreef:Tips gevraagd:

Onze dochter zuigt nogal fanatiek op de middelste twee vingers van haar ene hand. Ze doet het vooral in bed, of als ze haar slaapknuffeltje heeft. We willen graag dat ze dat gaat afleren, maar hoe doe je dat? Ze is nu vier jaar en ze heeft al een beetje een overbeet. Ze moet het dus echt gaan afleren, maar volgens mij wordt dat heel lastig...

Bytex helpt heel goed, onze zoon van 7 begon elke keer als hij er bijna af was heel fanatiek opnieuw. Nu heeft hij zijn arm gebroken en lukt het dus niet meer. Hopelijk was dit het laatste duwtje voor hem.
Dochterlief heeft ook 2 vingers en vindt by-tex heerlijk.....

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 05 jan 2012 22:00

Hier gaat het -ondanks het niet helemaal meewerkende weer- heel goed met alle kids in deze vakantie! We genieten erg van een beetje uitslapen (tot een uur of 8 ), rustig ontbijten, daarna doet iedereen een karweitje in het huishouden, gaan we koffiedrinken en daarna spelletjes doen, muziek maken, knutselen etc.! In andere vakanties ga ik vaak nog 2 of meer dagen weg met de kids, maar dit jaar zijn we vooral thuis. Heerlijk!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jan 2012 22:42

ben stiekum een beetje jaloers op je Sophie77 :oops:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 jan 2012 22:55

hier ook 2 duimende kids. R duimt zo mogelijk al meer dan E.. echt, ik vind het voor nu nog superschattig staan (en ook wel makkelijk), maar ik hoop ook dat ze er weer af kunnen komen.. nou ja, dat zien we wel....

Dat klinkt echt heerlijk sophie! echt vakantie!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 06 jan 2012 08:46

Dochterlief kwam vanmorgen om 6 uur: ik kan echt niet slapen zonder vingers in mijn mond....Ik heb haar heel inconsequent het advies gegeven om dan toch nog maar een keertje haar vingers te gebruiken.

Wij gaan vandaag een dagje nar het zwembad! Hopelijk is het niet al te druk.

Terug naar “Archief”