Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor AikonGirl » 11 sep 2013 08:01

Fem poepte op gegeven moment ook amper.
Normaal gesproken eens in de 2 of 3 weken,
en een keer heeft ze er 4 weken tussen gelaten.

Ze had er geen last van, verteerde de bv gewoon goed.

Bij de jongste blijf ik verschonen... Weer ff wennen zeg. :)

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 11 sep 2013 17:30

ajl schreef:Daarnaast komt hij 's nachts ook niet meer ( 22 uur laatste voeding tot 6 uur).
Hij heeft nog wel plasluiers en verder merk ik niets aan hem.

Wow hier ben ik jaloers op :wink:

Mij hebben ze toen wel gewaarschuwd dat een kindje dat bv krijgt, zomaar eens een weekje niet poept.
Is hier overigens nog niet gebeurd, maar mij is toen verteld dat ik geen alarm hoefde te slaan, zolang de baby er geen last van had. En dat je eventueel met de thermometer kunt kijken of je 't "op gang" kunt helpen.

@kolven
Mijn vriendin haar kolf was na 2 kinderen "op", maar die heeft vrij lang en intensief van haar kolf gebruik gemaakt per kindje.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 sep 2013 20:26

Oef, hij heeft gisteren na 10 dagen een keer gepoept en zelfs nog maar een klein beetje.

@ duschka Het is nog erger. Ik maak hem wakker tussen 6 en 7 uur. Anders zou hij nog langer slapen. Hij zit nu op 6 voedingen per dag.

Hoe gaat het met jou en jullie dochter?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 sep 2013 07:39

@ajl: Wow, dat is geweldig voor jou/jullie! Gaat het verder goed met jou en je kleintje? Huilt hij minder als de anderen op deze leeftijd?

Hier komt dochter in principe 1x 's nachts. Af en toe slaat ze een nachtje over. Overdag is het wisselend; soms krijgt ze 6 voedingen, soms (zoals gisteren) drinkt ze wel een keer of 9, elke keer kleine beetjes. Dit weet ik omdat ze bijna alle keren borstvoeding uit de fles krijgt - ze krijgt het nog steeds niet voor elkaar om (volledig) bij mij te drinken.
Op 't moment lukt het kolven wat minder goed. Eerder had ik in een minuut of 5 een flesje vol, al een paar dagen duurt het nu ong. 20 minuten en dan nog met moeite. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Ik ben niet gestrest en heb het niet overmatig druk, maar vind het gewoon jammer van de tijd om er zo lang over te doen ...

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 13 sep 2013 09:53

ajl schreef:Oef, hij heeft gisteren na 10 dagen een keer gepoept en zelfs nog maar een klein beetje.

@ duschka Het is nog erger. Ik maak hem wakker tussen 6 en 7 uur. Anders zou hij nog langer slapen. Hij zit nu op 6 voedingen per dag.

Hoe gaat het met jou en jullie dochter?

Zooo dat is boffen, zo'n lekker lang slapertje :D
En fijn dat er in elk geval wat ontlasting is losgekomen, maar misschien verteerd je zoontje 't meeste gewoon? En valt er dus weinig te poepen?

Hier gaat 't z'n gangetje.
We tobben nog een beetje met wat kwaaltjes (de baby dan) en zelf ben ik nog lang niet hersteld, en dat ze 's nachts nog zo'n keer of vijf om voeding vraagt, helpt ook niet mee om er bovenop te komen, moet ik eerlijk zeggen.
Maar ondertussen is elke dag evengoed een feestje. We voelen ons ontzettend gezegend, na zoveel jaar toch een kindje te mogen hebben :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 sep 2013 12:26

Oef dat lijkt mij heel pittig om 5 keer per nacht eruit te moeten. Ik weet niet of ik de bv dan volgehouden zou hebben. Ik ben nl nu al zo moe ( en dan met goede nachten).

@ sophie Waar zou het aan kunnen liggen dat ze het drinken niet vol kan houden? Groeit ze wel goed? En tja dat kolven; ik krijg er ook niets uit. Straks maar zien hoe het gaat als ik over 6 weken weer moet werken.
Het gaat hier heel goed, een heerlijk, lief en rustig mannetje. Hij is de blonde versie van zijn oudste broer, erg leuk om te zien. Erg grappig ook, wij hebben ze nu in alle kleuren :lol: Hij huilt weinig, eigenlijk alleen rond het avond eten en een uurtje later gaat hij naar bed en maak ik hem voor de voeding rond 22 uur wakker.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 okt 2013 20:42

Gisteren naar het cb geweest en nu moet ik extra terugkomen, omdat hij zo weinig poept ( eens in de 8 a 9 dagen). Volgens de cb arts was dat abnormaal met bv. En toen ik het tegendeel beweerde werd er gevraagd of ik dat van internet had #-o Grrr

@ AG Hoe gaat het nu met jou en de bv? Komt V net zo vaak als F?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 okt 2013 21:22

ajl, zelf ken ik het niet maar bij mijn neefjes en nichtjes zie ik het wel. Ook met bv, soms hebben ze er last van, nichtje laat bv wel veel windjes de dagen voor er ontlasting komt.
Ik zou me nog niet zoveel zorgen maken tenzij hij er veel last van heeft.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 okt 2013 08:22

Ajl, wat vreemd zeg, van t CB.
Wat willen ze gaan doen dan, bij de volgende afspraak?

Ik was eens bij de EHBO met F (toen ze een keer was "weggevallen")
En daar vonden ze t ook niet normaal dat F zo weinig poepte.
Moest toen van ze naar een kinderarts, en die vond t weer niet abnormaal en niet zorgwekkend. :roll:

Borstvoeding gaat goed!
Overdag om de 2 a 3 uur, en 's nachts drinkt ze al een paar dagen tussen 22u en 07u maar één keer.
Heerlijk!
Wat heerlijk dat O zo lekker slaapt, ajl. Dat was bij je andere kinderen wel anders he?

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 05 okt 2013 09:47

Onzin AJL, mijn dochter heeft dat bijna een jaar zo gedaan met af en toe een uitzondering. :wink:

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 05 okt 2013 14:02

Het mag dan wel internet zijn, maar wel een betrouwbare bron:

http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... sting.html

Je had gewoon gelijk, hoor!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 05 okt 2013 16:18

@ Ajl: tja, ik werk als CB arts, maar zou me hier dan weer niet zo druk om maken ;). Idd poepen de meeste kinderen iets vaker, maar als hij er geen last van heeft en dan 1x in de 8 a 9 dagen wel flink poept, zou ik het gewoon in de gaten houden. Met BV poepen ze vaak niet elke dag en kunnen er dagen tussen zitten. En verder niets doen, als het zo blijft lijkt het me prima. Onze oudste deed het overigens ook 1x in de 7 a 8 dagen met BV....

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 okt 2013 06:56

V. slaapt al een aantal dagen door!
Heb haar nu wakker gemaakt om 07.15 omdat ik op knappen stond.
Laatste.voeding was om 22u.

Wennen je borsten daar snel.aan?
Hoop dat dit zo door blijft gaan.
Fem sliep pas door met 15 maanden. 8-[

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 okt 2013 14:13

Ja, meestal na 2/3 nachten. Als zij vannacht doorslaapt, heb je morgen al minder stuwing dan vandaag. Ik heb nu nooit meer stuwing 's morgens. Hij slaapt ook van 22 uur tot 's morgens half 7
( en dan ligt hij wakker op mij te wachten)

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 13 okt 2013 21:31

@AG
Oh wat lekker dat je dochterje al zo lang doorslaapt!

Ik heb nooit erg last van stuwing gehad, dus geen flauw idee of 't snel overgaat, maar als ik om me heen hoor, dan is 't idd met een paar dagen bekeken. :)

Terug naar “Archief”