Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 sep 2010 09:03

beterschap met cato!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 sep 2010 09:15

Memmem schreef:Beterschap met Cato.

Galatiea: Nog even over wat kinderen moeten kunnen voor school. Ik weet niet of je zoon ook goed kan kruipen maar dat is heel belangrijk voor de motoriek en inzicht. In groep 3 pikken ze de kinderen die niet gekropen er zo uit.
Als je dus iets wilt doen met je zoon kun je een wedstrijd kruipen met hem doen.

kan je dat later nog goed krijgen dan, door veel te kruipen..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 sep 2010 09:24

Dat kan, maar je moet ook andere oefeningen doen. Mijn broer heeft nooit gekropen en 30 jaar geleden lette men daar niet zo op. Daarom zat ik er bij zoonlief ook zo achteraan toen hij qua grove motoriek wat achter bleef. Mijn broer liep rond zijn 12e behoorlijk spaak met zijn motoriek en toen was hij al aan de oude kant om het te leren. Zijn motoriek is nog niet geweldig. Het is zeker niet zo dat als je niet kruipt dat je een slechte motoriek hebt, maar volgens fysio is het wel zo dat als kinderen een slechte motoriek hebben ze ook vaak niet gekropen hebben.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 sep 2010 09:44

Milan heeft dat nl ook en die heeft ook nooit gekropen

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 23 sep 2010 09:54

Zoonlief kruipt ook nauwelijks, maar "loopt" op handen en voeten! Echt een grappig gezicht hoor, maar toen ik het bij het CB aankaartte en ook vroeg of dit consequenties had voor zijn grove motoriek, zeiden ze dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Nou ja, ik kijk het nog maar aan en anders zijn mijn schoonzusje en zwager beiden fysiotherapeut. Vraag ik hen wel om advies.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 sep 2010 18:22

Cato, beterschap!

Op handen en voeten lopen of kruipen lijkt me niet zoveel verschil maken toch? Volgens mij zijn het ongeveer dezelfde verrichtingen.
Sylke schuift nog altijd op haar buik. Ze kan wel gewoon kruipen, maar op de buik gaat het veel sneller vindt ze :wink: Ze zit nu trouwens heel erg in de nadoen-fase, en Timon vindt dat helemaal leuk. Die gaat overal mee gooien enzo, in de hoop dat zuslief dat lekker nadoet :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 sep 2010 18:34

Beterschap hoor Cato, en sterkte voor mama (en papa)!
Hahaha, wat een aapjes bij jou thuis Haai ;)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 sep 2010 18:48

Ach, wat zielig AJL voor Cato, zo'n klein meisje :?
Hoop dat ze snel beter mag worden!
Zo te lezen zijn jullie goed aan het tobben met haar, wat onzettend naar zeg!!!
Sterkte ermee!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 sep 2010 19:55

En ze blijft zo lief, ondanks dat ze zich niet lekker voelt :8> Ik moetst vandaag weer werken, maar gelukkig was mijn schoonmoeder er en is ze in de watten gelegd. Vanavond bij het badderen zag mijn schoonmoeder dat ze allemaal vlekjes op haar romp krijgt. Of het komt van de AB of ze heeft de zesde ziekte o.i.d. Ik vond het tenminste het meeste overeenkomen met de zesde ziekte. Hopelijk daalt nu de koorts, want ze heeft al sinds zondag bijna geen hap willen eten

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 23 sep 2010 19:58

wat sneu zeg, beterschap met haar!!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 23 sep 2010 20:09

Dat kan heel goed de zesde ziekte zijn, ajl! Uitslag komt dan altijd na de koorts. Als het goed is, knapt ze nu op. Beterschap in ieder geval!
Hier ook een ziek meisje (de jongste). Ze heeft vanaf dinsdagavond koorts, wie weet krijgt ze binnenkort ook uitslag.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 sep 2010 20:56

Ajl, wat vervelend! Heel veel sterkte met je zieke meisje!

Memmem: nooit van gehoort! Lenthe heeft gelukkig als een trein gekropen. Maar hoe pikken ze die kinderen er dan uit? Wat kunnen die niet of minder goed? En waarom precies groep drie?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 23 sep 2010 21:11

Haai schreef:Op handen en voeten lopen of kruipen lijkt me niet zoveel verschil maken toch? Volgens mij zijn het ongeveer dezelfde verrichtingen.

Ik weet niet of zij het dezelfde verrichtingen vinden, ik zie alleen wel dat hij wat houteriger is dan onze dochter. Nou ja, dan gaat het bij hem misschien allemaal iets langzamer. Vind ik niet zo erg. Er worden al zulke hoge eisen aan die kindjes gesteld.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 23 sep 2010 21:21

Waarom groep 3, daar leren ze lezen en schrijven. Mijn nichtje van 4 heeft ook niet gekropen en nu waren ze bezig met de kleuren maar dat lukt niet. Dit kan allemaal verband met elkaar hebben en zulke kinderen hebben ook meer kans op dislexie. (aldus mijn zus die schooljuf is)
TJ, je kunt nu ook nog gaan kruipen met Milan, maar hier worden die kinderen doorverwezen naar de kinderfysio.
Bumba, ik weet niet of dat ook als kruipen gezien wordt maar kinderen die alleen op de billen geschoven hebben hebben dan weer niet gekropen.

Beterschap met de zieke kindjes. Jennine heeft een tijdje terug de zesde ziekte gehad. Toen de uitslag kwam was ze ongeveer weer beter.

Ben gisteren met Alexander naar de uroloog geweest. Hij heeft zo'n vernauwde voorhuid dat hij binnen nu en 3 maanden besneden moet worden. Volgende week mag hij naar de anesthesist.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 23 sep 2010 21:56

@ ajl beterschap met Cato!

@ TJ: wat een leuke foto van Manoël. Ik vind hem echt giga veel op die andere 2 lijken!
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Terug naar “Archief”