Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Lalage » 05 jan 2013 23:00

Wilsophie schreef:Ja dat is heel onplezierig, dus ik leg die producten vooraan of achteraan en neem de tijd om de prijzen te checken, maar ik ben niet meer zo snel en kom aandacht te kort en wil altijd snel ruimte maken voor een ander. Maar een tante van me leerde mij nadat ik bestolen was in de hectiek van veel mensen en het tempo en de smalle opvangruimten van de producten om gewoon te wachten totdat ze klaar was, dan betalen en dan je spullen in de tas doen of je karretje en dat men dan de volgende spullen niet kwijt kan is niet mijn probleem, maar het kost me nog wel moeite.

Waarom zou je niet achteraf de bon controleren? Ik vind het juist vervelend als mensen wachten met inpakken, want dan moet ik daarop wachten... Bij de Lidl lijkt het me trouwens onmogelijk, want daar heb je maar zo'n klein plankje naast de kassa.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 jan 2013 14:03

Ik wacht met inpakken om mee te kijken op de display van de kassa. De lidl en de aldi verwachten dat je het in het karretje legt en moet je het later overpakken in je tas en daar worden nauwelijks tot nooit fouten gemaakt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 jan 2013 14:09

Waarom zou je niet achteraf de bon controleren? Ik vind het juist vervelend als mensen wachten met inpakken, want dan moet ik daarop wachten..

O dus jij behoort bij die categorie. Welnu als mensen vóór mij een vraag hebben over het product of wat dan ook en de kassadame loopt weg om het te checken dan zal ik altijd deze mevrouw gerust stellen dat ik geen haast heb, want ik zie dan dat men zich opgelaten voelt.

Het overkwam mij gisteren nog. En het komt ook weleens andersom voor en niets ergers dan om te voelen dat mensen zich staan te ergeren. Dus ik zou dat maar snel afleren.
En dat u moet wachten is heel jammer. Het is all in the game, en zoals men op mij (omdat ik rheuma heb) en traag met mijn motoriek moet wachten, zo moet ik wel eens wachten op giebelende scholieren die met een blikje of wat snoep staan te geiten bij de kassa. Ook dan moet ik geduld opbrengen.
En als er te weinig ruimte is om de boodschappen ergens neer te leggen dan is dat het probleem van de winkel en niet van mij, ik neem de tijd.

OOk als iemand zijn pasje het niet doet zie ik iedereen om me heen steigeren. Onverdraaglijk gedrag vind ik dat, het kan jou morgen overkomen.
Doe maar kalm aan hoor meneer, de wereld is niet razende gemaakt en.... " zij die geloven haasten niet".

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2013 14:19

Er zijn mensen die niet in pakken en ondertussen met een bekende gaan staan praten, terwijl de band vol loopt met boodschappen van anderen. Ze staan dan gruwelijk in de weg en als ze klaar zijn moeten ze eerst nog even hun kassabon controleren en liggen die boodschappen nog steeds op de band.

Hier neem ik niet eens een kassabon aan (ivm BPA).

Gisteren weer bij de Landwinkel geweest. Grote zak aardappelen, gratis flesje slagroom, echt vanille vla, roompate, 4 halfjes brood, kwark, potje appelstroop en kaas. Nog geen 25 euro bij elkaar. En dat allemaal uit Nederland, voor een eerlijke prijs.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jan 2013 14:27

Wilsophie: verschrikkelijk!! al die mensen die je wel weg kunnen kijken voor de kassa vandaan! Zelf neem ik gewoon de tijd die ik nodig heb, en ik laat me neit meer opjagen, ook vooral ivm M. DIe gaat enorm uit zijn stekker dan!dat is wel het laatste waar ik zin in heb.

ZO.. eerst nog maar ff met wat restjes met de haaknaald in de rondte slingeren! ipv een koker te kopen voor mn haaknaalden, maak ik er zelf 1 :) :)

Eigenlik moet m er ook uit, maar hij is nog stil!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2013 14:32

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik dat niet goedkoop vind evelien. 25e verder en nog voor geen dag te eten. Nu begrijp ik ook wel dat kaas niet goedkoop is, maar ik vind het eigenlijk wel prijzig. Afgelopen zaterdag boodschappen gedaan en voor 60e had ik voor een week eten in huis.

@ wilsophie ik vind het ook ergerlijk hoor als iemand de kassabon controleert terwijl de spullen nog op de band liggen. Als ik zie dat iemand door een aandoening wat langzamer is, erger ik mij daar zeker niet aan, maar iemand die de hele dag de tijd heeft kan ook de kassabon controleren als ze de spullen al ingepakt heeft.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jan 2013 14:56

Evelien ik vind dat veel geld hoor voor die paar boodschappen.

Ik kijk de bon meestal wel even na maar niet in de rij als mensen staan te wachten en je moet bij de AH toch naar de servicebalie.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jan 2013 16:15

@Wilsophie het gaat om situaties waarin men er wat aan kan doen. Als je er niets aan kunt doen, zoals wanneer een product geen prijs heeft of het gaat om een oudere die niet zo snel is, dan erger ik mij niet hoor.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 jan 2013 18:42

@ wilsophie ik vind het ook ergerlijk hoor als iemand de kassabon controleert terwijl de spullen nog op de band liggen. Als ik zie dat iemand door een aandoening wat langzamer is, erger ik mij daar zeker niet aan, maar iemand die de hele dag de tijd heeft kan ook de kassabon controleren als ze de spullen al ingepakt heeft.

Dat is niet waar, zodra je de winkel uit bent heb je nauwelijks recht van spreken en zeker niet als je thuis bent.
Natuurlijk kun je de bon controleren bij de inpakband. Maar het feit blijft hetzelfde.
Ik zal het uitleggen. Je bent klaar en gaat alles na bij de inpakplank dan ontdek je een fout en loopt terug. Dan zijn de volgende mensen aan de beurt en moet je "inbreken" en ook dan wordt jou dat niet in dank afgenomen.

En niet iedere "aandoening" is zichtbaar. Sommige mensen zijn heel langzaam door onzichtbare aandoeningen en kiezen ervoor om de kassadisplay nauwkeurig te volgen. Ik blijf zeggen dat dat nooit tot ergernis mag wekken omdat "we haast hebben".

Wees voorzichtig met het oordelen hierover. Maar het is volstrekt overbodig als je op voorhand je bereidheid tot geduld met een vriendelijk woord toont. Is dat teveel gevraagd dan?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 jan 2013 18:45

Er zijn mensen die niet in pakken en ondertussen met een bekende gaan staan praten, terwijl de band vol loopt met boodschappen van anderen. Ze staan dan gruwelijk in de weg en als ze klaar zijn moeten ze eerst nog even hun kassabon controleren en liggen die boodschappen nog steeds op de band.

Ja, er zijn ook mensen die hun auto midden op de straat parkeren en met elkaar gaan praten via de raampjes.
En wat dan nog?
Dan toon je toch wat liefde en geduld voor die ander? Is dat zo erg?
Leef je daardoor korter ofzoiets.
Ik zie zoveel verkeersfouten waardoor ik moet afremmen of moet inhouden..nou en?
Dat is een stukje verdraagzaamheid. Is dat zo moeilijk?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 jan 2013 18:48

Lalage schreef:@Wilsophie het gaat om situaties waarin men er wat aan kan doen. Als je er niets aan kunt doen, zoals wanneer een product geen prijs heeft of het gaat om een oudere die niet zo snel is, dan erger ik mij niet hoor.

Noem eens een voorbeeld waar men er wat aan kan doen dan?
Als men iets vergeten heeft?
Dat kan toch gebeuren. Overkomt jou dat nooit.
En vergeten af te wegen. ...Is ons allemaal ooit overkomen.
En een product heeft vaak wel een prijs, maar de afgeprijsde artikelen worden niet bijtijds ingevoerd en dan betaal je de oude volle prijs. Daar kan alleen de winkel wat aan doen.

Ik ben benieuwd naar een situatie waar men wat aan kan doen. Ik kan niets bedenken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2013 18:50

@Wilshopie, Uhm ik leef er niet korter om nee, maar als ik er niet door kan om bij mijn boodschappen te kunnen vindt ik dat best wel irritant jan. Je staat op dat moment mensen onnodig in de weg.

25 euro veel voor die boodschappen? Ik weet wel zeker dat ik meer kwijt was geweest bij de C1000 hier om de hoek.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jan 2013 19:00

Dan hebben jullie wel een hele dure c1000 want dat ben ik echt niet kwijt voor die paar dingen hoor.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 jan 2013 19:14

Evelien schreef:@Wilshopie, Uhm ik leef er niet korter om nee, maar als ik er niet door kan om bij mijn boodschappen te kunnen vindt ik dat best wel irritant jan. Je staat op dat moment mensen onnodig in de weg.

25 euro veel voor die boodschappen? Ik weet wel zeker dat ik meer kwijt was geweest bij de C1000 hier om de hoek.

Er zijn ergere dingen Evelien dan even wachten op een klant die voor jou aan de beurt is, gewoon op je beurt wachten dat is pas eerlijk...maar dat moet je dan maar leren in je leven.

Gisteren weer bij de Landwinkel geweest. Grote zak aardappelen, gratis flesje slagroom, echt vanille vla, roompate, 4 halfjes brood, kwark, potje appelstroop en kaas. Nog geen 25 euro bij elkaar. En dat allemaal uit Nederland, voor een eerlijke prijs.

Ik betaal bij de boer 10 kg Doré, rechtstreeks van het land voor 4 euro dan goede boerenvanille vla ongeveer 1.20 4 halfjes bij de Bakker is 5 euro en dan kwark is een euro appelstroop ook een euro en kaas misschien 5 euro. Room pate 1.50 ...
Dat is 17.70.

Bij de C1000 ben ik goedkoper uit . En bij de Aldi ook. Dus 25 Euro vind ik teveel bij zo een landwinkel, ik ken die winkels en vind ze te duur.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 jan 2013 19:16

liefie schreef:Evelien ik vind dat veel geld hoor voor die paar boodschappen.

Ik kijk de bon meestal wel even na maar niet in de rij als mensen staan te wachten en je moet bij de AH toch naar de servicebalie.

Dat moet je pas als alles is afgerekend, maar als je tijdens het aanslaan een fout ziet hoef je niet naar de service balie. En dat spaart tijd en geld uit voor Ah en voor jou.

Terug naar “Archief”