Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor schaapje » 05 dec 2012 22:55

Mortlach schreef:
Je bent hopelijk, net als ik, elke dag dankbaar dat we de omstandigheden die het ergste in ons boven zouden kunnen brengen tot nu toe bespaard zijn gebleven.

En dat vind ik zo moeilijk dat er omstandigheden zouden kunnen zijn waardoor je zulke beestachtige misdaden kan plegen.
Ik heb verhalen gehoord van mensen die in de verschrikkelijkste omstandheden, vooral in hun jeugd toch nog een "normaal" mens bleven, instaat hun eigen kinderen liefde te geven.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 dec 2012 23:37

schaapje schreef:En dat vind ik zo moeilijk dat er omstandigheden zouden kunnen zijn waardoor je zulke beestachtige misdaden kan plegen.
Ik heb verhalen gehoord van mensen die in de verschrikkelijkste omstandheden, vooral in hun jeugd toch nog een "normaal" mens bleven, instaat hun eigen kinderen liefde te geven.

Daar doelde ik niet op. Ik dacht eerder aan situaties waarin je niet weet waar je volgende maaltje vandaan komt. Er is 1 brood, degene die het in handen krijgt blijft leven, de ander verhongert. Ik weet niet of ik dan zou zeggen: Neem jij het maar.

We mogen werkelijk dankbaar zijn voor de verhalen die jij hier aanhaalt. Het komt helaas veel te vaak voor dat de kinderen boeten voor de misdaden van hun ouders door die misdaden te herhalen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 05 dec 2012 23:54

Mortlach schreef:

Daar doelde ik niet op. Ik dacht eerder aan situaties waarin je niet weet waar je volgende maaltje vandaan komt. Er is 1 brood, degene die het in handen krijgt blijft leven, de ander verhongert. Ik weet niet of ik dan zou zeggen: Neem jij het maar.

Haha, doet me denken aan de doc.op discovery de doom-preppers die denken dat er binnen een zeer korte tijd geen voedsel en geld meer zal zijn wegens allerlei rampen die over de wereld komen.
Ze verzamelen voor jaren voedsel en drinken, maar, ook geweren met munitie, om rovers die op het voedsel af komen te verslaan.
Er zijn er al heel wat in Amerika (natuurlijk) :shock:

We mogen werkelijk dankbaar zijn voor de verhalen die jij hier aanhaalt. Het komt helaas veel te vaak voor dat de kinderen boeten voor de misdaden van hun ouders door die misdaden te herhalen...

Ja en altijd vreemd waarom de een verteerd wordt door haat en de ander niet.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Riska

Berichtdoor Riska » 15 dec 2012 10:21

Wies Stael-Merkx overleden

Trouw schreef:Wies Stael-Merkx (1926) is in de nachtvan donderdag op vrijdag overleden. Ze was van 1985 tot1992 voorzitter van de Acht Mei Beweging, die voortkwam uit onvrede met de volgens hen regerende orthodoxe stroming in de Nederlandse Katholieke Kerk. Stael-Merkx ontving in 1988 de Spaanprijs voor haar bijdrage aan het kerkelijk leven in Nederland. Een 'katholieke vrijbuiter', noemde Stael-Merkx zichzelf in haar autobiografie "Geloof in leven". Ze werd door de kerkelijke authoriteiten als een 'bedreiging voor het geloof' gezien. Stael-Merkx pleitte voor veranderingen in de liturgie, afschaffing van de kerkelijke hiërarchie en een meer op de mens gericht geloofsleven."Ik hoor zeker nog bij de Kerk, maar niet bij het instituut; daar heb ik niets meer mee. Ik maak me er ook niet meer boos over", aldus Stael-Merkx in 2006 bij de presentatie van haar memoires.

Een sterke, maar warme vrouw is heengegaan.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 dec 2012 10:32

Over haar persoonlijk kan ik niets vertellen. Over haar persoonlijke geloofsleven ook niet. De 8 mei beweging was echter uiteindelijk een sneu clubje schoppers wat maar moeite had met de realiteit. Zelfs tijdens haar ondergang vond de beweging dat haar ideeën breed gedragen werden.... is opgeheven door gebrek aan interesse van jongere generaties.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 dec 2012 11:46

Faramir schreef:Over haar persoonlijk kan ik niets vertellen. Over haar persoonlijke geloofsleven ook niet. De 8 mei beweging was echter uiteindelijk een sneu clubje schoppers wat maar moeite had met de realiteit. Zelfs tijdens haar ondergang vond de beweging dat haar ideeën breed gedragen werden.... is opgeheven door gebrek aan interesse van jongere generaties.

@Faramir over de overleden vrouw gaan wij niets zeggen maar de 8 mei beweging ::(( daarover het volgende==============wat niet echt is zal als rook vergaan========
VERITAS VOS LIBERABIT.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 dec 2012 19:43

Noord-Korea schiet een grote raket af, maar noemt het plaatsen van een kerstboom door Zuid-Korea langs de noordgrens een provocatie.

http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid ... catie.aspx
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 25 dec 2012 21:14

Er kunnen niet genoeg grote kerstbomen staan aan de grens van het concentratiekamp Noord-Korea.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 jan 2013 21:09

„Witte Huis keert zich tegen voorganger die homoseksualiteit afwijst”

Als ze het goed doen, roeien ze meteen dat hele christendom uit. Ben je gelijk van de bron voor bezwaren tegen homoseksualiteit af. Kunnen ze meteen mooi met Noord-Korea een pact sluiten over hoe dat aan te pakken.

Verder kwam ik vandaag nog een column tegen, van een wel zeer laag niveau. Met een inlevingsvermogen van nul komma nul voor mensen die toevallig anders denken dan die troelala, die de wijsheid in pacht denkt te hebben, maar ondertussen niet dieper kan denken dan haar eigen onderbuikgevoelens. Alleen al die foto van haar erbij...

Pff, lekkere dinsdag weer zo, zeg!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 jan 2013 21:51

Boekenlezer schreef:Verder kwam ik vandaag nog een column tegen, van een wel zeer laag niveau.

Het is toch wat. Hoe durven die mensen in Parijs te demonstreren voor iets wat zij van belang achten. En dan ook nog iets wat geen eens bij de verheven normen en waarden van oa D66 en GroenLinks passen. Het zou verboden moeten worden dat mensen er een andere mening op nahouden dan de gemiddelde Nederlander. Wie denken die Fransen wel niet dat ze voor middeleeuws volk zijn....

Riska

Berichtdoor Riska » 15 jan 2013 22:45

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 17 jan 2013 16:08

Al met al goede actie van de Fransen nu de Hollander nog;maar die kruipen liever in hun schulp . =D> =D> =D> =D>
VERITAS VOS LIBERABIT.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 jan 2013 20:14

Japanse minister Aso: Ouderen moeten eerder sterven

Dat de kosten van de gezondheidszorg wel erg hoog worden, stem ik toe. Maar om zoiets te zeggen, dat is wel heel erg bot.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Riska

Berichtdoor Riska » 22 jan 2013 22:41

Ik erger me in Nederland aan al dat gezeur over senioren (ik voel me af en toe bijna schuldig dat ik al bijna 8 jaar AOW krijg), maar dit slaat alles!

leen10
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor leen10 » 23 jan 2013 11:30

Bizar! ](*,)

Terug naar “Archief”