gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 mar 2008 11:14

Tuinfluiter schreef:@Galateia,
Volgens mij ben je een enorm geleerd persoon :shock:
Zou niks voor mij zijn.
Laat mij dan maar lekker ons huis poetsen :mrgreen:

Huh, dat valt toch wel mee? Daar zit het forum vol mee, en volgens mij zitten er in dit topic genoeg dames met allerlei opleidingen... ben dus voornamelijk gewoon student, alleen is de combinatie voor sommigen een beetje vreemd: ik ben student, werk al 5 jaar in het onderwijs (en dan echt 50%-70% baan), ben getrouwd, heb mijn eigen huis, etc.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 mar 2008 11:16

Galateia schreef:Maar als ik je lijstje zo lees, dan denk ik echt: :shock:
Moet je echt 2x per week stoffen? Is dat echt nodig? En 2x per week dweilen.... :shock:
Maar ook de badkamer, 2x per week? :shock:

En die keukenkastjes? Volgens mij doet mijn man die - ik schat - 1 of 2x per jaar helemaal van binnen soppen. En alleen de kastjes die echt nodig zijn, hoor. En de koelkast? Ja, die moet wel goed schoon blijven, de onderdelen daarvan zitten regelmatig in de vaatwasser :mrgreen:

Structuur kun je toch ook hebben, maar dan in misschien iets andere vorm? In plaats van 2x per week dweilen, 1x per week. Ofzo.

Kijk, van mij mogen jullie de hele dag soppen, echt waar, maar soms vraag ik me gewoon af, of het ECHT nodig is...
:neeschudden: ik kan niet 1x in de week dweilen omdat het laminaat dan echt gewoon smerig is, de badkamervloer MOET wel 2x in de week omdat de droger er staat en die geeft gewoon veel stof, er ligt altijd wel wat stof er achter of er onder. Aangezien ik lichte vorm van astma heb wil ik het toch wel allemaal schoon hebben. Ik heb geen vaatwasser :wink: dus ik moet het toch wel regelmatig bijhouden die onderdelen van de koelkast. Het is een gebruiksvoorwerp :wink:
Ik wil je niet kwetsen hoor, maar hoe bepaal jij - op afstand - hoe vaak ik kan stoffen en stofzuigen? (ik wil je niet kwetsen maar het is een vraag) Kijk ik weet dat we een klein huis hebben maar vanwege mijn allergie wil ik het gewoon graag schoon hebben. En aangezien ik fulltime werk ben ik blij, dat als ik een dag vrij heb dat ik gewoon alles kan bijhouden :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 mar 2008 11:18

ik moet zeggen dat de badkamer blij mag zijn als hij eens in de maand GOED gedaan wordt. Iedere week gaat er natuurlijk wel een stofzuiger doorheen voor de haren en stofjes, soms 2x. En de wc wordt dan ook wel 2 tot 3 keer in de week gedaan boven, neem dan meteen de vloer een stukje mee, maar dweilen in de wc en de tegels en de kastjes ..... volgens mij is het ruim een maand geleden dat de vloer helemaal schoon ging en 3 maanden terug de tegels op de muren. De douchekabine vergeet ik ook eigenlijk maar die spoel ik wel gewoon af na het douchen :)

Wil het ook wel netjes houden, maar vind mn badkamer nu niet echt belangrijk. Net als de binnenkant van de keuken, vind het veelste veel werk om dat helemaal schoon te schrobben. Heb het 1 keer gedaan toen ik nesteldrang had tijdens de zwangerschap van Sarah dus binnenkort komen die weer aan de beurt :P

De vloer in de woonkamer dweilen is eigenlijk ook wel 2 tot 3 keer per week nodig nu sarah erover kwijlt ed. Maar ik heb daar niet zoveel zin in omdat het echt een rotklus is, dus doe het 1 keer in de week, en soms 2x als het écht vies is. Stofzuigen ook 2x en vegen bijna iedere dag wel een keertje.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 mar 2008 11:18

Hoho... rustig... ik zit hier niet te oordelen of te beoordelen of wat dan ook. Het was me even ontgaan dat je vanwege astma/allergie wel MOET. Sorry daarvoor. Serieus sorry!

Ach, ik ben een mislukte huisvrouw en probeer ook maar wat mee te praten. ..

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 mar 2008 11:20

@Galateia,
Nou ik heb toch bewondering hoor :!:
Jij bent gewoon een ster in leren en ik in poetsen :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 mar 2008 11:21

Ja, maar vast een hele coole lerares en fantastische echtgenote. Ieder zo zijn of haar talenten hoor :)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 mar 2008 11:22

Smurffie schreef:Ja, maar vast een hele coole lerares en fantastische echtgenote.

Hm. Dat dan weer wel inderdaad :mrgreen: 8)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 mar 2008 11:24

Galateia schreef:Hoho... rustig... ik zit hier niet te oordelen of te beoordelen of wat dan ook. Het was me even ontgaan dat je vanwege astma/allergie wel MOET. Sorry daarvoor. Serieus sorry!

Ach, ik ben een mislukte huisvrouw en probeer ook maar wat mee te praten. ..
ik probeer je ook niet te kwetsen vandaar dat ik het ook voorzichtig probeerde te schrijven :wink: maar je hoeft je niet aangevallen te voelen! Sorry als ik het zo wel schreef (lastig refoweb, je ziet geen emoties!! :? )
Ik geloof dat ik het al eerder had opgeschreven van die allergie maar het kan ook weer ontschoten zijn hoor... sorry! Maar even goede vrienden :wink: 8>)

en btw ik kan niet oordelen of je mislukt bent of niet maar aan je posts hierzo te lezen valt het reuze mee :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 20 mar 2008 11:26

Galateia schreef:
Smurffie schreef:Ja, maar vast een hele coole lerares en fantastische echtgenote.

Hm. Dat dan weer wel inderdaad :mrgreen: 8)

En door dit topic te lezen leer je het vanzelf 8)

Wel handig dat je al meteen onder je studie zo'n baan kon krijgen :shock: Jammer dat er geen vak 'psychologie' op de middelbare school gegeven wordt, dan werd ik ook lerares 8)

En ik zie het punt niet zo in 'nuttige dingen' doen, ik zie niet in waarom ik perse nuttig bezig zou moeten zijn. Gelukkig heb ik zo'n klein kamertje dat schoonmaken in een halfuur wel weer gedaan is :P

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 mar 2008 11:27

zolang er nog geen ratten binnen lopen om de etensresten op te halen en je zelf prettig voelt in je eigen huis.... Ik zou het niet leuk vinden als er nu bezoek komt, tis een zooitje en vies op de vloer. Maar ik ga echt niet voor het middageten stofzuigen, want dan kan ik het erna weer doen :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 mar 2008 11:28

@Hippie: Sociale Vaardigheden komt wel een beetje in de buurt :P

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 20 mar 2008 11:29

Smurffie schreef:@Hippie: Sociale Vaardigheden komt wel een beetje in de buurt :P

Geven ze dat op een middelbare school als schoolvak? Welk niveau dan?

Hm.. interessant..!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 mar 2008 11:30

lammetje schreef:zolang er nog geen ratten binnen lopen om de etensresten op te halen en je zelf prettig voelt in je eigen huis.... Ik zou het niet leuk vinden als er nu bezoek komt, tis een zooitje en vies op de vloer. Maar ik ga echt niet voor het middageten stofzuigen, want dan kan ik het erna weer doen :)

Ook zoiets ja. Pas vierden we onze verjaardag en ik vertelde tegen mn broer dat ik toch echt de huiskamer een beurt moest geven. Vloer zuigen en dweilen onder andere. Hij zegt; Wat een onzin. Weet je hoe smerig de vloer is als je 40 man over de vloer hebt gehad. Kun je beter erna doen 8) En hij heeft gelijk, dus dat hebben we de volgende dag gedaan :P

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 mar 2008 11:33

Ik snap dat je me niet aanvalt en die reactie was ook niet om te verdedigen, maar om aan te geven dat ik het niet zo bedoeld had.

Als je me zou aanvallen, dan stel ik zo voor dat je in een tank aan komt rijden met een dweil in de aanslag en dat je sponzen vol zeepsop afschiet met een granaatschieter... :mrgreen:

Goed, dat is off-topic en een product van mijn ietwat vreemde fantasie.

Dames, onthoud: stiekem heb ik altijd bewondering voor jullie poetsgraagheid en huishoudelijke inzichten en ben ik mij elke keer weer bewust van mijn tekortkomingen op huishoudelijk gebied. Jullie zullen nooit in situaties terecht komen, waarin je stresst omdat er iemand langskomt en je volledig ongestructureerd tijdschriften, boeken, papieren, cd's, etc op de overloop gaat gooien. En dat je wanhopig op zoek gaat naar een schone keukenhanddoek en dan alle kasten in je huis opendoet en je jezelf afvraagt 'waar zouden die nou liggen?'. Die doek dan ontdekken in een keukenla (hoe logisch!). Met je mond vol tanden staan als iemand vraagt 'waar staat de suiker?'

En zo kan ik nog een hele waslijst maken. Prijs jezelf gelukkig!!!!

En dan nog iets: mijn man leest regelmatig even door dit topic heen, verbaast zich, maar komt soms ook op goede ideeen. Ik zal hem eens aansporen zich aan te melden, dan kan hij nog wijzer worden!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 mar 2008 11:37

Heb je nog nooit overwogen om een werkster te nemen??
Of doet je man het veel te graag zelf allemaal??

Terug naar “Archief”