Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2008 12:49

coupe soleil schreef:
Ik durf er ook geen olie op te doen: het onbehandelde teak vind ik juist het allermooiste wat er is. En ik doe de tafel gewoon met een natte doek schoonmaken, geen enkel probleem. Het kan volgens mij echt alles hebben. Hier ook geen kringen of deuken!

Onbehandeld teak (ook mijn meubels) krijg je weer mooi door Ajax en een schuursponsje te gebruiken. Eerst schrik je je rot, maar als het droogt krijgt het de oorspronkelijke kleur weer terug.

Ik zal het manlief laten proberen op de onderkant van de tafel... just to be sure!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 mar 2008 13:28

Krijg je een catalogus binnen van H&M, wordt je weer zo begerig van. Zie ik leuke kleren voor mijn kinders terwijl ik had besloten dat ze voorlopig niets nodig hebben. Ik kijk hem maar ff in en leg hem terzijde. Zag een leuke jurk voor Caroline, €12,50 niet echt duur vanzelf. Even later bedacht ik me: ik heb nog ongeveer zoiets lap liggen als waar die jurk van is, maak ik het zelf wel, is het nog gratis ook.

Waar ik voorheen woonde liep ik vaak even de winkelstraat over, gewoon om even een loopie te hebben (ik was loops ofzo) en kocht dan toch eerder iets waarvan ik dacht het nodig te hebben. Nu moet ik er echt op uit om geld uit te gaan geven.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 07 mar 2008 14:11

Hier op de hoek zit een Albert Heijn. Eerst wilde ik nogal eens naar de Lidl of Dirk v/d Broek een eind verder weg gaan om goedkoper uit te zijn, maar ik merkte dat ik daar enorm chagrijnig van werd: vieze winkels, lange wachtrijen, minder buitenlandse dingen, en veel tijd kwijt die ik wel nuttiger kan besteden. Dus nu ga ik gewoon lekker voor al m'n boodschappen naar de Albert Heijn en dat is heerlijk. :)
Ik koop veel huismerk, dan ben je alsnog helemaal niet duur uit. Verder inslaan als iets in de bonus is: deze week negen pakjes Valess, daar doe ik dan weer een halfjaar mee, je kunt 't toch invriezen. Idem voor andere houdbare dingen.

Oja, ik vind de meeste vruchtenyoghurt echt niet lekker (Optimel, Friesche Vlag, etc) maar die van AH huismerk wel, die smaakt veel minder chemisch. Iemand enig idee hoe dat komt?

En over brood: daar ga ik dus echt niet op bezuinigen. Als ik brood niet lekker vind eet ik het niet, dus ik koop altijd enorm lekker en enorm duur brood, van de echte bakker. :)
Groente, fruit en noten etc koop ik meestal op de markt, de markt is cool. 8)
Laatst gewijzigd door windekind op 07 mar 2008 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2008 14:15

*Annet* schreef:Krijg je een catalogus binnen van H&M, wordt je weer zo begerig van. Zie ik leuke kleren voor mijn kinders terwijl ik had besloten dat ze voorlopig niets nodig hebben. Ik kijk hem maar ff in en leg hem terzijde. Zag een leuke jurk voor Caroline, €12,50 niet echt duur vanzelf. Even later bedacht ik me: ik heb nog ongeveer zoiets lap liggen als waar die jurk van is, maak ik het zelf wel, is het nog gratis ook.

Waar ik voorheen woonde liep ik vaak even de winkelstraat over, gewoon om even een loopie te hebben (ik was loops ofzo) en kocht dan toch eerder iets waarvan ik dacht het nodig te hebben. Nu moet ik er echt op uit om geld uit te gaan geven.

Ha! En daar kan ik dan weer wel over mee praten: zelf kleding in elkaar naaien :mrgreen:

Dat kan best wel wat geld schelen, inderdaad!

Maarre... je bent nu nooit meer loops?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 mar 2008 14:16

[quote="windekind"]Hier op de hoek zit een Albert Heijn. Eerst wilde ik nogal eens naar de Lidl of Dirk v/d Broek een eind verder weg gaan om goedkoper uit te zijn, maar ik merkte dat ik daar enorm chagrijnig van werd: vieze winkels, lange wachtrijen, en veel tijd kwijt die ik wel nuttiger kan besteden. Dus nu ga ik gewoon lekker voor al m'n boodschappen naar de Albert Heijn en dat is heerlijk. :)
Ik koop veel huismerk, dan ben je alsnog helemaal niet duur uit. Verder inslaan als iets in de bonus is: deze week negen pakjes Valess, daar doe ik dan weer een halfjaar mee, je kunt 't toch invriezen. Idem voor andere houdbare dingen.

Ik doe ook veel boodschappen bij AH. Ik had het idee ook dat als je alles optelt qua benzine enz je niet echt goedkoper uitbent bij Bas. De kaas bij de Aldi is wel een stuk goedkoper, maar die sla ik zo af en toe in als ik de aldi bezoek. dan heb ik daar de reiskosten mee uit.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 07 mar 2008 14:20

O, ik fiets dan naar de Aldi, maar daar word ik ook chagrijnig van, helemaal door de drukke stad enzo. Ga liever in het bos wandelen dan. :)
Kaas koop ik ook altijd op de markt, lekker goedkoop. Maar ik doe maar alleen met kaas, dus koop eens in de maand anderhalf pond ofzo.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2008 14:22

Ik heb echt geen idee welk brood ik altijd eet en al helemaal niet wat dat brood kost. Altijd weer een verrassing wat voor boterhammen de vriezer uit komen!

Ik weet wel dat mijn man steeds in verschillende supermarkten boodschappen doet, die allemaal op de route vanuit zijn werk liggen. Ik zie hem ook altijd de reclamefolders van die betreffende supermarkten vergelijken en volgens mij kiest hij zo de supermarkt uit waar hij die keer de boodschappen doet. Hij zegt, dat het soms best wel wat kan schelen.

En omdat hij toch een auto van de zaak heeft, is benzinegeld niet aan de orde. En dan zal het dus wel wat opleveren om zo in verschillende supermarkten te shoppen... denk ik. Maar als het aan mij zou liggen: ik zou ook gewoon gaan voor 1 supermarkt, lekker makkelijk!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 mar 2008 14:33

Mijn man zoekt supermarkten uit op de aanwezigheid van een koffieautomaat :mrgreen:

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 07 mar 2008 14:41

Oja, nog zoiets: het eerste jaar dat ik op kamers woonde kocht ik nooit kaas, want dat paste niet in m'n budget. Dus ik at elke dag van die smerige light-smeerkaas op brood. En ik kocht nooit melk, vond ik te duur.
Daar werd ik dus ook helemaal chagrijnig van. Tegenwoordig koop ik lekker pittige 30+-kaas, en melk als ik daar zin in heb, etc. Veel prettiger leven zo. Totaal scheelt het misschien een euro of tien per maand, nuja, dat heb ik er wel voor over dan.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 mar 2008 15:01

Wat een heerlijke man heb jij Galateia :schaterlach:

André

Berichtdoor André » 07 mar 2008 15:11

Meergranenbrood van de C1000 eet ik hier € 1,39.
Voor de kinderen heb ik tijgerbruin, want die lusten geen brood met 'stukjes' :?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 mar 2008 16:39

Ah dank voor de tip Windekind! Dan ga ik morgen ook even naar Appie voor de Valess ;) Ik koop dat spul ook altijd in de aanbieding en prop 't in de vriezer.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 mar 2008 18:24

Vandaag ging ik naar de Farma voor een potje foundation (vloeibare poeder om het zo maar eens te zeggen :mrgreen: ) De flesjes die ik altijd heb kosten 15 euro stuk, maargoed, ik doe er lang mee en het is echt superspul. Ik kon ze niet vinden dus ik ik stap naar de winkeldame of ze er nog wel waren. Ik zei al dat de kans groot was dat ze in een nieuwe verpakking zaten, dus dat de oude potjes al op waren misschien. Uiteindelijk een alternatief uitgezocht, loop ik naar de kassa, valt mijn oog opeens op een zooi flesjes in een aanbiedingen bak! De laatsten, ook nog eens mijn kleur, voor 5 euro stuk! 4 Flesjes ingeslagen, dat scheelt me 40 euro :D

Soms tref je het wel eens 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2008 18:38

Kijk, Smurffie, dat zijn nou altijd van die heerlijke triomfantelijke momenten :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 mar 2008 18:45

En dat in de baas z'n tijd :mrgreen:

Terug naar “Archief”