MissF, dat zeggen ze toch ook?
Er zijn stellen die positief kiezen en stellen die dat niet doen.
Moderator: Moderafo's
MissF schreef:Het is toch ongelooflijk logisch dat ouders graag een kindje willen? En ik kan me ook onwijs goed voorstellen dat, voor het kindje er is, je een heel ander gevoel hebt, als je ongewild kinderloos bent gebleven!
Het groeit allemaal niet in jouzelf.
MissF schreef:Waarom mag zo'n kind niet een vervanging zijn? Vervanging is toch niet altijd negatief? Ik vind het gaaf dat mensen dan alsnog alles opzij zetten voor zo'n kindje. Terwijl het verdriet enorm moet zijn. En voor het kindje er is, is het zo logisch dat het als vervanging voelt.
MissF schreef:Ik vind het een beetje vreemd dat jullie daar zo op reageren, want het is een totaal andere beleveing dan jullie hebben. Omdat jullie redenen totaal anders zijn, maar dan hoeven niet alleen jullie redenen oké te zijn!
MissF schreef:Het gaat er toch uiteindelijk om dat zo'\n kindje een nieuwe kans krijgt? En dat krijgt het sowieso in Nederland (al twijfel ik daar soms gedeeltelijk over, maargoed, das een andere discussie). En die liefde kan echt wel later komen
MissF schreef:Daarom zeggen mensen ook zo vaak: als je eenmaal je (biologische) kind in je armen hebt, dan gaat er zó' enorm gevoel door je heen, waar je van tevoren niet over durfde te dromen. Dat zal met zoiets wel hetzelfde kunnen zijn...
esli schreef:Ik ben het eens met MissF. Die positieve keuze moet er idd zijn voordat het adoptiekind er is, daar ben ik het mee eens. Maar voordat dat kind er is moet je zo'n lange weg gaan, zoals jullie (Galateia en Rosalie) heel goed weten. Er is dan toch niks mis mee dat je die positieve keuze nog niet gemaakt heb voordat je aan de voorlichtingen gaat beginnen. Het lijkt me belangrijk dat tijdens het proces het verlangen groter wordt, is dat niet zo dan is het denk ik goed om te stoppen met het adoptieproces. En het maken van een positieve keuze is weer anders dan al liefde voelen, dat hoeft denk ik pas als het kind er is of dat je weet wie het gaat worden ofzo. Net als bij het biologische proces: Je maakt een positieve keuze voor het krijgen van kinderen, dan hoef je nog geen liefde te voelen dat komt vast vanzelf wel in de loop van zwangerschap of bij de geboorte.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten