De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Mortlach » 21 aug 2014 16:41

Boekenlezer schreef:Dat mijn katholiek-zijn toevallig niet Rooms-katholiek heet, is wat anders...

Ach, excuses. Ik houd al die naamsverschilletjes niet zo bij. Ik bedoelde uiteraard Rooms-katholiek. Nu zeg je dus heel hard "nee, ik ben zeker niet rooms-katholiek!" en dat is prima, maar waarom zou een moslim dan niet kunnen zeggen "nee, ik heb niks te maken met ISIS"?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 aug 2014 17:28

Salty: "..... de hoer van Babel"

Precies! En waar was Babel ook weer gelegen? Juist. In IRAK.
De Islam vertegenwoordigt dus de hoer van Babel/ de antichrist/duivel.
Daarom ben ik er ook van overtuigd, dat de antichtist zal voortkomen vanuit de Islam, een valse religie/godsdienst die erop uit is Gods volk uit te roeien, zoals destijds de Filistijnen.
Goliath is overigens een type van de antichrist.

Ik geloof eveneens dat Babel, als letterlijk weer herbouwde stad in de toekomst weer een rol gaat spelen, maar dat heb ik elders al eens uitgelegd, en ga daar nu niet verder op in hier.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 21 aug 2014 18:02

Mortlach schreef:
Van de gematigde moslim zeggen dat ze de Islam van ISIS aanhangt, is als zeggen dat Boekenlezer katholiek is (waarmee ik weer nadrukkelijk niet wil zeggen dat ISIS en de RK te vergelijken zijn).

Van de gemiddelde, gematigde moslim zeggen IS aan te hangen is een zeer ernstige, leugenachtige beschuldiging. Ik ken een aantal moslims. Het zou hetzelfde zijn tegen hen te zeggen dat ze potentiële moordenaars en verkrachters zijn.

Wie wil dat op z'n geweten hebben?
Ook gif is geschapen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 aug 2014 18:28

hettys schreef:
Wie wil dat op z'n geweten hebben?

Op refoweb zijn er wel een paar te vinden.
Ik kan en wil niet zeggen wat ik van deze types vind, dan verlaag ik me tot hetzelfde bedroevende niveau en daarbij als ik het zou doen dan krijg ik een ban wegens onwelvoeglijk taalgebruik :mrgreen:

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 21 aug 2014 18:43

De koningin van De hemel isis astoret en hu baal werden al sinds mensenhuigenis aanbeden. De kaaba in mecca was ook een vroegere afgods tempel van Ohm isis astoret en van Hu baal de maan en de ster samen waren de verbinding van De twee en Hu Baal was Akbar./Groter dan alle sterren........allah hu akbar krijgt de islamitische benoeming vandaar de maan en de ster boven de islamitische bedehuizen. Allah hu akbar dan het kruis vandaar dat alle kruizen worden vernietigd. HET OVERGROTE DEEL van De muslims hebben geen kennis van De oudheid in die zin beseffen zij ook niet dat het uit een pagan religie komt. En zij leven gewoon als muslims in de veronderstelling dat zij de enige waarachtige god aanbidden. Maar de joden en christenen weten de echte naam van GOD.

En ja, profetieen gaan heel ver terug. Ook al 1000 jaar voordat de Messias werd geboren,waren daar profetieeen over. En in het Boek Daniel Worden de geheimenissen
over de laatse dagen beschreven, deze kennis zou worden geopenbaard als kennis is vermeerderd en iedereen het na kan zoeken.......internet....... vertaling vanuit het aramees in alle talen van De wereld....
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 21 aug 2014 19:02

De onderbouwing van De argumenten en drijfveer van DA3esh ISIS IS zijngebaseerd op islamitsche heilige geschriften sahiih al bukhari en andere ahadiith over het leven van de narcist profeet en boodschapper en zijn quran. Het is deel van de islam.....het is niet een verzinsel.Je kunt het terugvinden op de websites van De bibliotheken van Saudi Arabie en Jordanie. In het originele arabisch. De vertalingen laten te wensen over. Het percentage muslims die dit naleeft is in de minderheid.........maar wint gestadig aan populariteit :-({|=

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 21 aug 2014 19:29

rotterdam schreef:
Op refoweb zijn er wel een paar te vinden.
Ik kan en wil niet zeggen wat ik van deze types vind, dan verlaag ik me tot hetzelfde bedroevende niveau en daarbij als ik het zou doen dan krijg ik een ban wegens onwelvoeglijk taalgebruik :mrgreen:

Het kan ook zonder onwelvoeglijk taalgebruik. Het lijkt me niet onwelvoeglijk om brave burgers te beschermen tegen beschuldigingen van refo forummers. Dat doen we namelijk gewoon. Dat is gewoon christelijk. Mensen die verlangen naar vrede en zich kapot schamen omdat anderen hun geloof te schande maken, moeten beschermd worden tegen beschuldigingen van mensen die zich christelijk noemen, maar wel onschuldige mensen uitmaken voor moordenaars.
Dat kan namelijk niet.

Zelfs niet voor mensen die de hele Islam zien als hun vijand.
Ook gif is geschapen.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 aug 2014 20:16

Nederlandse moskeeën veroordelen terreur ISIS

Afbeelding
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2299 ... SIS__.html

Volgens het CMO moet de Nederlandse moslimgemeenschap haar verantwoordelijkheid nemen en „alert zijn op jongeren die dreigen af te glijden”.

Ja, inderdaad volgens het CMO en........ wat doet de moslimgemeenschap ? niets totaal niets en nog eens niets !

Onwetendheid is de eerste stap naar onvrijheid en achterlijkheid

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 aug 2014 20:22

benefietdiner

Ja, ik had het ook gelezen. De moslimgemeenschap zwijgt inderdaad in alle talen.
Maar nee hoor, zegt men: "de moslim/collega/buurman" wil niets te maken hebben met ISIS, en "schaamt zich kapot" . Wel, laat dat dan eens blijken.

Ik las iemands commentaar daarop op FB en ik citeer:
" Als hun woorden waar waren, hadden we allang vanuit de moslimgemeenschap de namen gekregen van alle radicaliserende jongeren, en zouden ze in de rij staan om zoveel mogelijk radicale elementen uit hun wijken te halen en het tuig in de Schilderswijk zelf tot de orde geroepen hebben. Ze zeggen dit om te voorkomen dat wij Nederlanders hun moskeeën gaan afbreken omdat het islamitische forten zijn en hen door hebben".. Einde citaat.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 aug 2014 21:06

ineke-kitty schreef:benefietdiner

Ja, ik had het ook gelezen. De moslimgemeenschap zwijgt inderdaad in alle talen.
Maar nee hoor, zegt men: "de moslim/collega/buurman" wil niets te maken hebben met ISIS, en "schaamt zich kapot" . Wel, laat dat dan eens blijken.

Ik las iemands commentaar daarop op FB en ik citeer:
" Als hun woorden waar waren, hadden we allang vanuit de moslimgemeenschap de namen gekregen van alle radicaliserende jongeren, en zouden ze in de rij staan om zoveel mogelijk radicale elementen uit hun wijken te halen en het tuig in de Schilderswijk zelf tot de orde geroepen hebben. Ze zeggen dit om te voorkomen dat wij Nederlanders hun moskeeën gaan afbreken omdat het islamitische forten zijn en hen door hebben".. Einde citaat.

Zeker waar en zie het nieuws van vandaag, spreekt boekdelen. http://nos.nl/uitzendingen/20693-nos-jo ... 2000u.html

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 aug 2014 21:24

Mortlach schreef:Het idee achter de uitspraak 'dé islam bestaat niet' is uiteraard dat het islamitische geloof niet slechts één, monolitisch, egaal geloof dat door iedere gelovige hetzelfde wordt ingevuld. Islam is intern net zo eindeloos verdeeld en opgesplitst als het christendom (en het Boeddhisme, inderdaad).

Dat snap ik dan op zich wel. Er zijn vele stromingen in de islam. (Waar mensen zijn, daar is verdeeldheid.)
Heb ik het overigens toch weer over de islam. Oké, de islam bestaat dan wel, maar dan als grote verzameling van zeer vele islamitische opvattingen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 aug 2014 21:47

benefietdiner

Heb het gezien en ik kreeg kippenvel van afschuw.

Deti404
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Deti404 » 21 aug 2014 22:14

benefietdiner schreef:Dan wordt het toch tijd dat je de Bijbel goed gaat lezen en verkondigen.
Het O.T. is geremplaceerd door het N.T. omdat het nieuwe testament terug gerijpt op het oude testament staat het nog in de Bijbel.
Maar verkondigers van het goed nieuws vertellen een blijde boodschap en geen haat!

De verhouding van het Oude- tot het Nieuwe Testament is, zo schreef meer dan een halve eeuw geleden J.G. Feenstra in 'Onze geloofsbelijdenis', als die van de bol tot de bloem, die er in zit en er uit komt. Het Nieuwe Testament is in het Oude verborgen en het Oude Testament wordt in het Nieuwe openbaar. Zij vormen geen tegenstelling, maar een eenheid. Er zijn onder zowel christenen als niet-christenen veel misverstanden over de verhouding tussen beide testamenten. Ik zal ze proberen weg te nemen.
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... ijbel.html

Het Oude Testament is er niet slechts als referentiekader voor het Nieuwe Testament. Dat slaat helemaal nergens op. Zoals je zelf naar voren brengt, vormen het Oude en Nieuwe Testament een eenheid. Het Oude Testament heeft dus net zoveel waarde als het Nieuwe, en dient niet enkel als referentiekader voor het Nieuwe Testament wat dan belangrijker zou moeten zijn. Het feit dat beide testamenten van dezelfde waarde zijn, betekent dat haatteksten in het Oude Testament evenveel waarde hebben als liefdeteksten in het Nieuwe Testament. Precies hetzelfde is het geval met de Koran. Haatteksten en liefdeteksten komen samen voor in de Koran. Je kunt er dan voor kiezen om je te baseren op haatteksten of op liefdeteksten. Dat geldt voor het christendom en dat geldt voor de islam. Met die quote schiet je dus in je eigen voet. Bovendien zie ik geen enkele reden om J.G. Feenstra als gezaghebbende bron te beschouwen. Ik ken die hele man niet, laat staan dat hij van betekenis is.
If we all give a little, we can make this world a home for everyone - Six4One

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 aug 2014 23:07

rotterdam schreef:Op refoweb zijn er wel een paar te vinden.

Daar heb ik minder moeite mee. Dergelijke lieden zijn van een dermate onnozel allooi dat het te overwegen valt dergelijk hollend gemeen in de nabije toekomst op geen enkele wijze meer van repliek te voorzien.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 21 aug 2014 23:25

Kromme redenering.
Waar de quran iedere vorm van Logica mist, loopt de boodschap van Verbond Verzoening en Verlossing als rode draad van Genesis tot Openbaring. De Islam is tegen de Heilige Geest.en tegen de Zoon. DUS tegen GOD. Een huis dat in zichzelf verdeeld is,is tot instorten verdoemd. Omdat de vader van De leugen tegen de mens als kroon der Schepping is, gebruikt hij deze religie voor het zaaien van Dood en verderf.

Terug naar “Archief”