Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor AikonGirl » 17 mei 2011 07:00

Liefie, succes! Hopelijk hebben jullie snel jullie kindje in jullie armen!

Jannoek, hier moest k Femke ook de eerste nachten wakker maken,
Maar helaas is dat nu andersom. ;)

Lekker dat t zo goed gaat!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 17 mei 2011 07:34

Gefeliciteerd Jannoek & man!
Hopelijk knap je snel op!
Geniet ervan! vooral die eerste week is zo bijzonder!!

Sterkte met de laatste loodjes, Liefie! Spannend!

Alle andere zwangeren: geniet van deze bijzondere tijd!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mei 2011 08:04

De eerste tijd mag je gewoon meekletsen hoor Jannoek ;)
Liefie, fijn dat de cupcakes gemaakt zijn. Heb je dat maar weer af :D
Het infuus tijdens de bevalling vond ik niet erg, het deed niet echt pijn. Je ligt alleen wat meer vast, dat is jammer, maar vond ik ook best te doen. Alleen moest dat infuus nog een hele tijd blijven zitten na de bevalling, dat vond ik minder fijn, toen zat het vervelend en deed het wel pijn (al sloeg dat natuurlijk nergens op, dat hele bevallen deed veel meer pijn, maar daarna is alles over en dan zit je nog met zo'n infuus dat zeer doet, dan lijkt dat opeens pijnlijker dan het hele bevallen ;) ). Ik heb wel tig keer gevraagd of het er uit mocht, maar dat mocht steeds niet, want ze wilden me in de gaten houden en voor het geval het nodig zou zijn zat het er maar vast in. Geen idee waar ze dat op baseerden, want ik kon ondertussen echt wel weer overeind komen en naar het toilet lopen zelf, en thuis heb je toch ook geen infuus, maar oke. Opluchting toen het eruit was :D

Ik heb gister toch weer heerlijk gewerkt. Al kan ik nu wel toegeven dat de laatste loodjes aangebroken zijn, alles doet sneller pijn, zelfs een half uurtje voor de tv hangen lukt niet, omdat dan mijn rug en gat weer zeer gaan doen. Niet dat het erg is, maar dan bedenk ik me wel dat 34,5 weken best ver is :mrgreen: Ondertussen is mijn man ook flink aan het klussen en moet ik nog even tegeltjes uit gaan zoeken, dan kan hij het echt afmaken, en zijn de slaapkamer en babykamer waarschijnlijk gewoon klaar voor ukkie komt. Toch wel lekker. En dat de voortuin braak zou blijven liggen tot na de geboorte, daar had ik me bij neergelegd, maar nu heeft hij zelf in zijn hoofd dat dat toch ook wel even gedaan moet worden. Dus ben benieuwd, misschien komt zelfs dat af :D

Ik ga zoonlief even uit zijn bed vissen zo en naar de vk om 'hartje baby te luisteren' zoals Jurian het noemt
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 17 mei 2011 08:45

HOERA, een zoon voor Jannoek en haar man.
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Floris!!
Een spoedig herstel toegwenst en hopelijk blijft zoonlief het goed doen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 mei 2011 09:01

Het is heel apart dat je weet welke datum ze gaan inleiden ik heb altijd in gedachten gehouden ik ga zeker een week overtijd of meer maar dat is gewoon niet zo.

@Jannoek Fijn dat het zo goed gaat met Floris weet je al wanneer je naar huis mag?

@MissF Super dat je het werken zo lang vol houd. Suc6 bij de VK.

@AG Gaat het goed met jou en femke?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 mei 2011 09:21

@ liefie Inderdaad spannend allemaal. Wel fijn dat je de datum voor het inleiden al weet en wat volgens mij ook een voordeel is, is dat het gewoon overdag is. Mijn bevallingen begonnen beide keren 's avonds en dan was ik al moe. Ik kan er namelijk helemaal niet tegen om een nacht over te slaan. het infuus zetten valt erg mee, heb het beide keren gehad met weeopwekkers. Het enige nadeel is dat je je bed niet meer afkan/afmag.
Heel veel sterkte, wacht weer in spanning af.

@ missf sterkte met de laatste werkloodjes. Daarna is het wachten op jouw kleine :mrgreen:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 mei 2011 12:22

@ liefie: wat voor cupcake meel heb je gebruikt als ik vragen mag? en waarin verpak je ze in de vriezer?
ik heb wel eens een cake in de vriezer bewaard maar vond het er toch niet zo erg lekker weer uit komen...
en doe je er dan gewoon slagroom met muisjes bovenop ofzo als las er is?

en een infuus moet eigenlijk niet echt heel zeer doen, anders is het vaak een teken dat het niet goed zit. meestal als ze in 1x goed prikken valt het best mee (laat ik mij altijd vertellen 8) ). alleen als ze misprikken en gaan wroeten om je ader alsnog te vinden, das wel pijnlijk =; . en als ie er al langer inzit en dan pijn gaat doen is het vaak een teken van (beginnende) ontsteking, dus das ook niet de bedoeling..

wel apart dat je al weet wanneer het gaat gebeuren als het niet vanzelf op gang komt, spannend! in elk geval alvast succes!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 mei 2011 12:42

@ liefie wat is het voordeel van cupcakes i.t.t. gewone cake of muffins?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 mei 2011 14:55

gefeliciteerd Jannoek en man met Floris!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 mei 2011 14:58

gefeliciteerd Dippie met je zwangerschap! Ik zag het toen ik teruglas. Veel geluk tijdens je zwangerschap en er na natuurlijk maar da's nog zo ver weg.... :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 17 mei 2011 15:39

Ik heb 2x een infuus gehad, maar echt pijn doet het niet, het is even 'vervelend', dat was de 1e x, de 2e x deed een oudere vpk het, die er veel ervaring mee had, blijkbaar want toen voelde ik het echt nauwelijks!
Het is bij mij alleen irritant dat een infuus het liefst links moet, terwijl ik links ben...Als je dan je hand beweegt, dan drukt de naald in je ader. Maar ze gaven me de tip om de volgende x te vragen of ze 'm dan of in de andere hand, of in de arm in kunnen brengen. Dan heb ik er minder last avn, waarschijnlijk!

Het is denk ik net als met bloed prikken; als je een goeie 'prikker' hebt, doet het nauwelijks pijn. maar een 'slechte' dan voel je het des te meer! Laatst hebben ze me zo bloed geprikt, dat ik een week last avn m'n arm heb gehad 8-[

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 17 mei 2011 16:46

MissF, hoe was het bij de VK?
Ik ben ook net weer geweest. Gelukkig het hartje gehoord, maar wel flink op m'n kop gekregen dat ik nog steeds veel te veel werkstress heb en daardoor de baby nog niet/nauwelijks voel. Nu moet ik er echt een week de tijd voor nemen (om het te voelen), anders stuurt ze me volg.week door om nog eens een echo te laten maken of het allemaal goed gaat. Ze overwoog zelfs om anders tijdelijk helemaal te stoppen met werken. Ow, wat voel ik me schuldig :oops: Ik ga nu echt vechten voor onze lieve uk!!! :8>

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mei 2011 16:48

zo, da's ook wat NdW. Hoe ver ben je nu dan? En komt het weinige voelen van het kindje echt door werkdruk? Pff, lastig om daarmee om te gaan denk ik, want soms is het ook moeilijk om minder stress te hebben van werk denk ik?
Hier was alles goed. Ik dacht dat mijn bloeddruk wel laag zou zijn omdat ik zaterdag zo duizelig was, maar het was keurig 120/75. Voor deze termijn helemaal prima. Maar het kan wel tijdelijk even laag geweest zijn zaterdag, volgens haar. Over 2 weken liggings/groei echo. Mijn man wilde graag mee, maar ze hebben die week alleen ochtendspreekuur, omdat het donderdag hemelvaartsdag is, en het avondspreekuur dan vervalt. Ach, maakt mij niet zo heel veel uit, maar mijn man vond het echt jammer, dat had ik niet zo verwacht :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 mei 2011 18:59

Ik kan het mij wel voorstellen missf dat je man het moeilijk vindt dat hij er niet bij is. Mijn man zou dat ook hebben. Voor hen is het dan pas echt. Wij voelen het al steeds en zij niet of veel minder.

Ik voel mij niet zo fit de laatse dagen. Ik heb heel veel buikpijnklachten, dacht eerst dat het blaasontsteking was, maar dat bleek het niet te zijn. Wat het wel is, weet ik nog niet.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 mei 2011 20:07

oei wat vervelend ajl, niet even de verloskundige bellen dan??

nou ndw, toch wat rustiger aan proberen te doen dan hoor. merk je zelf ook minder stress te hebben nu je minder werkt of merk je niet echt verschil?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”