Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor LeChat » 08 mar 2011 13:10

TK, vrouw en zonen: van harte gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 mar 2011 13:34

@liefie, dat is bij mijn baarmoeder ook zo... Heb veel harde buiken de laatste paar dagen, denk dat ik ook iets rustiger aan moet doen of zo....
Lastige combinatie alleen: Werken + nesteldrang is niet gelijk aan rustig aan doen heb ik het idee. :mrgreen:

@Evelien; hoe laat had/heb je de echo?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 mar 2011 13:45

@Jannoek misschien wat minder uren werken of is dat niet mogelijk? Ik heb weinig harde buiken alleen vannacht toen ik ineens overeind kwam om een glas water te drinken.
Hier ook last van nesteldrang komt wel door het lekkere weer erbij :D

Ga zo even naar de prenatal de blije doos ophalen ben wel benieuwd wat erin zit.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 mar 2011 13:50

Dank u, dank u voor alle goede wensen.

Tja, weer een zoon? Heel eenvoudig, in 1 op de 16 (grofweg, het mag eentje meer of minder zijn) gezinnen met vier kinderen zijn er vier jongens, dus zo bijzonder is het niet.

Over de glijbaan: ja mijn vrouw had ook geen tijd om veel na te denken over de pech dat we naar het ziekenhuis moesten. Jonathan was er al, de placenta was er al (is eerder wel eens in het ziekenhuis verwijderd, dat was spannender), en hechten, ach ja, dat is erg vervelend, maar daar zit weinig gevaarlijks bij. Dus is het vooral even: oké, daar gaan we, hopen dat de brancard niet te beroerd ligt (ging deze keer goed, vorige keer lag ze daar erg beroerd op).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 mar 2011 13:50

Een eerste fotootje (let niet op badje en MC ;-)):

Afbeelding

@Liefie; minder werken betekent volgens mij ook dat ik vanaf 34 weken met verlof 'moet'. En eigenlijk wil ik dat niet...
Ben nu van plan om elke week één vrije dag te nemen van af nu.
Ben benieuwd of er in die doos nu andere dingen zitten dan een paar weken geleden ;-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 mar 2011 13:53

@Jannoek echt een super leuk bedje. Ja volgens mij moet je dan met 34 weken met verlof dat is het mindere ervan! Maar elke week een dag vrij is ook erg lekker!
Ik laat straks wel weten wat er in de doos zit :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 mar 2011 14:10

Even over maxicosi,
Wij lieten hem standaard in de auto zitten, de gordel opzij schuiven en dan gewoon je kindje erin en eruit tillen. Is makkelijker en beter voor je rug en thuis haal je je kind er toch alsnog uit, hoef je dat lompe ding niet te sjouwen.

Hier ook last van bekken, hou het nu goed bij bij de chiropractor en dat helpt wel als ik het vergelijk met de vorige zwangerschap. MissF, als ik lees wat jij allemaal doet vind ik het niet gek dat je last krijgt hoor 8) . En dat bedoel ik echt niet lelijk hoor! :) Ik moet ook echt mezelf in acht nemen, heb nu weleens zin om juist wat te gaan doen als dochterlief slaapt maar als ik dat doe dan ben ik rond etenstijd helemaal beroerd, misselijk en pijn in bekken. Ik moet gewoon verplicht zitten 's middags en dan komt m'n lichaam echt tot rust.
Kreeg nog goeie tip, misschien heb jij er ook wat aan: als je tilt en dan draait, (bijv. je tilt Jurian en draait je een stukje om hem in de kinderstoel te zetten) dan is dat heel belastend voor je bekken. Ik deed dat ook steeds bij alles, commode, kinderstoel, auto etc. Nu doe ik haar tillen en hou haar tegen me aan en dan draai ik dmv stapjes dus m'n rug blijft recht en ik heb echt aanzienlijk minder last. Al blijf ik haar in de auto tillen echt onhandig vinden, nu ik alles voel merk ik pas hoe slecht dat eigenlijk voor je bekken is. Als het fietsstoeltje nou binnenkomt kan ik lekker gaan fietsen, nu kon dat niet omdat ik er niet meer tussen paste met m'n buik. :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mar 2011 14:12

Hmm vannacht een vervelende buik(pijn). Pijn kun je niet noemen maar het straalt naar m'n boven benen. Moet ik me nu (echt) zorgen gaan maken of heeft dit te maken dat m'n buik groeit? (heb net even op bed gelegen en het zakt al wat).
Om kwart voor 4 de echo, maar eigenlijk wil ik gewoon NU. :oops: :wink: Spannend allemaal dus.

@Jannoek, het pas ook allemaal precies of niet? Maar ontzettend leuk.

@Schipje, dat is vervelend he. Sterkte ermee. Hier merk ik dat ook als ik te veel doe (achter elkaar) dan ben ik de volgende dag echt helemaal kapot. Dat hoor ik wel vaker van mensen. Dus nu verdeel ik gewoon m'n huishouden enzo.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 mar 2011 14:16

@Evelien; misschien bandenpijn? Succes met wachten nog even...!
En ja, het past precies. :mrgreen: Kamertje - nis = ongeveer 4m2. Dus ja, dat is nou eenmaal niet heel groot, haha!

@Schipje; ik denk dat ik de Maxicosi in de auto geen fijn idee vind (diefstal?). Kinderwagen laten we denk ik ook liggen omdat we boven wonen zonder lift. (@Em. hoe doen jullie dat? Of was jij dat niet die ook boven zonder lift woont?)

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 08 mar 2011 14:45

@ jannoek: dat was ik ja, en ik heb nog niet de meest praktische oplossing gevonden....
onderstel staat in de berging (zes treetjes naar beneden, is goed te doen), wagenbak staat nog in de woonkamer, overdag slaapt hij daar nog regelmatig in.

Als we met z'n 2en weggaan dan is het wel te doen, maar in m'n eentje is het niet zo handig. (wagenbak naar beneden, onderstel uit de berging halen, in elkaar zetten, weer naar boven om Jurre te halen en dan weer naar beneden. En bij thuiskomst andersom) Gisteren maar wezen wandelen met maxicosi op onderstel (kan bij ons; heb een maxicosi mura 3 wagen), dan kon ik de MC met Jurre erin naar beneden sjouwen (pff wat een gewicht) en dan snel even het onderstel pakken en in elkaar zetten. Gaat iets makkelijker en scheelt een keer lopen, maar het blijft een gedoe in je eentje. Zeker omdat ik eigenlijk nog niet teveel mag tillen/traplopen ivm bekkenbodem (dat voel ik dan wel zeg maar). Maar ja met dat mooie weer moet je toch wat....

Dus uiteindelijk zal verhuizen de beste optie zijn .... :?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 mar 2011 14:49

haha, dat klinkt hoopvol ;-)
Zat zelf te denken om:

- complete kinderwagen in berging ( ook paar treetjes naar beneden)
- complete kinderwagen in auto (en dan ukkie 'gewoon' vast houden)

Of één van jouw opties.
Binnenkort 's vragen bij de buren hoe zij dat denken te doen, zij verwachten in april een kleintje.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mar 2011 14:51

Wow dat is wel heel erg vermoeiend zeg. Straks als J. kan lopen :wink: .

Een poos geleden las ik hier iets over MvM. Zelf doe ik hier ook aan mee. De infomatrice die bij mij kwam vertelde dat zij alleen het hCG hormoon eruit halen voor geneesmiddelen voor vruchtbaarheidsbehandeling (n beetje kromme zin) en niet voor afslankmiddel.
En wat ik wel erg grappig vondt was dat ze ook die urine niet meer weg gooien door het riool maar naar een rioolzuiveringsbedrijf wordt gegeven voor bemesting ofzoiets.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 08 mar 2011 15:06

Hier vertelde de instructrice dat een héél klein deel er wel voor wordt verbruikt, maar dat ze het zo veel mogelijk tegen gaan. Dit was ook zoals ik het had gelezen. Maar het grootste deel wordt voor een goed doel gebruikt, dus daar denk ik dan maar aan... en als er dan ook nog mensen afvallen is het voor hun mooi meegenomen, maar daar doe ik het niet voor.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mar 2011 15:20

ooh wat lief staat het jannoek! Super!
En schipje, tja, teveel doen, ik weet het niet eigenlijk. Ik ben niet zo'n stilzitter, en eigenlijk ging het altijd prima. Maar gewoon mijn huishouden doen en 3 dagen in de week werken lijkt me niet zo snel teveel. Maargoed, blijkbaar is dat amper meer haalbaar. Ik vermoed dat als het zo doorgaat dat ik niet heel lang meer 3 dagen in de week kan werken. Vanmiddag heb ik een uur op bed gelegen, en dan gaat het weer eventjes beter. Maarja, als Jurian niet wil slapen, dan heb ik pech, hij heeft een uur geroepen naar me, dus toen ben ik er maar uit gegaan :) Maar dat uurtje doet me al heel goed. Maar als ik werk is dat niet mogelijk. Late diensten ga ik wel even bekijken of ik dat nog ga doen, want dan loop ik eerst al tot 2 uur met Jurian en dan nog tot 11 werken. Ik ben niet zo snel van het opgeven, maar ik ga volgende week toch even aan de vk vragen wat ik ermee moet. Misschien is eht binnenkort opeens weer over :D

Ik kijk eigenlijk steeds even hier voor jou Evelien, ben zo benieuwd! Succes zo meteen!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mar 2011 15:25

We gaan na de echo even bij oma langs om te laten zien (als we een goeie echo hebben dan he) en dan laat ik het hier wel weten (man k ben net al tig keer naar toilet geweest zo spannend vindt ik het). :oops:

Terug naar “Archief”