Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor LauraC » 31 mei 2010 19:04

Galateia schreef:Zo, applaus voor Zeus! :mrgreen:
en bij de koeken moesten we wel echt heel erg lachen...

Ik zal het doorgeven aan Zeus. Die knul van jullie heeft het al helemaal door he! Misschien moet je hem wel leren om eerst met iets laags in te zetten (bv koeken) en pas als je daar geen reactie op krijgt, 'au' zeggen :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 mei 2010 19:07

Laten we hem niet op ideeën brengen [-X
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 31 mei 2010 19:09

Laura, daar willen we natuurlijk een foto van zien :mrgreen:

Fijn, Galateia, dat zoonlief het zo goed doet in bed!!!!
Lachen, hij kan dus al mooie smoesjes verzinnen :mrgreen:

Ben erg benieuwd hoe het met de kids van Vlinder gaat?
En ook heel benieuwd naar Jammiliah!!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mei 2010 19:18

Sorry, deze foto is alleen van Michael die een koprol maakt...ik zal kijken of ik Zeus kan overhalen om nog een keer gemarteld te worden morgen. Benen op de foto zijn overigens niet van mij (was ik maar zo slank :mrgreen:) maar van zoontje van een vriendin.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 mei 2010 19:48

oooh.. knap van michael!! Onze juul kan de koprol ook al een tijdje! maar dat is een en al elastiek! Dankzij de turnlesgevende zusjes heeft ze de koprol geleerd..... Is turnen niet wat voor michael? hij durft genoeg! :lol:

Wow.. knappe samuel! =D>

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 mei 2010 19:55

Hoe gaan jullie kinderen eigenlijk slapen? Duurt het lang voordat ze slapen?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mei 2010 20:10

Michael ligt er nu al een uur en 5 minuten in en zingt nog steeds :roll: Sinds we verhuisd zijn duurt het echt ruim een uur voordat hij in slaap valt. En dan maakt het ook niet uit of hij overdag geslapen heeft of niet.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 31 mei 2010 20:14

Galateia schreef:Zo, applaus voor Zeus! :mrgreen:

Wow, kindlief sliep net binnen 20 minuten. Hij wilde echt in zijn eigen bed, hij vindt het zo mooi. Met glimmende oogjes lag hij trots in zijn bed. Toen we weg gingen begon hij wel te roepen. Maar... dat hebben we maar gelaten, want zo dringend klonk het niet. Hij riep op een gegeven moment "Papa, au!" en toen waren we bijna opgesprongen... maar het bleef stil, je hoorde hem bijna denken "dit is wel een beetje overdreven" en een paar tellen later riep hij "Papa, koeken!"

Dat laatste leek ons iets minder urgent en toen werd het stil :mrgreen:

Hopelijk gaat dat roepen wel over, dat heeft hij nog nooit gedaan. Hij wil natuurlijk wel een beetje testen wat er nu kan in deze nieuwe situatie. Maar 20 minuten is voor nu wel ok. Hij lag niet continu te roepen, hoor... en bij de koeken moesten we wel echt heel erg lachen...

Morgen hopelijk weer wat sneller!

Geweldig dat hij zo uitprobeerd!!

En wat leuk dat hij zo trots op zijn bedje is!
Zou hij niet roepen, om te weten of jullie er nog zijn?
Als je dan antwoord geeft, is hij wsl weer gerustgesteld...??

Bij ons slaapt de ene zo in, maar de anderen kunnen nogal lang wakker liggen,
soms roepen ze, geven we antwoord, en slapen ze daarna binnen 10 min.
maar dat is ook verschillend, soms liggen ze een uur wakker eer ze slapen...
geen idee hoe het komt!?
Zolang ze niet huilen of te veel lawaai maken vind ik het best!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 mei 2010 20:16

Galateia schreef:Hoe gaan jullie kinderen eigenlijk slapen? Duurt het lang voordat ze slapen?

juul is smorgens tussen zeven en acht wakker. Afhankelijk van wat ze doet.. als ze om zeven uur brult ga ik er vaak wel heen, maar ik probeer haar zoveel mogelijk te laten liggen tot acht uur, ook nu voor me eigen rust.
smiddgas gaat ze vaak tot half drie, ze slaapt dan vaak maar anderhalf uur, soms valt ze pas om half drie in slaap en tankt ze dan nog anderhalf uur, dus dan is het wel veel later.
en dan savonds vaak rond half acht.

laurc: zolang hij maar zing!! :) lekker laten zingen! ik ken dat niet, ze ligt en ze gaat slapen.. wat is ze toch braaf.. ons juultje :oops:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mei 2010 20:19

paprikameisje2 schreef:laurc: zolang hij maar zing!! :) lekker laten zingen! ik ken dat niet, ze ligt en ze gaat slapen.. wat is ze toch braaf.. ons juultje :oops:

Hahaha, ja zolang het bij zingen blijft...Gisteren trapte hij met een karate-kick het traphekje uit de sponning van zijn slaapkamerdeur [-X Wat is het toch een ondeugd, onze Michael ;)
p.s. we hopen vanaf 11 juni dansles te gaan doen met Michael. Dat is 6 weken lang iedere vrijdag en gratis, dus is het niets dan stoppen we. Turnen...daar wil Michaels papa niets van weten. Die heeft 'm al ingeschreven staan voor mannelijke sporten ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mei 2010 20:21

Wauw, wat knap van Michael zeg!
Haha, heerlijk die zoon van jou Galateia :D Heel slim kereltje denk ik ;)

Jurian is hier meestal half 8 wakker (vandaag opeens 9 uur, zo lekker :D ), en gaat dan rond 12 uur weer naar bed, en slaapt dan vaak binnen het half uur, meestal 2 tot 3 uur lang. En dan 's avonds rond half 7. Hij slaapt vaak wel binnen het uur. Heel af en toe binnen een kwartier, maar da's maar heel soms. Maar hem later naar bed doen helpt niet, hij ligt gewoon lang wakker. Ach, dat heb ik zelf ook altijd gehad, en nu moet ik ook even een boek lezen voor ik in slaap val. Hij huilt ook meestal niet, als hij dat wel doet, dan wil hij echt nog niet slapen of zit zijn been klem ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 mei 2010 20:35

Hm, ok, dus 20 minuten af en toe roepen is niet eens zo heel erg raar. Het zal wel afnemen, denken we.

@LauraC: het is misschien wel logisch, dat hij zo lang wakker is? Hij is helemaal verhuisd, nieuwe mensen, nieuwe vriendjes, nieuwe alles. Best heftig voor zo'n klein mannetje. Als ik nu zie wat het verplaatsen van een bed bij kindlief teweeg brengt, dan ben ik daar zelf ondersteboven van.

@J.A.: we kennen onze zoon. Als we terug gaan praten, dan is dat heel gezellig. Ik vind het wel moeilijk, hoor, want stel nou dat hij zich onveilig voelt... maar dat zal best wel meevallen, hij vindt het allemaal te mooi. Morgenavond maar weer kijken, wat hij doet.

De reden, dat we er echt van ondersteboven zijn, is gewoon omdat dit niet gepland was. We hadden het bedje op onze kamer gezet, zodat hij er aan kon wennen. En hoppa, hij ligt er meteen in. En als hij dan niet meteen in slaap valt, dan maken we ons zorgen, want dat deed hij altijd meteen. Hooguit 5 minuten en dan sliep hij. Hopelijk komt dat terug!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 31 mei 2010 20:37

Duurt tegenwoordig vaak wel even voordat dochterlief slaapt.
Ze kiest meestal een combinatie van onderstaande quotes:
"Mama, honger!"
"Beker, drinken!"
"Knuffie kwijt!"
"Moet plassen, sticker krijgen!" (als ze niet plast in haar luier, krijgt ze een sticker ;))
"1,2,4,6,8,9,10, waar ben je nou??!" (speelt verstoppertje met knuffie)
"Mama, kom nouhouuuu"
"Jezus, goede herder... etc"

En tussen het geroep door ligt ze te praten met knuffielief.
....
En dan is het opeens stil... En dat is 's middags na ong. een half uur en 's avonds kan het wel een uur duren.

elsb

Berichtdoor elsb » 31 mei 2010 20:50

Hier slaapt Matthias ook bijna nooit gelijk. 's-Middags duurt het meestal een kwartier tot een half uur voordat hij slaapt. savonds vaak nog wel langer, kan wel tot een uur na het naar bed brengen. En meestal kletst hij een beetje of maakt wat geluidjes. En als hij stil is, hoeft dat nog niet te betekenen dat hij slaapt, hij ligt dan lekker te duimen en aan het laken te frunniken, zo'n lief gezicht is dat. Hij duimde nooit, maar na de operatie toen we weer thuis waren, begon hij inees te duimen in bed. Ik vind het niet erg, tis echt zo lief als hij dat doet.
Hij huilt gelukkig nooit als hij naar bed gaat, of er moet echt iets zijn.

elsb

Berichtdoor elsb » 31 mei 2010 21:03

Het koste wat moeite :wink: maar hier is dan een update van Matthias:

Heeft hij geen mooi hoofdje gekregen?? Als je goed kijkt zie je het zigzag litteken nog op z'n hoofdje:

Afbeelding

Het gras ontdekken:

Afbeelding

Lekker spelen met de blokjes:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door elsb op 31 mei 2010 21:17, 4 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”