Refoweb kids deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 sep 2008 21:00

Hier een foto van Michael op de schommel:
Afbeelding
Aan het einde van de week was hij erg verkouden. We vonden het wel belangrijk dat hij toch nog even buiten kwam voor een frisse neus en dat ging dan zo:
Afbeelding
En dan op de terugweg in de auto helemaal uitgeteld:
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 sep 2008 21:03

Waar zit Michael ergens in die wagen? In het boodschappenmandje ofzo? :mrgreen:
Die laatste foto is lief...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 sep 2008 21:35

Mooie foto,s allemaal.
Michael krijgt wel een heel frisse neus zo. :wink:

Haai: Met z'n tweeën knippen gaat meestal wat beter, 1 vast houden en afleiden en de ander knippen.

Kinderen verbeteren gaat hier meestal in de vorm van een antwoord. Wil jij een lekkere boterham of zo iets.

Hier hebben we ook een beginnende babbelaar.
Staan we bij school te wachten op de kinderen en rijdt er een bus weg zegt hij: doei, doei
tekker is trekker.
peentie is speentje.
peentie ope kast is dus speentje moet op de kast. Zegt hij tegen ons oppasneefje die net gevallen was en de speen van mij kreeg: peentie bah eu eu bah, peentie ope kast, bah peentie. Klinkt wel grappig want hij is echt speenverslaafd.
zak is slaapzak.
appoe is appel en ander fruit.
naan is banaan.
Fun is snoep.
Alle dieren zijn koe/boe en sinds kort ook be.
tula tula is een vliegtuig en ook de sirene en soms ook auto's
sinds kort zingt hij ook na 1 keer bob de bouwer gekeken te hebben: bob a bouwe make nou of. En dan ook nog op de goeie wijs.

Markus gaat net naar school. Hij vond er eerst maar niets aan om er heen te gaan en zonder mij te blijven. Elke keer drama. Dus ikke lekker beschermend bezig met hem door hem zelf elke keer te brengen en te halen. Gaat hij 1 keer met een andere mama mee is het helemaal over en vind hij het zelfs leuk om naar school te gaan.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 08 sep 2008 22:10

[quote="Haai"]Leuke foto's mirjan! Het is een lekker ventje om te zien.
quote]

Thanks, en hij is nog lekkerder om mee te spelen en te knuffelen en alles wat je nog meer met zow klein ukkie kan doen, noem hem altijd mijn kleine vriendje 8)

@ haai: haha en heb je ook een foto van Timon met de korte haartjes?? :lol:

@ memem: leuk is dat he als ze steeds meer gaan kletsen en hun eigen woorden hebben. zulke dingen moet je eigenlijk gewoon opschrijven voor later.

wel grappig dat Markus wel met een ander mee wilde, maar niet met jouw :P
Ik ga trouwens aanstaande woensdag nog ff op de school van Markus kijken :P :P
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 sep 2008 22:31

Merisja schreef:
kwebbel schreef:
trijntjejohanna schreef:Matteo kwam net bij mij in de keuken.. Zegt hij: Matte koek??

:mrgreen: :mrgreen:

:mrgreen: verbeter jullie je kinderen als ze wat zeggen en ze zeggen het niet helemaal "correct" ?? Ik ken iemand haar kind zegt bijv. "Butte" o.i.d. en dat moet dan "boterham" voorstellen. En zij krijgt het nog ook! Zonder te verbeteren. Kijk, dat kind is onderhand 3 volgens mij..... het lijkt mij niet gezond als je dat niet even corrigeert of op z'n minst even probeert. Zo leert het kind nooit ABN....

Volgens mij is het 'pedagogisch' om het woord dat het kind fout zegt zélf in een volgende zin te gebruiken en dan goed te zeggen. Zo verbeter je het kind niet, maar kan hij wel horen hoe het wél moet. Ja, ja, 'k doe sinds een week een pedagogische opleiding, wel te merken hè :mrgreen:

Haha, idd ja. Als een kind vraagt: mag ikke butte? Dan antwoord je als ouders: 'ja hoor, jij mag een boterham.'
Schijnt dat kinderen het dan goed leren. Mijn tante haalde dat nog aan. Mijn zus zei als klein meisje tegen mijn oma:' Oma, ik vind jou lief.'
Zei mijn moeder:' Nee, oma is u.'
Kind de hele dag:' Oma is u, oma is u, oma is u.' Kind snapte er natuurlijk niks van ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 sep 2008 22:39

mirjan22 schreef:@ haai: haha en heb je ook een foto van Timon met de korte haartjes?? :lol:

Er is niet zoveel van te zien hoor :wink: Het waren maar een paar lange plukken die eraf moesten, verder heeft ie nog niet zo heel veel haar op z'n hoofd :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 sep 2008 05:48

Morgen kinderfeestje van 8 jarige zoon. Wat zal ik gaan doen? Het moet vooral niet te ingewikkeld zijn, heb ook nog 2 kleintjes erbij rond lopen. Dacht om te gaan pannenkoeken bakken met de pannenkoekenbakker zullen we daarna naar het strand gaan, ze geven mooi weer op. Of moet ik ze gaan entertainen met spelletjes?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 sep 2008 05:58

Ik zou lekker naar het strand gaan Annet. Zorg dat je een paar scheppen enzo bij je hebt en dan kun je ze lekker laten razen op het strand.
Scheelt ook ruzie in huis, denk ik ;)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 09 sep 2008 08:09

Leuke foto's weer!

Annet, ik zou als het kan naar het strand gaan. Lekker de jongens laten ravotten. Je hebt toch wel hulp bij dat feestje?
Ik doe het nooit alleen hoor! Afgelopen zaterdag Margot d'r feestje gehad. Met kleine meisjes kan je nog lekker knutselen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 sep 2008 08:12

ik ga vanmorgen met milan naar de huisarts.. zal eens zien wat hij er over te zeggen heeft..

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 09 sep 2008 12:25

Annet, ik zou lekker naar het strand gaan als het mooi weer is en als ze zich vervelen een zandkasteelwedstrijd of zo houden.

Hier moet ook nog een kinderfeestje gevierd worden. Wou het op zaterdag doen maar voor we dan kunnen is de volgende al weer jarig.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 sep 2008 14:22

eh, ja, ik moet het alleen doen :?

deed het ook wel eens op zaterdag, als mijn man thuis was. Maar dat komt nu helemaal niet uit, de komende maanden.

De oudste 2 zijn 3 weken na elkaar jarig, vorig jaar kwam er ook maar niet van om feestje te houden, nu moet het maar weer es gebeuren. En de oudste geeft er helemaal niets om dus daar hoeft het niet voor.

We gaan wel naar De Kous en zien wel wat het wordt........

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 sep 2008 14:25

wat een leuke fotos laura!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 sep 2008 14:26

:?
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 09 sep 2008 20:57, 5 keer totaal gewijzigd.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 09 sep 2008 14:29

Die spelletjes hoeven ook allemaal niet zo ingewikkeld, Annet.
Zoals:
Onderdeel 1 hardlopen op het strand (met stopwatch)
Onderdeel 2 zaklopen op het starnd (met stopwatch)
Onderdeel 3 verspringen op het strand (met meetlat)
Onderdeel 4: zandkasteel bouwen op het strand (de kleintjes mogen de winnaar bepalen)

De prijs is een dropsleutel voor iedereen en voor de winnaar een zak dropsleutels...

Terug naar “Archief”