Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Huis kopen!

Berichtdoor AikonGirl » 02 feb 2011 16:05

Als je je huis wilt verkopen, dan wil je toch júist dat mensen je huis makkelijk vinden op Funda, en naar je foto's kijken. :puh:

Oja, nu heb ik ook even gezocht, en je hebt het idd binnen een halve minuut te pakken: woonplaats, datum... En daar issie.
Leuk huissie hoor, hopelijk snel verkocht!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 feb 2011 12:36

ik snap jullie wel maar ik vond t gewoon een eng idee, zoals ik het zei het is persoonlijk, ik kan dat niet uitleggen ook. Het verbaasd mij gewoon dat mensen zo snel iets kunnen vinden. Maar ja da's internet blijkbaar. Maar we hopen idd dat ie snel verkocht is!! We hebben volgende week een bezichtiging en ik vertel lekker niet waar :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 feb 2011 12:04

Nou, hopelijk lekker wat kijkers gehad?

Hier is het wel grappig. Je hebt de 'goede kant' van het spoor en de slechte.
Er zijn mensen die hier hun hele leven wonen en noooooi na zouden denken over een huis aan de slechte kant.
Echt zoiets raars! Laatst sprak ik iemand die op zoek was naar een huis. Wat hij zocht staat hier zat te koop, maar het is puur psychisch dat hij hier niks wilde bekijken. Mensen zijn soms ook verbaasd hoe leuk ons huisje is of dat het zo'n gezellig rustig buurtje is. Erg raar.

Zo woonde Marnix in Arnhem tot twee keer toe in een 'vogelaarwijk'. Nou, je moet 's nachts niet met een laptop over straat wandelen in sommige stukjes, maar verder vond ik dat ook erg leuke buurten. Het zegt zo weinig, gaat vaak maar om zulke kleine stukjes in wijken!

Speelt dat in andere plaatsen ook?
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 feb 2011 13:39

Yep, speelt bij ons in de stad ook en ik moet zeggen dat ik daar ook wel aan meedoe. In bepaalde wijken wil ik gewoon niet wonen, niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de kids. Je hebt dan toch ook te maken met scholen in de buurt en ik weet echt heel veel scholen waar ik ze liever niet heen zou willen doen. ( en dat heeft met name te maken met achterstanden, sociale omgeving etc)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 feb 2011 14:12

Wij wonen ook in een wijk die jarenlang nogal 'slecht' bekend stond. De afgelopen jaren zijn ze hier hard aan de slag gegaan met wijkontwikkeling, meer toezicht etc, en dat heeft echt wel zijn vruchten afgeworpen. Helaas heeft het nog steeds wel een beetje een negatieve naam. Natuurlijk gebeurt er weleens wat, maar wij wonen hier nu al meer dan 5 jaar met veel plezier.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 feb 2011 16:19

Wij wonen in een multicultiwijk. Heel veel mensen zeggen: "ik wil er nog niet dood gevonden worden".
Maar we wonen er goed. Ik kan s'avonds gewoon over straat lopen en fietsen, geen probleem (ik denk daar soms gewoon niet bij na).
In onze wijk zijn ze ook (goed) bezig om het te veranderen. Huurhuizen worden te koop gezet als de huurders eruit gaan. Er zijn veel projecten zoals op de pzs hier richten ze zicht echt meer op de taal, want de meesten zijn van buitenlandse afkomst en praten thuis geen nederlands. Het is leuk om zo de wijk te zien veranderen.

Soms zou ik weleens weg willen, maar we zitten hier best wel centraal (dichtbij het station, de snelweg (A1 en A28) en de stad is zowel lopend (10 a 15 min) en fietsend (5 min.) goed bereikbaar.

Ik zou ook niet zo snel weg willen uit deze stad, het ligt heerlijk Centraal.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 07 feb 2011 17:18

Het speelt hier ook. Er wordt altijd geroepen dat de rijkere lui op de berg wonen en Veldhuizen is alleen maar turks en marokkaans... #-o
Szent az Úr

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 feb 2011 17:23

Ach ja, zelfs Goes kent een 'slechte wijk', waar overigens veel aan verbeterd wordt, Goese Polder. Wij hebben daar wel huizen bezichtigd destijds, maar zijn gevallen voor een jaren '30-huis en die vind je daar sowieso niet :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 feb 2011 17:24

Binnen de stad zelf is het niet echt zo. Al is er 1 wijk waar ik niet wil wonen, maar daar staan alleen hele kleine mini huurhuisjes waar de bewoners allemaal al 50 jaar inzitten ;) Dus daar komen we niet voor in aanmerking, omdat die mensen toch niet weg gaan.
Maar we hebben hier wel de brug, die cruciaal is. Echte Rhenenaren zullen nooit naar de Betuwe trekken, dat doe je gewoon niet.
Nu snap ik het tegenwoordig wel een beetje, want de Betuwenaren zijn gewoon heel anders, maar de huizen zijn er wel veel goedkoper, dus ach, waarom niet. Mijn ouders zetten deze stap een paar jaar geleden, maar de rasechte Rhenenaren vonden dat zeer verbazend :D (en oke, mijn ouders willen toch ook wel weer terug, die brug over ;) )

Hoe is het gegaan zaterdag Kwebbel?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 feb 2011 16:01

Ik had je huis ook gevonden kwebbel. Maar ik hoefde daarvoor alleen de digitale gemeentegids er bij te pakken... :mrgreen:

Wij wonen in een goede wijk van de stad. En dat is ook te merken aan de huizenprijzen ;-)
Maar hier gebeurt ook genóeg. Gisteravond was er nog een bijeenkomst door de politie georganiseerd ivm het hoge criminaliteitscijfer de laatste tijd.
(nu kunnen jullie vast ook uitzoeken waar ik woon :mrgreen: )
Er zijn hier ook zeker wijken die hoe dan ook afvallen als we ooit weer op zoek gaan naar een huis. 't liefst zou ik hier in de wijk blijven, maar de tijd zal 't wel leren ;-).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 feb 2011 17:14

wij hebben helaas geen kijkers gehad.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 feb 2011 17:17

kwamen ze niet opdagen? of komen er nog kijkers?

En zat je op ze te wachten? lijkt me toch wel frustrerend heb je je huis helemaal opgeruimd komen ze niet.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 feb 2011 17:31

Jo'tje schreef:Hier is het wel grappig. Je hebt de 'goede kant' van het spoor en de slechte.

Hehe...nu begin ik te snappen waarom patiënten regelmatig aan elkaar vragen aan welk kant van het spoor ze wonen 8) En de reacties daarop :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 feb 2011 22:10

@Kwebbel, de makelaar die jullie huis verkoopt hadden wij als aankoopmakelaar (alleen dan van een andere vestiging ;-))
Qua aankoop was het in elk geval 'no cure, no pay', dus wellicht is dat ook wel qua verkoop.
Wat aankoop betreft zijn wij in elk geval erg tevreden over ze. de aankoop makelaar heeft heel veel met de prijs kunnen doen, terwijl het nog maar nét te koop stond toen wij geïnteresseerd waren...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 feb 2011 15:52

MissF schreef:Binnen de stad zelf is het niet echt zo. Al is er 1 wijk waar ik niet wil wonen, maar daar staan alleen hele kleine mini huurhuisjes waar de bewoners allemaal al 50 jaar inzitten ;) Dus daar komen we niet voor in aanmerking, omdat die mensen toch niet weg gaan.
Maar we hebben hier wel de brug, die cruciaal is. Echte Rhenenaren zullen nooit naar de Betuwe trekken, dat doe je gewoon niet.
Nu snap ik het tegenwoordig wel een beetje, want de Betuwenaren zijn gewoon heel anders, maar de huizen zijn er wel veel goedkoper, dus ach, waarom niet. Mijn ouders zetten deze stap een paar jaar geleden, maar de rasechte Rhenenaren vonden dat zeer verbazend :D (en oke, mijn ouders willen toch ook wel weer terug, die brug over ;) )

Hoe is het gegaan zaterdag Kwebbel?

Hm, ik zou het volgens mij niet doen vanwege de natuur. Ik hou meer van heuvels, bossen enzo.... dan platte weilanden, hoewel de fruitboomgaarden als ze in bloei staan prachtig zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”