Moderator: Moderafo's
Een schandalige zaak bedoel je. Dat jij het niet met iets anders eens bent dan wat de RK zegt en dicteert betekent niet dat andere zendgemachtigden alleen maar fout zijn. Als de IKON sneuvelt, sneuvelt ook de ZvK (zendtijd voor kerken) en nog wat kleine omroepen.Lichtzwaard schreef:Volgens de berichten zal het IKON verdwijnen;de overheid geeft deze linkse club geen geld meer;een goede zaak.
Faramir schreef:Ook weer zo'n halfslachtige maatregel van de overheid. Schaf gewoon de hele publieke omroep zoals die nu is af en zet daarvoor in de plaats 1 TV zender neer zoals de BBC.
Laten we niet vergeten dat Jasper S., die wordt verdacht van de verkrachting van en moord op Marianne Vaatstra, een Nederlandse en kerkgaande agrariër is.
(Bron: Commentaar: Grensrechter en moraal)
Boekenlezer schreef:Daarbij kan ik me voorstellen dat seculieren zich achter hun oren gaan krabben m.b.t. christenen. Maar met dit nieuwtje kan ik mij voorstellen dat zij gaan denken dat het christelijke geloof werkelijk nergens voor staat in moreel opzicht. Het mooiste alibi voor atheïsten ooit!
Maar toch, dit roept wel vragen op! Er wordt in de kerk gepredikt dat geen mens te zondig is voor Gods genade. Maar bij dit zou je daar toch spontaan aan gaan twijfelen. Dit is toch veel te erg? Dit kàn toch niet? Dat ga je toch niet zomaar even door de vingers zien, ook niet als je God bent?
Mortlach schreef:Maar een groter probleem is dat je als christen mij probeert te vertellen dat ik niet beter zou zijn dan die verkrachter-moordenaar. Dat jij en ik niet altijd alles goed doen lijdt geen twijfel, maar dat er geen verschil zou zijn qua zondigheid in het bijvoorbeeld niet zo veel aan liefdadigheid geven als eigenlijk zou kunnen aan de ene kant en een brute verkrachting/moord aan de andere kant... Nee, dat krijg je me toch echt niet wijsgemaakt.
Mortlach schreef:Ten eerste het idee dat het niet uitmaakt hoe monsterlijk je misdaad is, God vergeeft toch wel als je dat genadebod maar accepteert. Daar hebben mensen begrijpelijkerwijs moeite mee.
Mortlach schreef:Maar goed, de boodschap dat het allemaal ineens koek en ei zal zijn als je eenmaal christen bent, nee, dat wordt lastig te verkopen.
Riska schreef:
En terecht! Waar iemand het lef vandaan haalt om te zeggen dat christenen beter zijn, een hogere moraal hebben, is mij altijd een raadsel geweest. Het geeft aan dat ze zichzelf niet kennen en niet beseffen, waartoe een mens - elk mens - in staat is/kan zijn.
Elke zonde is een zonde tegen God.Boekenlezer schreef:Maar de achterliggende werkelijkheid moet wel zijn, dat een zonde tegen God per definitie een gruwelijke misdaad is.
Boekenlezer schreef:Inderdaad, dat is wel erg simpel. Al weet ik even niet precies hoe ik hier 'koek en ei' moet plaatsen, in deze context.
Schaapje schreef:Ik snap wat je bedoelt, maar is ieder mens ook een niet christenen in staat een meisje te verkrachten en daarna de keel door te snijden? of een kind te martelen?
schaapje schreef:Ik snap wat je bedoelt, maar is ieder mens ook een niet christenen in staat een meisje te verkrachten en daarna de keel door te snijden? of een kind te martelen?
Ik denk zovaak na over deze dingen die je hoort die gewoon niet voor te stellen zijn, dat ik er soms gewoon niet meer uit kom.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten