Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 mar 2008 20:49

Ik eet alleen ontbijtkoek, afbakbroodjes, krentenbollen (als ik naar uni ga haal ik die bij AH To Go), broodjes met frituur, pak dubbelvla, chips en pizza als ontbijt. Of ik doe gewoon alleen avondeten, kan ook prima. Gewoon brood is niet echt lekker.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 mar 2008 20:50

jamillah schreef:
lammetje schreef:volgens mij is het bij ikea beter dan bij seats en sofas, daar zou ik dus écht nooit een bank kopen :?

Dat had ik ook altijd geroepen.. Tot dat ik 35 zaken afgestruind had en niets naar mn zin kon vinden. Wij naar de s en s en de hele weg achtervolgd door zo'n man. Heel irritant. Ik zeg tegen mn toen nog vriend, kom op we gaan hier snel weg! Zie ik bij de uitgang mn bank staan zeg! 1750 euro! :shock:

Uiteindelijk voor 1150 meegekregen omdat vriendlief steeds wegliep als hij het nog te duur vond. Ik schaamde me naar maar had wel mn favoriete bankie. En het is een heerlijke bank, vraag maar aan Smurffie 8)

We waren wel 6 a 7000 euro voor de inrichting kwijt, maar dat kwam voornamelijk door onze slaapkamer. Ga nooit meer naar Poortvliet. En de rest van de meubels bij de Winkelaer in Strijen, hele mooie zaak en grenen is niet zo heel duur opzich. Baal ik nu wel van want overal zitten deuken in. :?

Ons bankstel komt ook van seats en sofas vandaan. Als je zo'n goedkoop ding hebt ga je daar na een paar jaar vast wel doorheen ja. Wij hebben een 2+3 zits bankstel en daar zit al 3 jaar garantie op dus gaat vast wel langer dan 3 jaar mee. Adviesprijs was 2000 euro, hij stond in de aanbieding voor 1500 euro en we hadden hem uiteindelijk voor 1250 euro.

Het ligt er inderdaad aan wat je verdiend, maar ik vind 50 euro sparen per maand echt weinig. 2400 euro doe je tegenwoordig niet zoveel meer mee.
@lammetje: Als je voor al je kinderen wil sparen wordt het ook duur ;)
Ik vind dat ze zelf maar moeten leren sparen. Heb ik zelf ook altijd moeten doen. Ik moest zelfs werken voor mijn eigen schoolboeken vroeger.

Ik werk nu trouwens voor mezelf als freelancer. Financieel een flinke stap vooruit dus dat is wel lekker. Alleen belangrijk om werk te houden, maar zit voor het eerste half jaar al vol dus das mooi.
Heb me goed georiënteerd van tevoren. Bij mijn huidige baas had ik een paar cursussen gedaan en daar moet ik nu een gedeelte van terug betalen.
3100 euro, dus das ook behoorlijk. Krijg daar wel weer de helft van terug van de belasting dus scheelt weer.

Als mijn Daphne zwanger zou raken wil ik dat we rond kunnen komen van een salaris dus vandaar dat ik deze stap genomen heb. Ze wil wel een paar dagen per week blijven werken als het zover mocht komen maar ik wil niet dat dat noodzakelijk is vanwege de financieën.

Van 1700 euro per maand kunnen wij niet rondkomen met 2 auto's etc.
Mijn eigen auto kost al tussen de 5 en 600 euro per maand. Als je daar alle vaste lasten bij optelt schiet er niet zoveel meer over.

Om een beetje normaal rond te komen heb je minimaal een 2500 euro nodig schat ik. Met 2 auto's dus. Dan hoef je niet zo krap te kijken met boodschappen doen enzo, maar je moet ook geen gekke dingen uithalen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 mar 2008 20:51

ja zou kunnen, kom woensdag altijd te laat, is alles al weg. En smorgens heb ik geen zin :oops:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 mar 2008 20:53

3100 euro, dus das ook behoorlijk. Krijg daar wel weer de helft van terug van de belasting dus scheelt weer.

Zoveel heb ik ook betaald aan m'n studie..als ik zoveel terugkrijg van de belasting, spring ik echt een gat in het dak :P

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 mar 2008 20:55

500 euro voor een auto per maand? heb je dan een lease auto ofzo????

ik spaar van de kinderbijslag en die wordt weer meer bij een tweede kind. verder gebruik ik de kinderbijslag ook niet voor kleding ofzo, koop wanneer dit nodig is. Wat ik niet voor Sarah spaar, spaar ik zelf extra voor meubels en een nieuwe slaapkamer voor als ze straks ouder is. Ik wil mn kind wel wat mee geven als ze op zichzelf gaat wonen. Het is gewoon ontzettend duur en als je kind gaat studeren kan het weinig zelf sparen. Vind het dan leuk om wat te kunnen geven. Nu kunnen we het nog missen en merken we het nog niet.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 mar 2008 21:02

lammetje schreef:welke broodmix gebruik je??? Wij hebben zo'n ding en int begin probeerden we van alles uit en hadden we er wel een paar die écht lekker waren, maar nu mislukt het vaker dan dat het goed gaat :? DUs ben je nog duur uit...

Wat heb je voor een apparaat? Ik heb 2 jaar geleden mijn schoonouders een panasonic gegeven. Die kwamen toen als beste uit de test en is echt een zeer goed apparaat! Er wordt nu dik 2 jaar lang elke dag een brood mee gebakken en er mislukt er nooit een. Ze hebben meel uit Kesteren, van de molen.
Hebben ook welles ander meel geprobeerd maar dat mislukte steeds.

Ik ken verschillende mensen die een bakmachine hebben maar de goedkopere is echt nooit niks. Sommigen moeten hem zelfd bij de verwarming zetten etc. om een beetje een goed resultaat te krijgen.
Dat is met een panasonic niet nodig.
Ik hou zelf trouwens ook veel van brood. Veel meer dan van warm eten. Als het aan mij ligt zou ik altijd brood eten!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 mar 2008 21:03

Smurffie schreef:

Zoveel heb ik ook betaald aan m'n studie..als ik zoveel terugkrijg van de belasting, spring ik echt een gat in het dak :P

Je krijgt ongeveer 36% terug als ik het goed heb. Maar omdat ik zelfstandige ben krijg ik ook de btw á 19% terug, dus dan zit je al op 55%.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 mar 2008 21:06

pff zoveel voor de inrichting zeg :shock: man mijn zus had een bank voor 2700 euro gekocht, daar hebben wij de hele inrichting voor gekocht, en dan alleen het bed niet meegerekend!!!

Wij waren ook eerst naar s&s geweest.. man wat een irritante kerel was dag zeg! Vreselijke machovent.. liep ons continue achterna en wilde ons zelfs een hogedrukreiniger erbij als we iets bij hem kochten! Desperate...... :mrgreen: uiteindelijk hadden we beloofd om terug te komen maar nooit gedaan. Hij zal wel gedacht hebben :roll: ik vond het zo'n verschrikkelijke uitslover zeg.. bah!!

We zijn naar Hartog Wonen gegaan en daar hebben we onze woonkamer inrichting gehaald. Het bed en de eetkamertafelstoelen bij een lokaal zaakje. Klaar :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 mar 2008 21:10

lammetje schreef:500 euro voor een auto per maand? heb je dan een lease auto ofzo????

ik spaar van de kinderbijslag en die wordt weer meer bij een tweede kind. verder gebruik ik de kinderbijslag ook niet voor kleding ofzo, koop wanneer dit nodig is. Wat ik niet voor Sarah spaar, spaar ik zelf extra voor meubels en een nieuwe slaapkamer voor als ze straks ouder is. Ik wil mn kind wel wat mee geven als ze op zichzelf gaat wonen. Het is gewoon ontzettend duur en als je kind gaat studeren kan het weinig zelf sparen. Vind het dan leuk om wat te kunnen geven. Nu kunnen we het nog missen en merken we het nog niet.

Ja je hebt dan wel kinderbijslag natuurlijk. Dat scheelt wel!

Ik heb gewoon een eigen auto. Verzekering is 70 euro per maand, belasting 75 per maand, 50 euro per week tanken. Dan zit je dus al op 355 per maand. Dan komt er nog onderhoud bij. Dat heeft me afgelopen 2,5 jaar 6000 euro gekost. Ik heb in die tijd 100.000km gereden. Dat is behoorlijk wat natuurlijk. Ik kreeg wel zo'n 400 euro kilometergeld per maand dus dat scheelt.
Nu werk ik gelukkig een stuk dichter bij huis en hoef ik niet meer naar Daphne te rijden. Scheelt dus ook weer een paar honderd kilometer per week.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 mar 2008 21:14

lammetje schreef:ja zou kunnen, kom woensdag altijd te laat, is alles al weg. En smorgens heb ik geen zin :oops:

Sja je moet er wel wat voor over hebben hee :mrgreen:

Ik kwam ook nooit op de markt hier in Bles, maar sinds Boudin naar de psz gaat ben ik om half negen al onderweg, dan is het makkelijk. Straks als je meisje naar school gaat kun je meteen door 8)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 mar 2008 21:19

Markie schreef:Nu werk ik gelukkig een stuk dichter bij huis en hoef ik niet meer naar Daphne te rijden. Scheelt dus ook weer een paar honderd kilometer per week.
jep hierzo ook 8) mijn man reed 110km per week om mij te halen en te brengen. Soms ging ik met de trein maar als het regende of sneeuwde kwam hij mij het liefst halen.
Dat 1.5 jaar volhouden... dat is me toch een aantal km's :shock: gelukkig hoeft hij me alleen soms 2 km weg te brengen naar m'n werk voor een avond/nachtdienst :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 mar 2008 23:20

kwebbel schreef:
Markie schreef:Nu werk ik gelukkig een stuk dichter bij huis en hoef ik niet meer naar Daphne te rijden. Scheelt dus ook weer een paar honderd kilometer per week.
jep hierzo ook 8) mijn man reed 110km per week om mij te halen en te brengen. Soms ging ik met de trein maar als het regende of sneeuwde kwam hij mij het liefst halen.
Dat 1.5 jaar volhouden... dat is me toch een aantal km's :shock: gelukkig hoeft hij me alleen soms 2 km weg te brengen naar m'n werk voor een avond/nachtdienst :mrgreen:

Ik reed zo'n 3 tot 500 km per week naar Daphne. Dat was na ons trouwen gelijk al weg dus. Met mijn woon- werkverkeer kwam ik op zo'n 1000 km per week.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 mar 2008 05:17

Markie schreef:
Smurffie schreef:

Je krijgt ongeveer 36% terug als ik het goed heb. Maar omdat ik zelfstandige ben krijg ik ook de btw á 19% terug, dus dan zit je al op 55%.

Dan ben ik blij dat ik die 1200 euro van 2006 toch nog even heb opgegeven in een aparte brief :shock: :mrgreen: (ik weet pas sinds kort dat je het kunt terugvragen) 420, áls ik dat krijg, lijkt me wel degelijk de moeite waard.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2008 08:54

kwebbel schreef:pff zoveel voor de inrichting zeg :shock: man mijn zus had een bank voor 2700 euro gekocht, daar hebben wij de hele inrichting voor gekocht, en dan alleen het bed niet meegerekend!!!

Wij waren ook eerst naar s&s geweest.. man wat een irritante kerel was dag zeg! Vreselijke machovent.. liep ons continue achterna en wilde ons zelfs een hogedrukreiniger erbij als we iets bij hem kochten! Desperate...... :mrgreen: uiteindelijk hadden we beloofd om terug te komen maar nooit gedaan. Hij zal wel gedacht hebben :roll: ik vond het zo'n verschrikkelijke uitslover zeg.. bah!!

We zijn naar Hartog Wonen gegaan en daar hebben we onze woonkamer inrichting gehaald. Het bed en de eetkamertafelstoelen bij een lokaal zaakje. Klaar :mrgreen:

gewoon weg lopen en zeggen dat er niks bij zit!!

Hadden wij pas ook, we liepen een zaak rond (een half uur) en wilde graag een wasmachine kopen.. Geen verkoper te zien, dus wij liepen weg komt er een verkoper achter ons aan en vroeg: zit er iets bij voor jullie? (dan is het te laat vindt ik zelf) ik zei helaas dit keer niet. En liepen naar buiten.

Omdat wij allebei al op ons zelf woonden hebben wij straks geen meubels nodig. En dat is juist wel lekker. Gaan denk ik ook wat meubels weg doen (via mp verkopen).

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 07 mar 2008 12:19

Ik durf er ook geen olie op te doen: het onbehandelde teak vind ik juist het allermooiste wat er is. En ik doe de tafel gewoon met een natte doek schoonmaken, geen enkel probleem. Het kan volgens mij echt alles hebben. Hier ook geen kringen of deuken!

Onbehandeld teak (ook mijn meubels) krijg je weer mooi door Ajax en een schuursponsje te gebruiken. Eerst schrik je je rot, maar als het droogt krijgt het de oorspronkelijke kleur weer terug.

Terug naar “Archief”