games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2011 13:06

Nou, de aanloop naar het Kerstseizoen is begonnen hoor, in gamesland. Er komt de komende twee maanden ontzettend veel moois uit, waaronder enkele titels die ik hier dan weer niet kan noemen. Maar ik heb dus het nieuwe spel van Atlus/From Software gekocht, de voorganger ervan gisteren -eindelijk- uitgespeeld, en ja, de recensenten hebben gelijk, het nieuwe spel schroeft de moeilijkheidsgraad nog een stukje verder op... Dat wordt genieten/afzien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 okt 2011 10:52

Ja, het beloven mooie maanden te worden voor de gamer, ik kijk er al naar uit en met name naar de nieuwe Zelda. Nadat ik op de site van IGN een uitgebreid artikel over de compleet nieuwe besturing las ben ik nog benieuwder dan ik reeds was. In deze game doe je alles middels motion sensing, zoals het selecteren van wapens en items, met deze besturing wordt het er op of er onder, maar volgens de schrijver van het artikel wil je niet meer terug na het geprobeerd te hebben. Ook zit er nu een RPG element in waarbij je skills ontwikkeld. Ik ben benieuwd, in November weten we meer!

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 10 okt 2011 10:02

Een vraag: kids van mij spelen op dit moment veel www.tankionline.com

Nu is er een nieuw spel waar ze hun interesse in hebben. Dat is http://game.worldoftanks.com

Kent iemand dat spel? En ik begreep dat je ook lokaal zaken moet installeren, maar dat is iets wat ik niet wil.

Weet iemand nog een andere tanksimulator wat voor kids eenvoudig te begrijpen is? (een gewoon spel dan)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 okt 2011 12:51

Speedy schreef:Een vraag: kids van mij spelen op dit moment veel http://www.tankionline.com

Nu is er een nieuw spel waar ze hun interesse in hebben. Dat is http://game.worldoftanks.com

Kent iemand dat spel? En ik begreep dat je ook lokaal zaken moet installeren, maar dat is iets wat ik niet wil.

Het is een MMORPG (massive multiplayer Online Role Playing Game) Veel mensen tegelijkertijd in het spel, en je kunt je 'personage' (in dit geval een tank) opwaarderen, waarschijnlijk door ervaringspunten te verzamelen. Ik weet het niet precies, aangezien dit soort spellen niet echt goed voor mij zijn. Ik weet trouwens wel wie de Nederlandse vertaling heeft gedaan :-)
Ik ken wel mensen die het spelen, en die vinden het geweldig.

Wat is precies het probleem met lokaal installeren? Als je verder wilt dan alleen flash-spelletjes ontkom je daar toch niet aan.

Weet iemand nog een andere tanksimulator wat voor kids eenvoudig te begrijpen is? (een gewoon spel dan)

Hangt er een beetje vanaf hoe oud je kids zijn, natuurlijk.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 10 okt 2011 15:20

Mortlach schreef:
Het is een MMORPG (massive multiplayer Online Role Playing Game) Veel mensen tegelijkertijd in het spel, en je kunt je 'personage' (in dit geval een tank) opwaarderen, waarschijnlijk door ervaringspunten te verzamelen. Ik weet het niet precies, aangezien dit soort spellen niet echt goed voor mij zijn. Ik weet trouwens wel wie de Nederlandse vertaling heeft gedaan :-)
Ik ken wel mensen die het spelen, en die vinden het geweldig.

Wat is precies het probleem met lokaal installeren? Als je verder wilt dan alleen flash-spelletjes ontkom je daar toch niet aan.

Hangt er een beetje vanaf hoe oud je kids zijn, natuurlijk.

Weet je ook waarom degenen die je kent zo enthousiast over dat spel zijn?

Categorie waar ik iets voor zoek is 10-14 jaar.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 okt 2011 18:21

Speedy schreef:Weet je ook waarom degenen die je kent zo enthousiast over dat spel zijn?

Nee, dat zou ik je niet specifiek kunnen vertellen.

Categorie waar ik iets voor zoek is 10-14 jaar.

Geen idee of het voor die leeftijd geschikt is. Je kunt kijken of er een demo of een gratis probeerperiode is.

Het is wel zaak om je kids erbij in de gaten te houden, al zeg ik dat voornamelijk omdat ik hopeloos verslaafd raak aan MMORPGs. En dan bedoel ik dus 80 uur per week aan zo'n spel zitten. Dat wil niet zeggen dat iedereen dat heeft, -het grote deel van de mensen kan die spellen wel gewoon recreatief spelen- maar het is wel iets om goed in de gaten te houden en op tijd in te grijpen als het fout dreigt te lopen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 10 okt 2011 18:26

Mortlach schreef:
Geen idee of het voor die leeftijd geschikt is. Je kunt kijken of er een demo of een gratis probeerperiode is.

Het is wel zaak om je kids erbij in de gaten te houden, al zeg ik dat voornamelijk omdat ik hopeloos verslaafd raak aan MMORPGs. En dan bedoel ik dus 80 uur per week aan zo'n spel zitten. Dat wil niet zeggen dat iedereen dat heeft, -het grote deel van de mensen kan die spellen wel gewoon recreatief spelen- maar het is wel iets om goed in de gaten te houden en op tijd in te grijpen als het fout dreigt te lopen.

Dank je voor je tips en warnings! (Op zich verwacht ik nog niet een probleem, we hebben 1 gemeenschappelijke pc en ze hebben maar een half uur pc tijd. :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 okt 2011 18:45

Speedy schreef:Dank je voor je tips en warnings! (Op zich verwacht ik nog niet een probleem, we hebben 1 gemeenschappelijke pc en ze hebben maar een half uur pc tijd. :mrgreen:

Dan verwacht ik eerlijk gezegd niet dat World of Tanks een geschikt spel is. Ik vraag me serieus af of je in een half uur per keer ook maar iets kunt bereiken, maar weet dat dus niet zeker. Maar je kunt niet een spel stoppen en dan de dag daarna vanaf dat punt verderspelen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 10 okt 2011 19:04

Mortlach schreef:
Dan verwacht ik eerlijk gezegd niet dat World of Tanks een geschikt spel is. Ik vraag me serieus af of je in een half uur per keer ook maar iets kunt bereiken, maar weet dat dus niet zeker. Maar je kunt niet een spel stoppen en dan de dag daarna vanaf dat punt verderspelen.

Oh maar daar zijn kids heel slim in. Met een paar vriendjes gebruiken ze dezelfde login en dan overleggen ze wie en wanneer het gebruikt. Voor je het weet zitten ze in de top 10 :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 okt 2011 08:54

Speedy schreef:Oh maar daar zijn kids heel slim in. Met een paar vriendjes gebruiken ze dezelfde login en dan overleggen ze wie en wanneer het gebruikt. Voor je het weet zitten ze in de top 10 :)

Hahaha, World of Tanks in ploegendienst. :-)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 11 okt 2011 13:19

Mortlach schreef:

Hahaha, World of Tanks in ploegendienst. :-)

Yep, die gasten zijn al crimineel aan het worden. Want een jochie uit de klas die ziet te kijken wie er dan goed is en al veel uitrusting heeft en gaat vervolgens kijken of hij de login kan vinden. Als het hem lukt dan veranderd hij gelijk het password en deelt hij ze uit in zijn klas. Vervolgens hebben ze dan met 3 a 4 man een zware tank en vegen ze de boel samen schoon.

Ik heb aangegeven dat ik dat neit wilde hebben, geen crimineel gehack im house! :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 okt 2011 15:00

Speedy schreef:Yep, die gasten zijn al crimineel aan het worden. Want een jochie uit de klas die ziet te kijken wie er dan goed is en al veel uitrusting heeft en gaat vervolgens kijken of hij de login kan vinden. Als het hem lukt dan veranderd hij gelijk het password en deelt hij ze uit in zijn klas. Vervolgens hebben ze dan met 3 a 4 man een zware tank en vegen ze de boel samen schoon.

Ik heb aangegeven dat ik dat neit wilde hebben, geen crimineel gehack im house! :mrgreen:

Nee, dat kan ik me voorstellen. Zo'n gedeeld systeem is best handig, tot er inderdaad iemand komt die er misbruik van maakt en het wachtwoord verandert. Die wachtwoorden hebben ze niet voor niets uitgevonden...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 11 okt 2011 16:13

Mortlach schreef:
Nee, dat kan ik me voorstellen. Zo'n gedeeld systeem is best handig, tot er inderdaad iemand komt die er misbruik van maakt en het wachtwoord verandert. Die wachtwoorden hebben ze niet voor niets uitgevonden...

Als dan zo een gastje van 11 jaar laat zien hoe het werkt en hij gewoon standaard wachtwoorden probeert, dan sta je verstelt hoe mensen een wachtwoord kiezen.

In ieder geval wordt de druk hier thuis groter om dat tankspel er op te zetten.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 okt 2011 16:31

Speedy schreef:In ieder geval wordt de druk hier thuis groter om dat tankspel er op te zetten.

Tja, je kunt het er altijd weer afgooien als het niet bevalt, al kan ik me wel voorstellen dat dat op wat weerstand zal stuiten.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 okt 2011 19:13

Vrijdag komt Batman: Arkham City uit. De recensies zijn lovend, dus ik ben benieuwd...

Terug naar “Archief”