ineke-kitty schreef:Optimatus
Ten eerste staat er in de SV wel degelijk PALESTINA... [ vers 8 van Ps. 83]
Ten tweede moet je even nagaan welke plaatsen en volken in deze psalm genoemd worden, en waar zij momenteel zich bevinden;
- Tyrus.... daar zit de Hezbollah
- Palestina.... staat model voor Hamas in Gaza en de andere Palestijnse terreurgroepen
- Ismaelieten en Hagarenen ..... staan voor andere Arabische volkeren
- Edom en Moab.... wonen nu in Jordanie.
De vijanden van God betreffen ALLEMAAL Islamitische volken.
Zij beraadslagen en smeden listige aanslagen, dat doen die landen al meer dan 60 jaar tegen israel.
Wat willen die volken? Daar zijn volken rond Israel dus al meer dan 60 jaar heel duidelijk over; zij willen Israel van de kaart vegen.
Zij willen in bezit nemen de woonsteden van God. Volgens de islam is Palestina Islamitisch grondgebied en moet Jeruzalem de hoofdstad worden van de Mahdi.
Dus lieverd, sluit je ogen toch niet steeds voor de realiteit/werkelijkheid.
Heel schattig, maar de naam Palestina bestond nog niet in de tijd dat de Bijbel geschreven werd. We hebben hier dus met een vertaalfout te maken. Recentere vertalingen geven allemaal Filistea aan. Afgezien daarvan, Jordanië en Egypte hebben vredesverdragen met Israël en onderhouden diplomatieke banden met dit land.
Je misbruikt de Bijbel om je eigen gelijk te halen. Dat stinkt naar Schriftmisbruik. Op grond van Schriftmisbruik zijn in het verleden al gruwelijke misdaden gepleegd jegens Joden, Afrikanen, etc. etc. etc. en jij schaart je daarmee in een schaduw van genocide en verdelging. Me dunkt dat een wedergeboren christen daar niet thuishoort.
Door de geschiedenis heen hebben Israël en de buurlanden oorlog met elkaar gevoerd en handel met elkaar gedreven. In niets verschilt Israël in dat opzicht van enig ander land op aarde. Israël smeed overigens zelf ook allianties, onder andere met Europese landen en de Verenigde Staten. Kortom, ook dat is niets bijzonders.
Als er iemand het zicht op de werkelijkheid kwijt is, ben jij het.
Het is al heel wat dat je de christenen in het Midden-Oosten als christenen ziet, ze zijn namelijk niet bepaald van het sola scriptura. Ze hebben zelfs heel veel binding met Maria en oh....ze hebben van die enge bisschoppen, je weet wel, mannen met mijters die het griezelige Rome ook heeft.
Jammer dat je niet op mijn vorige posting in durft te gaan trouwens. Ik heb diverse malen moslims in huis gehad, ik ben weken bij moslims in Afrika te gast geweest en ik heb geen wanklank of vervelende ervaring vernomen. Sterker nog, ik ga er graag weer naar toe. Ik heb de indruk dat zij mijn religie meer respecteren en dan jij de hunne. Me dunkt dat zij in elk geval minder onbeschoft zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.