De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 21 aug 2014 14:49

Optimatus

Ten eerste staat er in de SV wel degelijk PALESTINA... [ vers 8 van Ps. 83]

Ten tweede moet je even nagaan welke plaatsen en volken in deze psalm genoemd worden, en waar zij momenteel zich bevinden;

- Tyrus.... daar zit de Hezbollah
- Palestina.... staat model voor Hamas in Gaza en de andere Palestijnse terreurgroepen
- Ismaelieten en Hagarenen ..... staan voor andere Arabische volkeren
- Edom en Moab.... wonen nu in Jordanie.

De vijanden van God betreffen ALLEMAAL Islamitische volken.
Zij beraadslagen en smeden listige aanslagen, dat doen die landen al meer dan 60 jaar tegen israel.
Wat willen die volken? Daar zijn volken rond Israel dus al meer dan 60 jaar heel duidelijk over; zij willen Israel van de kaart vegen.
Zij willen in bezit nemen de woonsteden van God. Volgens de islam is Palestina Islamitisch grondgebied en moet Jeruzalem de hoofdstad worden van de Mahdi.

Dus lieverd, sluit je ogen toch niet steeds voor de realiteit/werkelijkheid.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 21 aug 2014 14:59

Als solidariteit met de christenen in het midden oosten stel ik voor het rode nasrani NUN letter op de gevel of voordeur te schilderen. Of op je jas / shirt te dragen en afwachten wat er zal gebeuren. Zouden we ook aan de gematigde moslims voor kunnen stellen. De gele sterren waren destijds ook alleen voor joden.

@ Ineke =D>
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 aug 2014 15:12

ineke-kitty schreef:Optimatus

Ten eerste staat er in de SV wel degelijk PALESTINA... [ vers 8 van Ps. 83]

Ten tweede moet je even nagaan welke plaatsen en volken in deze psalm genoemd worden, en waar zij momenteel zich bevinden;

- Tyrus.... daar zit de Hezbollah
- Palestina.... staat model voor Hamas in Gaza en de andere Palestijnse terreurgroepen
- Ismaelieten en Hagarenen ..... staan voor andere Arabische volkeren
- Edom en Moab.... wonen nu in Jordanie.

De vijanden van God betreffen ALLEMAAL Islamitische volken.
Zij beraadslagen en smeden listige aanslagen, dat doen die landen al meer dan 60 jaar tegen israel.
Wat willen die volken? Daar zijn volken rond Israel dus al meer dan 60 jaar heel duidelijk over; zij willen Israel van de kaart vegen.
Zij willen in bezit nemen de woonsteden van God. Volgens de islam is Palestina Islamitisch grondgebied en moet Jeruzalem de hoofdstad worden van de Mahdi.

Dus lieverd, sluit je ogen toch niet steeds voor de realiteit/werkelijkheid.

Heel schattig, maar de naam Palestina bestond nog niet in de tijd dat de Bijbel geschreven werd. We hebben hier dus met een vertaalfout te maken. Recentere vertalingen geven allemaal Filistea aan. Afgezien daarvan, Jordanië en Egypte hebben vredesverdragen met Israël en onderhouden diplomatieke banden met dit land.

Je misbruikt de Bijbel om je eigen gelijk te halen. Dat stinkt naar Schriftmisbruik. Op grond van Schriftmisbruik zijn in het verleden al gruwelijke misdaden gepleegd jegens Joden, Afrikanen, etc. etc. etc. en jij schaart je daarmee in een schaduw van genocide en verdelging. Me dunkt dat een wedergeboren christen daar niet thuishoort.

Door de geschiedenis heen hebben Israël en de buurlanden oorlog met elkaar gevoerd en handel met elkaar gedreven. In niets verschilt Israël in dat opzicht van enig ander land op aarde. Israël smeed overigens zelf ook allianties, onder andere met Europese landen en de Verenigde Staten. Kortom, ook dat is niets bijzonders.

Als er iemand het zicht op de werkelijkheid kwijt is, ben jij het.
Het is al heel wat dat je de christenen in het Midden-Oosten als christenen ziet, ze zijn namelijk niet bepaald van het sola scriptura. Ze hebben zelfs heel veel binding met Maria en oh....ze hebben van die enge bisschoppen, je weet wel, mannen met mijters die het griezelige Rome ook heeft.

Jammer dat je niet op mijn vorige posting in durft te gaan trouwens. Ik heb diverse malen moslims in huis gehad, ik ben weken bij moslims in Afrika te gast geweest en ik heb geen wanklank of vervelende ervaring vernomen. Sterker nog, ik ga er graag weer naar toe. Ik heb de indruk dat zij mijn religie meer respecteren en dan jij de hunne. Me dunkt dat zij in elk geval minder onbeschoft zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 aug 2014 15:19

Optimatus

Ik misbruik de Bijbel geenszins, maar citeer letterlijk wat er staat in Psalm 83 , wat overigens een profetische psalm is, en duidelijke aanrakingspunten heeft met de situatie van NU.
Ik ga niet verder daarop in, en heb aangetoond MET de Schrift dat deze dingen nog te gebeuren staan.
Dat jij je ogen daarvoor sluit, is voor je eigen verantwoordelijkheid.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 aug 2014 15:21

Blijkbaar begrijp jij niet dat Palestina pas zo heet sinds de Romeinse tijd. Je loopt met dichtgestopte oren te tetteren en maakt jezelf volstrekt belachelijk.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 21 aug 2014 15:34

Over schriftmisbruik gesproken:
Neem even de moeite om het vervolg te lezen vanaf vers 10 t/m 19.
Laat je dat tot voorbeeld strekken en prediken dat God leeft en laten we ons tot Hem wenden om hulp en uitkomst in zware tijden en vervolgingen, zoals het oude volk deed in deze psalm.
Angst en haat zaaien heeft geen enkel nut.
En mochten ze voor mijn deur staan dan weet ik mij geborgen 'in de schuilplaats des Allerhoogste'
volgens psalm 90.
Dat is de ware profetie. Draag dat eens uit!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 aug 2014 15:36

Optimatus: " en maakt jezelf volstrekt belachelijk"

Tja.... dat lag voor de hand, deze opmerking.
Weet je ook nog inhoudelijk te reageren op de Bijbelse waarheid die ik je aangereikt heb over Ps. 83, of moet ik die ook maar afschrijven als belachelijk.
Wel, we zullen het zien, wie er hier nu belachelijk is in de nabije toekomst.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 aug 2014 15:37

En wat is nabije toekomst? 1 jaar? 2? 10? 20? 100?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 aug 2014 15:42

Marloes

Het gaat hier niet over wat Gods plan uiteindelijk zal zijn met Zijn volk Israel, want Hij zal ALLE volken die tegen Israel optrekken, uiteindelijk vernietigen, dus wat dat aangaat, ligt er een glorievolle toekomst voor Israel in het verschiet, als het overblijfsel daarvan tot bekering zal komen in de Messias, NA de 70e week van Daniel.
Maar dat is toch echt een heel ander onderwerp, niet te verwarren met wat dit volk nog te wachten staat tijdens de grote verdrukking, [en overigens ook de gehele wereld].

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 21 aug 2014 15:43

PALESHET ____dat zijn de filistijnen de neergestrekenen uit Kaphtor Creta
Die waren daar neergestreken vaan uit zee in de tijd dat de banei Israel in Egypte zaten
Goliath kwam uit Gat. Een van De philistijnse steden. TEGENWOORDIG HEET DIT Ghaza. GHAZA BETEKENT : INVASIE. dus geen semieten noch kanaanieten.

Psalm 83 heeft ook een mooi einde........opdat men zal weten dat de Naam van de Euwige God YHWH de Hoogste Heer is.
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 aug 2014 15:45

Optimatus: " en wat is de nabije toekomst?"

Let jij nu maar op de "tekenen der tijd" en ga de Bijbel eens bestuderen wat dat betekent.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 21 aug 2014 15:54

Isis - Astoret- Venus ------de koningin de hemel de hoer van Babel.
godin van Oorlog en sex dat is precies waardoor de strijders van Isis en Boko Haram Alqaeda etc gedreven worden.
Openbaring 17:5-6

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 aug 2014 15:58

ineke-kitty schreef:Optimatus

Ik misbruik de Bijbel geenszins, maar citeer letterlijk wat er staat in Psalm 83 , wat overigens een profetische psalm is, en duidelijke aanrakingspunten heeft met de situatie van NU.
Ik ga niet verder daarop in, en heb aangetoond MET de Schrift dat deze dingen nog te gebeuren staan.
Dat jij je ogen daarvoor sluit, is voor je eigen verantwoordelijkheid.

Lees jij psalm 87 ook of sla je die over ?
Heerlijkheid der Gemeente Gods staat erboven

1 Een psalm, een lied voor de kinderen van Korach. Zijn grondslag is op de bergen der heiligheid.
2 De HEERE bemint de poorten van Sion boven alle woningen van Jakob.
3 Zeer heerlijke dingen worden van u gesproken, o stad Gods! Sela.
4 Ik zal Rahab en Babel vermelden, onder degenen, die Mij kennen; ziet, de Filistijn, en de Tyriër, met den Moor, deze is aldaar geboren.
5 En van Sion zal gezegd worden: Die en die is daarin geboren; en de Allerhoogste Zelf zal haar bevestigen.
6 De HEERE zal hen rekenen in het opschrijven der volken, zeggende: Deze is aldaar geboren. Sela.
7 En de zangers, gelijk de speellieden, mitsgaders al mijn fonteinen, zullen binnen u zijn.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 aug 2014 16:18

En al die profetieën die aangeven dat de volkeren naar de berg zullen gaan? Of alleen de volkeren die door de beugel van Ineke kunnen?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 aug 2014 16:26

Wat Psalm 83 betreft: het lijkt mij niet heel logisch dat de dichter de situatie van over drieduizend jaar (van hem uit gerekend, grofweg) zit te beschrijven. Op zich snap ik best dat er ook profetische teksten zijn, maar dat dan draait het dacht ik meestal sterk om de Messias. (Jezus noemt bijvoorbeeld zoiets in Lukas 24:44.) Als ik Psalm 83 zo bekijk, is mijn eerste indruk dat dat wel betrekking zal hebben op wat er in de tijd van de dichter speelde.

Mortlach schreef:Van de gematigde moslim zeggen dat ze de Islam van ISIS aanhangt, is als zeggen dat Boekenlezer katholiek is (...)

Dat ben ik ook!
De katholieke kerk is immers een geloofspunt uit de apostolische geloofsbelijdenis. "Ik geloof...de heilige katholieke Kerk, de gemeenschap van de heiligen." Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om die regel uit de geloofsbelijdenis te schrappen.
Bovendien ben ik er niet vies van om mij in de kerkvaders te verdiepen.
Dat mijn katholiek-zijn toevallig niet Rooms-katholiek heet, is wat anders...
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”