Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor AikonGirl » 20 sep 2012 09:20

Beide liggen ze hier om 19u in bed, en Fem wordt om 06.30 wakker, en I moet ik wakker maken om 07u.
Fem krijgt ook nog een fles 's nachts. Varierend tussen 00u en 05u.
Heb ook vanalles geprobeerd, maar zonder fles gaat ze echt niet slapen, en alleen maar krijzen.

Ik ben er dan hoogstens 10 min. uit. Beter dat dan dat ze uren ligt te huilen toch.

Vond wel grappig, net pakte ze haar knuffel en ging bij de trap staan: Ze wilde slapen!
Normaal gaat ze later naar bed, maar blijkbaar vond ze het nu wel tijd. :d

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 sep 2012 10:14

Hier gingen/gaan ze altijd rond 18uur maar ga het nu wat rekken tot 18:30/19uur want de tweede is wel erg vroeg wakker, vermoed dat ze tevroeg slaapt.
Wel lekker want dan kan de jongste ook meteen, 18uur was net tevroeg en dan gaatie gooien met zn knuffels en dekens :lol: ga daarvoor ook niet meer naar boven, geen knuffel, jammerdan. geef hem wel alstie slaapt.

voedingen kost niet zoveel moeite en omdat hij dan meteen weer doorslaapt eigenlijk wel net zo handig, hij ligt vaak nog bij ons. Meestal slaap ik er doorheen, al slaap ik niet super diep.

Sterretje: hier ging dat ook zo, na zo'n 11 maanden ging het beter en merk nu pas echt vooruitgang met vast voedsel. maar tot 1jaar echt borstvoeding als hoofdvoeding.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 sep 2012 10:46

Tloris maakt er ook een drama van met slapen afgelopen week. vannacht was hij om 4 uur wakker en heeft geen oog dicht gedaan, en ik dus ook niet ;-)
Van maandag op dinsdag werd hij om 1/2 1 wakker en ging om 3.15 weer slapen. En ik had dinsdag een congres waar ik moest presenteren. Dat zijn de pittige dingen ;-)

Bij ons was inslapen ook drama stip. Tot dat we met een bepaald boek aan de slag zijn gegaan, toen merkten we super snel verbetering! Nu slaapt hij perfect in. we leggen 'm in bed, hij geeft geen kik. Speelt vaak nog wel even, maar valt rustig in slaap. Heel soms niet, maar de laatste tijd hadden we weer een kiezen/tanden explosie, dus dat verklaart ook wel e.e.a...

Heftig hoor, al die wakkere kindjes 's nachts. Hier heeft het 11 mnd geduurd voordat het verbeterde, maar dit is zo'n verademing!

Succes allemaal...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 sep 2012 11:00

@Jannoek Pittig van die nachten zo af en toe... herkenbaar tanden/kiezen die de grond uit schieten. Hier ook weer 2 doorkomende kiezen kwam ik net achter (waarschijnlijk was het dat vannacht)

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 20 sep 2012 12:49

Ik vind dat je je wel goed af moet vragen of je kind niet wat heeft 's nachts. Honger geloof ik na ong. een half jaar niet meer in, volgens mij is het dan gewenning. Maar heeft het geen pijn, te weinig persoonlijke aandacht overdag, te weinig rust en ritme (in tijden en in voeding) en, ben je overdag wel duidelijk en consequent, en zeker niet onbelangrijk; is het wel lekker moe?

Ik ben na bedtijd ook best streng/ duidelijk. Ik ga echt niet meer 's avonds naar boven voor drinken, een knuffel oid. Ik weet ook uit ervaring dat ik er dan bij de jongste steeds weer heen moet.
Vooral na ong. 1,5/ 2jaar denk ik dat ze ook echt een spelletje met je kunnen spelen.
Ik ben er de hele dag voor ze, ze krijgen eten, drinken, veel aandacht en ze gaan rustig met een verhaaltje, zingen enzo naar bed en daarna wil ik ze ook niet meer horen... Hier heb ik het natuurlijk niet over baby's.

Wij hebben overigs ook ernstige slaapproblemen gehad bij de jongste, 2 jaar lang. Inslapen ging altijd prima, maar doorslapen drama. Met 2 jaar zijn we het gedragsmatig aan gaan pakken (lampje met tijdschakelaar, heel duidelijk/ streng geweest, met beloningssysteem) en ik denk dat hij daar doorslapen van heeft geleerd want we horen hem (zeg dat nooit ;-)) nooit meer...

Hier gaat de oudste nu ook al rond 19.15u naar bed. Wij hebben dat nog nooit gehad, kinderen zo vroeg op bed ;-). Maar nu hij naar school gaat heeft hij het nodig. Hij is altijd tussen 6.45-7.30u uit zichzelf wakker en uitgeslapen. Heb hem nog nooit wakker hoeven te maken!
De jongste slaapt 's middags nog 1- 1,5 uur en gaat 's avonds rond 20.15u naar bed. Heerlijk dan heb je nog een hele avond.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 sep 2012 18:59

Volgens mij zat er wat in de lucht, want onze jongste telg was ook vannacht heel vroeg( vanaf 4 uur) wakker en woest dat hij er niet uit mocht. Tegen de tijd dat ik eruit, begon hij net weer te dutten. Onze oudste plaste vannacht weer in zijn bed, dat is sinds vorige week ook weer iets nieuws. Dat heeft hij wel 1,5 jaar niet gedaan. Volgens mij is hij zo moe van school dat hij gewoon niet meer wakker wordt van de plasprikkel.
GAAAP....en dan vandaag de hele dag cursus gehad, ik zat echt te dutten.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 sep 2012 21:47

bij orenkinderen kan het fijn zijn dat er even wat gedronken worden ivm de druk achter het trommelvlies wat wegtrekt. Mari jn heeft nooit een goed nachtritme ontwikkeld omdat hij altijd nou jah, veel last heeft van die ellendige oren! Nu weer... en ook ontstoken ogen... dus hij heeft het weer flink te pakken.

Wij gaan hier wel naar de kinderen als ze huilen, ik vind dat ze moeten weten dat ik er voro ze ben. Spelletjes spelen dat kan je wel doorzien,maar als m arijn wakker wordt en bang is.. mag hij gerust bij mij op schoot rustig worden... zich veilig voelen ed.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2012 06:08

Hier huilt S. ook wel eens in z'n slaap en dan ga je kijken dan ligt hij toch te slapen.
Maar vannacht was het wel erg vaak raak, wel een heel ander huiltje (helemaal overstuur). We zijn er vaak/veel uit geweest. *gaap*.

@Jannoek, he dat zijn dan van die vervelende nachten. Gaat F. ook nog weleens naar opa en oma om te slapen?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 21 sep 2012 08:53

Hier is het ziekte-seizoen weer begonnen...Vorig jaar duurde het zo'n beetje van september tot november. Ben benieuwd hoe het nu gaat. Deze week in ieder geval elke dag een ziek kind thuis. Ik vraag me altijd af hoe het komt dat de kinderen ziek worden als de zomer voorbij is. En hoe het komt dat onze kinderen zo vaak ziek zijn. Met elk griepje doen ze wel mee.
Geven jullie de griep-prik aan jullie kinderen? Een van onze kinderen krijgt daar sinds vorig jaar een oproep voor. Toen hebben we het niet gedaan, omdat ik het nut ervan in twijfel trek. Er zijn zoveel griep-virussen en er komen ook steeds nieuwe bij.
Maar goed, bij tijden voel ik me net een verpleegkundige...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 sep 2012 09:38

@ cornelia Volgens mij begint het griepseizoen altijd weer als de scholen beginnen. Ik hoorde het bij H op school ook al. En het vaak ziek zijn hoort er toch ook een beetje bij. ik merk dat mijn kids de eerste jaren alles op het kdv oppaken en ik hoop eigenlijk dat als ze naar school gaan dat ze immuum zijn voor heel veel virussen :D

@ ppm Ik ga wel naar ze toe als ze echt huilen, maar ik weet onderhand wel wanneer het huilen of mopperen is. De jongste telg was vannacht ook weer om 4 uur boos dat hij er niet uit mocht, maar ik heb voor het eerst goed op hem gemopperd en het hielp. Hij ging zelf liggen en vervolgens rustig kletsen en uiteindelijk slapen. OM 6 uur weer wakker, maar dan mag het bij ons ook wel.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 sep 2012 12:12

Hoeveel kinderen ziek zijn ligt waarschijnlijk voor een groot gedeelte aan hun natuurlijke weerstand, hun levenspatroon, het eten van voldoende groenten en fruit, een goed ritme, voldoende slaap.
Maar ik denk dat je voor het andere gedeelte er niets over te zeggen hebt.
De oudste is hier nog nooit ziek geweest, behalve een paar waterpokjes.
De jongste is regelmatig niet fit. De hele zomer is het goed gegaan maar nu begint hij al weer verkouden te zijn. De oudste is dat zelfs nog nooit geweest.
Mijn man heeft ook een hele goede weerstand; nog nooit in zn leven thuisgebleven van school of werk en nog nooit bij de huisarts geweest :oops: ! (ik weet wel dat hij ook wel zo ineens wat kan krijgen...).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 sep 2012 18:00

Oh dat ziek zijn, Jurian is woensdag ook alweer thuis gebleven. Zolang hij bij de gastouder was, nooit ziek. Maar nu hij op school zit is het ook weer raak. Niet heel erg, maar hij gaat dan enorm hoesten en geeft er van over. Woensdag had mijn man 's middags toch al vrij, en kon makkelijk een ochtendje vrij nemen, dus toen is Jurian maar thuis gebleven. Gelukkig is het nu weer helemaal over. Eerder kon het weken aanhouden, toen hij nog op het kdv zat,zo sneu, want vooral 's nachts was het dan raak, en dat doet zijn slaap ook niet goed.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2012 18:45

Hier regelmatig dat S.imon verkouden is, komt ook doordat hij op het KDV van alles mee krijgt. Ik denk dat hij enorm vaak verkouden is. Zolang hij geen koorts heeft is het ook niet erg.

Vandaag is hij dus jarig en we zijn met z'n drietjes naar Ouwehand geweest. Super leuke dierentuin.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 sep 2012 19:06

Gefeliciteerd met simon!
Wij hebben een abonnement op Ouwehand, ik ga er lopend of op de fiets heen, ook gewoon voor een uurtje. Nu heb ik persoonlijk niks met dierentuinen, maar vooral Jurian vindt het prachtig, vooral de overdekte speeltuin, en als ik hem zie genieten, dan ga ik er met liefde heen :D

Heeft hij een leuke verjaardag gehad?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2012 19:10

Nou we zijn dus naar Ouwehand geweest... verder doen we er niet veel aan. Morgen komen onze beide ouders een taartje eten en blijven eten. Voor de rest doen we er weinig aan.
Die overdekte speeltuin erg leuk.

Terug naar “Archief”