Moderator: Moderafo's
Tante Pollewop schreef:Vertel eens, wat wordt er aangepast volgens jou?
Tante Pollewop schreef:Vertel eens, wat wordt er aangepast volgens jou?
Tante Pollewop schreef:Ja, maar wat is de bedoeling van de schrijver geweest toen hij dit opschreef? Welke kennis had hij? Wat waren de gewoonten van zijn tijd?
Tante Pollewop schreef:Ja, maar wat is de bedoeling van de schrijver geweest toen hij dit opschreef? Welke kennis had hij? Wat waren de gewoonten van zijn tijd?
schelpje3 schreef:Doet dat er iets toe?
Zeker als je zegt dat deze wetten van God komen, is het van het grootste belang te weten wat de bedoeling van de wetteksten is.schelpje schreef:De wetten die God heeft uitgevaardigd, gelden nog steeds.
Dat zou ik niet zo snel zeggen, maar nogmaals, als je dit zegt, dan is het toch van het grootste belang dat je heel goed weet wat er door de schrijvers bedoeld werd?schelpje3 schreef:Iedere schrijver die heeft meegewerkt aan de Bijbel, is door God geïnspireerd, vergeet dat niet.
Tante Pollewop schreef:Zeker als je zegt dat deze wetten van God komen, is het van het grootste belang te weten wat de bedoeling van de wetteksten is. Dat zou ik niet zo snel zeggen, maar nogmaals, als je dit zegt, dan is het toch van het grootste belang dat je heel goed weet wat er door de schrijvers bedoeld werd?
schelpje3 schreef:Je denkt toch niet dat God toe zou laten dat Zijn Woord door een stelletje amateurs opgetekend zou zijn?
Als er nu staat dat het een gruwel is dat mannen bij mannen liggen, wat kun je er dan nog anders van maken?
Nee dat denk ik niet.schelpje3 schreef:Je denkt toch niet dat God toe zou laten dat Zijn Woord door een stelletje amateurs opgetekend zou zijn?
schelpje3 schreef:Als er nu staat dat het een gruwel is dat mannen bij mannen liggen, wat kun je er dan nog anders van maken?
mealybug schreef:En wat dacht je van die langharige reformatoren en kerkvaders (moet ik nog een portrettensessie toevoegen !?), terwijl de geinspireerde bijbelschrijver nadrukkelijk zegt dat lang haar voor een man een schande is?
Geef daar dan ook eens antwoord op(want ik heb dit al eerder geopperd, maar krijg alleen maar op de man commentaar terug
Tante Pollewop schreef:Nee dat denk ik niet.
Het gaat er niet om dat er iets staat en dat er dan wat anders van gemaakt zou moeten worden.
Het gaat erom dat je de tekst begrijpt. Hoe de tekst tot stand is gekomen, in welke tijd, in welke cultuur.. Het is allemaal van belang.
Bambi schreef:Aan het kapsel van de oudvaders kunnen we nu niets meer veranderen.
Moet er wel bij zeggen dat veel oudvaders in de pruikentijd leefden, dus het was hun eigen haar niet.
Maar volgens mij is dit topic al pagina's off-topic:
'Seks voor het huwelijk........waar ligt de grens?' is volgens mij de topic-titel.
schelpje3 schreef:We hoeven niet te doorgronden in welke tijd die tekst geschreven is, want Gods Woord is van alle tijden en voor alle tijden.
mealybug schreef:Een pruik op is nog erger, dan heb je een hoofdeksel op, terwijl paulus leert dat de man met ongedekte hoofde moet profeteren/preken.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten