Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor lammetje » 20 sep 2010 17:45

sarah kan tot 10 tellen, maar nog niet helemaal vlekkeloos, soms gaat ze de fout in.

ze is van febr 2007

maar let wel op, matteo heeft een ouder broertje dus dat is vals spelen :mrgreen: Eva Lynn kan nml ook al tellen tot 10 maar dat leert ze gewoon van Sarah die het iedere dag wel 100 x doet.
net als het ABC, Sarah kent het bijna uit dr hoofd en Eva Lynn ondertussen ook..

ze heeft een luister en doe boek ofzo van V-tech waar je dus ook he thele abc en cijfes tot 12 leert en dat leert echt als een trein zo snel, spelenderwijs leren.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 sep 2010 18:54

Wat zijn jullie erg moeders :mrgreen: :wink: 8) kinderen die niet mogen logeren [-(
Wat is er nu leuker voor kinderen als logeren bij een opa/oma/oom/tante/vriendje/vriendinnetje?
Als wij het leuk vinden als er kinderen komen logeren en de moeders strubbelen tegen omdat ze het dan zo stil vinden in huis is ons atw: wat denken jullie wel hoe stil het bij ons moet zijn zonder eigen kinderen, nee hoor, geen gezeur, die kinderen komen en dan kunnen wij ook eens genieten van jullie kinderen :mrgreen: :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 sep 2010 19:01

haha, je hebt gelijk Tuinfluiter, eigenlijk is het onzin om je kindje te verbieden te logeren ;) Maar ik merk hier wel dat hij na een weekendje logeren bij opa en oma helemaal uit zijn doen is. En die ellende heb ik dan. Dat kind heeft van vrijdagavond 6 uur tot zondagmiddag 1 uur alle aandacht gekregen, bijna continu. En nu is hij weer alleen met mij. En dat is wennen voor hem, en niet leuk voor mij ;) Daarom vind ik dat ene weekendje wel even zat voorlopig :D

Jurian telt tot 3, en daarna komt bij hem 6. 'een, tee, die, zes!' En dan zo trots als een pauw :) Ik zeg nooit dat het fout is, maar zeg dan:'Wauw, wat goed, 1,2,3,4,5, zeeeeesss! Echt knap!' In de hoop dat hij het ooit goed doet ;) (en dat zal vast wel).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 20 sep 2010 19:04

hm bij mij hebben ze nog maar zelden gelogeerd...er is niemand die het aan ze vraagt.

Zelf hebben we geen plek voor logees helaas, dus dat speelt misschien ook wel mee.
Neeltje Jans

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 sep 2010 19:18

Timon kan tot 10 tellen, en de cijfers van 0-9 herkennen (10 is één nul volgens hem :mrgreen: ) Verder kletst ie ons de oren van het hoofd, en maakt steeds langere zinnen. Vandaag vertelde hij mij bijv. 'Papa is werken bij Vincent, Vincent is een gjote memeer.' Timon praat veel, maar is veel minder van het klimmen en klauteren.
Sylke zegt trouwens nog helemaal geen woordjes. Tenminste, pas leek het erop of ze Timon met 'Ti' aansprak, en afgelopen zaterdag noemde ze een paar keer 'papa', maar daar bleef het totnutoe bij. Volgens het boekje zou ze ook al wel meer moeten zeggen, maar goed, verder gaat het heel erg goed met haar, dus maken we ons er maar niet te druk om.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 sep 2010 20:09

Mijn kind slaapt (weer) tussen ons in en kan niet in slaap vallen zonder helemaal bij papa of mama te kruipen. Ik denk dat logeren nog ver weg is 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 20 sep 2010 20:13

wow wat een knappe kinders allemaal :D Leuk leuk al die verhalen van wat ze allemaal al kunnen.
Maar daar is Timon dan ook wel snel mee toch als ie de cijfers nu al herkent :o Ik denk ook wel dat het uitmaakt voor hoever je het kind zelf stimuleert. En jah het ene kind interesseert het eerder dan de ander.

@vpk: geen broertje of zusje voor mn neefje, tis van een andere broer van me
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 sep 2010 20:22

hier een keer gelogeerd bij opa en oma toen marijn werd geboren. We wisten van tevoren dat het zou gebeuren die nacht, dus uit voorzorg maar weggebracht zodat wij alle rust hadden.

tuinfluiter: idd! zo bekijken wij hetniet altijd. Een oom en tante van mijn man vroegen vanlaatst of we kamen slapen met de kids, hadden we al eerde reen keer gedaan toen hadden we allene juul, dus ik zei: veel te druk en bladiebladiebal.. nog duizend smoesjes... omdat ik het vervelend vind dat ze wakker worden van mijn kinderen enzo. Maar toen een andere tante kwam die zei: ze vraagt het niet voro niks! ze vind het vast reuze gezellig dat julle er zijn met de kinderen, dus nu doen we het toch maar!
Ze hebben zelf ook geen kinderen, maar t zijn zulke schatten!

De een is veel sneller met dit, de ander met dat. Julia is heel voorzichtig met dingen zoals klimmen en klauteren, maar red zich prima met de prikpen, kleurpotloden en spreken, tellen en fijne motoriek.
Ach.. vaak kunnen ze het wel wanneer het moet. Al heb je er een enkeling ibjzitten die wel sneller blijft gaan. ZIe heel vaak kinderen in groep 1 die kunnen lezen, die ook dan nog gestimuleerd worden om daar mee door te gaan, maar dat het in groep 5 of 6 toch allemaal weer recht trekt.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 sep 2010 20:23

Hier kan ze tot 10 tellen, en soms zegt ze 11-12-13.
Ze herkent bijna alle cijfers, en 10 is één-nul.

Nu ontdekt ze de letters. Ze kent er nog maar een paar hoor.
Laatst zei ze in de auto: Hé, dat is de M van mama! (Er staat Maxi-Cosi op haar stoeltje. :))

Praten doet ze ook steeds beter. Wel al hele zinnen,
maar de letter S zegt ze niet, als deze als beginletter is.
Dus het is teen (steen), gool (school). Hm, bedenk me dat ze slak wel goed zegt.

Ach ja, wel leuk hoor, dat ze zoveel leren op deze leeftijd.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 20 sep 2010 20:34

Onze oudste is van sept. 2006 dus nu net 4 maar die telt pas vanaf vorige week foutloos van 1-6, hebben het haar ook niet zo bewust aangeleerd, ze komen er vanzelf wel mee als ze er aan toe zijn en in geïntereseerd zijn. Met tafel dekken of met drinken in doen, tel ik wel zo spelenderwijs, zodat ze wel weet wat het is, en waar het bij hoort.
En haar spraak, ja zinnen is voor haar ook nog lastig, ze is vaak veel te enthouisast om een verhaal rustig in mooie zinnen te vertellen. Volg met haar nu wel logopedie en dat is echt geweldig om te zien. Hoe creatief daar met taal wordt gedaan om kinderen wat bij te leren. Is daar met jullie wel eens over gesproken Galateia? Of is dat voor dit moment nog een stap te ver?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 sep 2010 20:42

mirjan24 schreef: Ik denk ook wel dat het uitmaakt voor hoever je het kind zelf stimuleert. En jah het ene kind interesseert het eerder dan de ander.

Wat dat stimuleren betreft: ik stimuleer me drie slagen in de rondte (kleursorteren, getallenlijnen maken, voorlezen, liedjes zingen, poezie lezen etc etc) maar als jouw kind liever leert fietsen dan is dat nou eenmaal zo ;)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 20 sep 2010 20:52

Bah had een heel verhaal getypt weg istie..

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 sep 2010 20:52

Galatiea, als ik je verhalen zo lees zou ik het praten stimuleren en de rest aan school overlaten. Geniet gewoon van hem en maak je geen zorgen.
Tellen, kleuren herkennen en weet ik al niet meer leert hij wel in groep 1. Lezen hoeft pas in groep 3. De dingen die jij met hem doet herinnert hij zich vast liever dan dat je hem al zo jong leerde tellen enzo.

Alexander zijn juf gaat binnenkort trouwen en hij kreeg nu de uitnodiging. Dus ik zei tegen hem: Dan gaat je samen met mama naar de kerk en daarna na het feest. Zegt hij: Bent u dan ook een schoolkind?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 20 sep 2010 21:00

Danique telt van 1-20 en misschien nog wel verder in het engels en nederlands.
Kleuren kent ze allemaal en poppetjes tekenen etc doet ze allemaal, ze is gewoon geinterreseerd in die dingen, en echt aan
school toe.
Ieder kind doet het op zijn tijd hoor, zou me er echt geen zorgen om maken inderdaad.

Ze krijgt trouwens een brilletje, zaterdag hebben we een leuke uitgezocht ik ben benieuwd.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 20 sep 2010 21:01

Hahaha memmem leuke opmerking! :mrgreen:

Terug naar “Archief”