Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 nov 2008 21:20

liefje schreef:Daar moet ik nou niet aan denken, om Danique naar een psz te brengen :roll:

niet?? ik dacht daar ook altijd zo over.. tot ik ff op een psz ging kijken.. oooh zooo leuk.. en de kiddies vinden het vaak zoooo leuk om te spelen met nieuwe dingen!

hier kunnen ze met twee heen! en zoals julia, die wordt aan het eind van de maand 2, die mag dan wel vanaf het begin van de maand komen! dus na de kerstvakantie.... volgend jaar.. bij leven en welzijn natuurlijk

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 nov 2008 21:22

Heb er zelf ook gewerkt, en inderdaad het ziet er leuk uit :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 nov 2008 21:36

waarom lijkt het je niks dan?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 nov 2008 21:39

Ik zeg niet dat ik het niks vindt, ik moet er niet aan denken om haar daarheen te brengen, we hebben een hele fijne oppas,(opa en oma) en als ik werk hoe onregelmatig dat ook is daar kan ze altijd terecht.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 nov 2008 21:41

is ze daar alleend an? of zijn daar nog meer kindjes?

zelf denk ik dan kinderen het vaak wel leuk vinden met andere kinderen te spelen! (ik riep voorheen ook hard dat ik haar er niet heen zou doen.. maar ik ben er wel van op terug gekomen!)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 nov 2008 21:44

Meestal is ze daar alleen, maar ze speelt bijna dagelijks met neefjes, nichtjes, kindjes uit de straat, of van vrienden. Wat zou dan de meerwaarde zijn als ik haar daar heen zou brengen, in ons geval?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 27 nov 2008 21:58

Hier kan je kind naar de psz als het 2,5 jaar is. Ik ben dus wel vroeg met aanmelden, maar met die wachtlijsten tegenwoordig ben ik er liever op tijd bij.
Voor mij is de meerwaarde van een psz het spelen met andere kinderen zonder dat ik er met m´n neus bovenop zit. Ook bouwt hij dan al vriendschappen op met kinderen waar hij later mee in de klas komt. En natuurlijk ook het leren kringzitten enzo. Vaak hoor je ook van leerkrachten die groep 1 van de basisschool lesgeven, dat kinderen die naar een psz zijn geweest een voorsprong hebben op kinderen die thuis zijn gebleven.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 nov 2008 01:10

Boudin gaat nu twee ochtenden, maar niet als ik werk. Ik wil hem zelf kunnen brengen en halen. Men moet een peuterspeelzaal ook niet verwarren met een kinderdagverblijf trouwens...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 nov 2008 08:34

bloempie schreef: Vaak hoor je ook van leerkrachten die groep 1 van de basisschool lesgeven, dat kinderen die naar een psz zijn geweest een voorsprong hebben op kinderen die thuis zijn gebleven.

dit deel ik niet echt.. :oops: ik had ook een aantal kids die niet op een psz was geweest... zij waren tov de andere kinderen zoooooo veeeel enthousiaster! maar kringzitten ed, doe je vaak toch niet zo lang in het begin... dat is vaak voor alle kinderen moeilijk!

Ik vind het vooral leuk dat ze met andere kinderen kan spelen, zonder mama-bemoei erbij! :lol:
daarnaast had bv het zoontje van me vriendin enorme verlegenheid. Dit is na een half jaar psz aardig weg! dus dat kan ook nog helpen!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 nov 2008 09:19

ze mogen hier vanaf 2 jaar en 3 maanden. Hij is net drie als hij gaat. Hij wil heel graag naar school, want hij heeft in de gaten dat andere kindjes ook naar school gaan, buurkinderen, neefjes etc.
Het lijkt me goed idd om te spelen met andere kinderen. Zelf had ik toen hij geboren was ook zoiets, van mij hoeft hij niet naar de psz, maar ik merk gewoon dat hij er aan toe is. En het is idd geen kinderdagverblijf. Bij ons houden ze de kosten laag, maar dan moet je zelf af en toe meedraaien als hulp van de leiding, snottebellen afvegen, kindjes naar de wc helpen, helpen met knutselen. Lijkt me dan ook leuk om te zien hoe je kind in de groep is.

Voor Simon lijkt het me ook leuk is die ook twee ochtendjes alleen met mama en kan ik hem lekker alleen de aandacht geven, want Christiaan vraagt uit zichzelf om aandacht, Simon wat minder.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 nov 2008 09:27

Hugo begint te wennen op het kdv. Het heeft even geduurd, maar het gaat de goede kant op. Hij zit er nu 4 weken en gisteren had hij voor het eerst gelachen naar de begeleiders. Nu heeft hij gelukkig alle dagen dezelfde meiden die op hem passen en ik moet zeggen dat ze vreselijk lief zijn voor de kleintjes. Daarbij is het ook wel een kleine groep waar hij zit (max 8 kinderen). Kan ik met een gerust hart naar mn werk.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 nov 2008 11:30

rosekapje schreef:
Voor Simon lijkt het me ook leuk is die ook twee ochtendjes alleen met mama en kan ik hem lekker alleen de aandacht geven, want Christiaan vraagt uit zichzelf om aandacht, Simon wat minder.

Idd! Ik loop ook lekker met Gerlinde te tutten als Boudin weg is. Samen naar de Bas, boodschapjes doen etc.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 28 nov 2008 12:26

@ajl: leuk man dat Hugo begint te wennen. Zo ga je idd toch met een geruster hart weg.
had nooit door dat zulke ukkies dat al zo vroeg door hebben. :wink:
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 nov 2008 12:44

@Mirjan: ben je jarig geweest? Je was eerst toch 22?
@ajl: fijn dat Hugo aan het wennen is. Voor jou, voor Hugo maar ook voor de meiden van het kdv. Heb zelf in een kdv gewerkt en niets is zieliger dan voor een kindje te zorgen dat daar niet lekker in zn vel zit.
Peuterspeelzaal is hier vanaf 2,5 dacht ik. En dat zit dan meteen aan de basisschool vast. Ik zie wel, tegen de tijd dat Michael blew daar naar toe zou kunnen wonen we hier ws al niet meer.
Michael is hard bezig zijn ritme aan het om te gooien. Vertikt het nu nog 's ochtends een uurtje te slapen. Gaat nu om elf uur 's ochtends erin en komt er dan tegen lunchtijd weer uit. En dan om half vier nog een uurtje. Even schipperen weer. Ik dacht trouwens altijd dat na de twee onderste voortandjes de twee bovenste tandjes doorkwamen. Maar zou het kunnen dat Michael eerst zijn twee bovenste hoektandjes krijgt? Een is er al door en de ander komt eraan alleen zitten ze helemaal niet boven de onderste tandjes, maar veel verder naar buiten.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 28 nov 2008 13:45

[quote="LauraC"]@Mirjan: ben je jarig geweest? Je was eerst toch 22?

Sterker nog, zag net dat ze vandaaag jarig is!

Mirjan gefeliciteerd! 8>) (beetje heel erg off-topic, maar goed)

Terug naar “Archief”