Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Galateia » 14 sep 2010 12:19

Nou, inderdaad. Pffff....

Nog een paar weken. Dan komt het tweede nummer naar ons toe 8)
Ik heb de kriebels :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 sep 2010 12:21

Spannend Galateia!!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 sep 2010 12:27

Ja joh, ook weer niet. De eerste tijd gebeurt er natuurlijk he-le-maal niks. En daarna is het maar weer afwachten, wat er in de wereld gebeurt. Er zijn niet zoveel wachtlijsten open... bij 2 Afrikaanse landen maken we nu wel kans, maar tegen de tijd dat we een keer weer die toestemming hebben, kan ook dat weer anders zijn... Maar het is leuk om weer bezig te zijn!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 sep 2010 12:28

hoeveel kinderen zouden jullie willen adopteren?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 sep 2010 12:31

ajl schreef:hoeveel kinderen zouden jullie willen adopteren?

Zoveel als 1. de kinderen zelf toelaten, 2. ons budget het toelaat.

1: na elk kind is de situatie weer anders. Misschien heeft kind nummer 2 wel zo'n heftige achtergrond, dat ons gezin compleet is, omdat het voor het kind te veel zou zijn als er een broertje/zusje bij komt. Dus: geen idee.

2: adoptie kost een vermogen en dat moeten we wel kunnen opbrengen.

Diep van binnen adopteren we er het liefste minimaal 3. Daarna moeten we kijken, wat financieel nog haalbaar is. Manlief denkt, dat een vierde ook nog net haalbaar is. maar je weet ook niet precies van tevoren hoe duur de reis gaat zijn. Bij onze zoon waren we 4 weken weg, maar dat hadden er ook 8 kunnen zijn. Verder zoals gezegd: wellicht dat kind nummer 2 ons gezin compleet maakt. We zullen wel zien.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 14 sep 2010 12:34

Galateia schreef:

1: na elk kind is de situatie weer anders. Misschien heeft kind nummer 2 wel zo'n heftige achtergrond, dat ons gezin compleet is, omdat het voor het kind te veel zou zijn als er een broertje/zusje bij komt. Dus: geen idee.

Diep van binnen adopteren we er het liefste minimaal 3. Daarna moeten we kijken, wat financieel nog haalbaar is. Manlief denkt, dat een vierde ook nog net haalbaar is. maar je weet ook niet precies van tevoren hoe duur de reis gaat zijn. Bij onze zoon waren we 4 weken weg, maar dat hadden er ook 8 kunnen zijn. Verder zoals gezegd: wellicht dat kind nummer 2 ons gezin compleet maakt. We zullen wel zien.

Mooi om te zien hoe je het verwoordt! Ik vind het bizar dat zoveel wachtlijsten dicht zijn. Wij zaten idd ook al te kijken, maar er zijn er maar enkele open en dan nog onder voorbehoudt.
Psalm 25:2 (ber.)

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 15 sep 2010 13:31

Galateia schreef:

Het hangt natuurlijk ook van jullie leeftijd af...
En of men het verstandig vindt dat er na misschien nog een kindje met een rugzakje, er nog 1 bij komt.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 21 sep 2010 08:27

Ik sluit me bij Saartje aan, ik vind dat je het mooi verwoord hebt zo, Galateia!
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 sep 2010 08:54

@Anne80: onze leeftijd zal het probleem niet zijn. Ik ben 28 en mijn man is 31.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 21 sep 2010 18:00

Galateia schreef:@Anne80: onze leeftijd zal het probleem niet zijn. Ik ben 28 en mijn man is 31.

Wij zijn ongeveer van dezelfde leeftijd. Maar na 1 procedure ben je zo een aantal jaren verder.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 sep 2010 10:05

Anne 80 schreef:
Galateia schreef:@Anne80: onze leeftijd zal het probleem niet zijn. Ik ben 28 en mijn man is 31.

Wij zijn ongeveer van dezelfde leeftijd. Maar na 1 procedure ben je zo een aantal jaren verder.

Ja, de eerste duurt even. Heeft bij ons in totaal 3 jaar geduurd. Maar als je verder open staat voor (zo'n beetje alle mogelijk denkbare) SN, dan kan het allemaal heel snel gaan, hoor. Nou ja, snel is relatief, maar ik verwacht niet dat leeftijd dan ooit een issue gaat zijn. Bovendien maakt de leeftijd van het kindje ons ook niets uit.

Dus nee, daar zullen we nooit mee in de knoop komen :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 sep 2010 19:31

Wat is de maximale leeftijd om te adopteren? Van de ouders bedoel ik :)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 sep 2010 20:48

Schipje schreef:Wat is de maximale leeftijd om te adopteren? Van de ouders bedoel ik :)

Volgens mij nu 46 jaar. Maar ik kan me iets herinneren van een verhoging naar 48 jaar. En dan maakt het nog verschil of je een alleenaanvraag doet of samen. Stel de vrouw is jonger, de man ouder, dan mag je in sommige landen een alleenaanvraag indienen. Dan adopteert de man het kind gewoon na een jaar in Nederland. Dat werkt ook weer anders. Nou ja, allerlei constructies zijn mogelijk.

Hoe dan ook: 46 jaar is een magische grens, daarna stopt het eigenlijk helemaal. Verder is 40 jaar ook een belangrijk getal: het leeftijdsverschil tussen oudste ouder en jongste kind mag maximaal 40 jaar zijn. Maar als je 42 bent, dan verandert er weer het een en ander. Dan moet je kindje minimaal 2 jaar zijn bij adoptie. Dus ben je 43, dan kun je wel een kindje van 2 adopteren, geen baby.

Snap je het nog? 8)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 sep 2010 20:49

Nog maar net :wink: Het valt me mee, ik vind het nog best 'oud', ik dacht weleens gehoord te hebben dat je ergens in de 30 moest zijn max.

Was even benieuwd, bedankt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 sep 2010 06:30

Schipje schreef:Nog maar net :wink: Het valt me mee, ik vind het nog best 'oud', ik dacht weleens gehoord te hebben dat je ergens in de 30 moest zijn max.

Was even benieuwd, bedankt.

Ja, dat is logisch te verklaren: na je 40e kun je geen baby meer adopteren. Dus dan zegt men vaak, dat het niet meer kan. En daar zit dan vaak de gedachte achter, dat men liever een zo jogn mogelijk kindje adopteert.

Ter aanvulling: wanneer je boven de 42 bent, geldt er wel een ander soort procedure. Voordat je naar de kinderbescherming gaat voor een gezinsonderzoek, moet je eerst een psychologische test afleggen. En die 40 jaar leeftijdsverschil wordt wel gehandhaafd, tenzij er redenen zijn om daar van af te wijken. Meestal gebeurt dit bij kinderen die moeilijk plaatsbaar zijn vanwege een medisch probleem, of wanneer het maar een paar maanden scheelt. Dan geeft de minister apart toestemming.

Over het algemeen werkt het gewoon zo: ben je 44, dan adopteer je een kindje dat niet jonger dan 4 is, etc.

Dat hele gebied boven de 42 jaar is maar een schimmig gebied, waar ik het precieze niet zo van weet. Maar dat komt, omdat we daar nog lang niet zijn 8)

Terug naar “Archief”