Leuk Petra!!
Kwebbel, het ligt er aan wat je wilt qua rokje. Maar gewoon simpel beginnen, zou ik zeggen. Het meest simpele is gewoon de taillemaat nemen, dan de lengtemaat en dan omzomen en elastiek erin doen.
Dan krijg je dus zoiets

Wat ook niet al te moeilijk is, is een cirkel rok. Daar ben ik nu zelf nog aan bezig. Als je wilt, kan ik je wel wat linkjes geven voor patronen.
Jurkjes kun je ook net zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt. Ik heb nu zelf een heel simpel modelletje gemaakt (t jurkje is al klaar, alleen de band moet er nog in, dus nog geen foto

). Ik vind zelf die jurkjes met zo'n lintje van boven erin altijd erg leuk (en makkelijk te maken hihi).
Ik heb laatst de Sandra voor kids gekocht, staan leuke, makkelijke dingen in. Ik vind de patronen in de Knippie bijv vaak meteen zo ingewikkeld
Rozetten maken is trouwens heel simpel hoor! Gewoon een rondje stof uitknippen en dan aan de buitenkant een draad erdoor heen rijgen en aantrekken. In de Gezinsgids stond het een tijdje terug ook (of Terdege?). En in het boek van Tilda's winterwonderland ook trouwens (denk dat de gg het daar ook van had

).

een rozet met Hello Kitty
En nog zomaar wat dingetjes die ik gemaakt heb:

Tilda hart met kleine rozetjes erop genaaid

armbandjes

haarspeldjes

vogels en hartjes

poppenkleedjes

Knuffeltje
En nou stop ik maar weer eens, voordat ik het hele topic vol spam

-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------