Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 mar 2008 17:55

Brood is idd enorm duur.
Maar ik wil gewoon goed brood.
Heb meestal waldkorn brood classic van de Plus voor 1.70
Maar ik ga in Lunteren bij gebrek aan de Plus vaak naar bakker van Voorthuizen die elke week een weekbrood heeft voor 1euro. Is wel een klein broodje, maar erg lekker.
Ik vind brood gewoon enorm belangrijk.....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mar 2008 18:13

Wij eten nooit brood.
We eten allebei op ons werk. Als ik overdag wel thuis ben ik eet ik altijd sesam crackers.
We hebben al maaaanden twee broden in de vriezer liggen, maar eten het allebei niet.
Lekker goedkoop :)
Ik heb tussen de middag wel een paar granenbolletjes gehaald bij t Stoepje, heerlijk!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 mar 2008 18:26

Lalage schreef:Hebben julllie geen markt waar het Stoepje staat dan? Mijn favoriet van dit moment is pompoenpitbrood :)

Wij verkopen hetzelfde brood (van 't Stoepje) is allemaal 1 pot nat. Maar het is echt goed brood, je kunt er zelfs buiten de vriezer langer dan gemiddeld mee doen. En de pompoenpit is inderdaad ook mijn favoriet :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 mar 2008 18:35

hier de c1000 89 cent brood en boni 85 cent!

bij de c1000 is nu bruin sesam ind e aanbieding, dus de vriezer ff weer volgeladen!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 mar 2008 18:47

bij de ah is het goedkope brood 40 cent ofzo, maar ik vind het écht niet lekker alleen voor tosti's ofzo.
het boerenbruin sesam is nu 1.19, had de laatste zojuist! Dus sarah kan weer eten morgen :lol:

jmpauw
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jmpauw » 06 mar 2008 18:58

Tegenwoordig kun je het brood beter zelf bakken met een eigen broodbakmachine. Als je dat consequent doet, heb je de aanschafprijs van de broodbakmachine er zo uit...
En het is altijd lekker! Plus dat je 's ochtends wakker wordt met een heerlijke vers-gebakken-brood-lucht.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Teken de petitie op http://www.axci.nl/eerwraak

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 mar 2008 19:20

welke broodmix gebruik je??? Wij hebben zo'n ding en int begin probeerden we van alles uit en hadden we er wel een paar die écht lekker waren, maar nu mislukt het vaker dan dat het goed gaat :? DUs ben je nog duur uit...

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 06 mar 2008 19:26

Ik vind zelf gebakken brood ook veel lekkerder. Zodra ik op mezelf woon of getrouwd ben ga ik zelf brood bakken 8). Hou niet van brood, maar het zelf gebakken brood hmmm.... Me moeder begint er niet aan, er gaat natuurlijk best wel wat tijd inzitten. Ze moet er aardig wat bakken, en niet iedereen vind het lekker hier. Dus nu is het gewoon het brood van de Lidl. Ik eet weinig brood, of moet echt trek hebben. Maar dat is meestal op het werk zo, dusja. En kan niet zeggen dat het vies is van de Lidl, op het werk hebben we het brood van de bakker. En dat is meestal veel verser, maar het brood van de Lidl vinden ze hier goed te eten.
Wat de toekomst brengen moge........

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mar 2008 19:27

Zelfgebakken brood is leuk, maar ik kan er nooit fatsoenlijk plakjes van snijden.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 mar 2008 19:30

Lalage schreef:Zelfgebakken brood is leuk, maar ik kan er nooit fatsoenlijk plakjes van snijden.

Nee dat lukt ook moeilijk, moet je zo'n speciaal apparaat voor kopen, maar die zijn weer ontzettend duur en staan behoorlijk in de weg...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 mar 2008 19:35

Wij hebben ook zo'n broodbak machine in de kast staan. Niet echt van onder de indruk om heel eerlijk te zijn. Vaak blijft bij ons ook de deeghaak in het brood steken en heb je dus een groot gat van een centimeter of 5 aan het einde van je brood, daar kun je dan dus geen boterhammen mee smeren zeg maar. Maar af en toe een rozijnenbrood ofzo, vooral in de lente (vraag me niet waarom juist dan) doen we nog wel. Ik vind het gewoon ook makkelijker om een brood in mn winkelmandje te leggen dan het zelf te bakken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mar 2008 19:57

Wij hebben ook zo'n ding, maar ik gebruik em nooit. Want na 1 dag is dat brood al ontzettend oud en niet lekker meer, en het kost me teveel tijd en moeite. Voor in het weekend haal ik altijd weekendbolletjes van de AH. En die zijn nu, aan het eind van de week, nog steeds lekker.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 mar 2008 20:00

Zelfgebakken brood is echt wel duurder als gewoon brood.
Althans dat vindne wij.

Wij gebruiken altijd soezie broodmix. De enige echt lekkere verse...!
www.soezie.com kun je kijken waar ze het verkopen.

Ik snijd met het elektrisch mes het brood al een keer doomridden.
En snijd er dan fatsoenlijke plakjes van, dan gaat het bijzonder goed. Misschien een tip?!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 mar 2008 20:24

Smurffie schreef:
Lalage schreef:Hebben julllie geen markt waar het Stoepje staat dan? Mijn favoriet van dit moment is pompoenpitbrood :)

Wij verkopen hetzelfde brood (van 't Stoepje) is allemaal 1 pot nat. Maar het is echt goed brood, je kunt er zelfs buiten de vriezer langer dan gemiddeld mee doen. En de pompoenpit is inderdaad ook mijn favoriet :D

Mijne ook! Heerlijk brood idd!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 mar 2008 20:28

lammetje schreef:nee helaas, krijg wel altijd hun folder met leuke aanbiedingen!

In hendrik I A staat een marktbakker (woensdags dacht ik), volgens mij bakker Hans. Die heeft 3 bruine broden voor 3.50 :wink:

En ook dat overheerlijke pompoenpittenbrood..

Terug naar “Archief”