Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Dippie » 19 sep 2012 10:23

@lammetje, als hij zoveel pap eet s avonds, waarom geef je hem snachts dan ook nog bv? Je zegt zelf dat hij waarschijnlijk alleen warmte en aandacht zoekt.. Ik zou in dat geval echt proberen om hem dat te geven en meer niet. Zo kom je ook nooit van die nachtvoedingen af denk ik...?
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 sep 2012 18:00

Als ik thuis ben krijgt hij gewoon op verzoek, dan drinkt hij niet echt maar meer knuffel/aandacht en weten dat ik er nog ben. Soms heeft hij genoeg aan het voelen dat ik naast hem lig, maar soms ook niet.
Als ik niet thuis ben heeft hij flesjes nodig om stil te worden, meestal krijgt hij dan pyjamapapje oid. (kolf nml niet meer) Hij krijst snachts gerust 3uur als ik er niet ben. (arme papa... daarom voorlopig geen nachtdiensten meer).

Ach, heb er niet super veel last van, maar zou het niet erg vinden als hij het patroon van zijn eerste levensmaanden op zou pakken :wink: (van 21 tot 6 slapen)
Hij heeft gewoon veel pech, nu weer darmkrampen door de ferro, straks weer een dagopname waar hij meteen weer een paar dagen van slag is waarschijnlijk. al mogen we niet klagen. eten ging vandaag weer super maar heb wel de ferro overgeslagen... Hij kwam zelf met krentenbollen aan vanmorgen en heeft er heerlijk een zitten oppeuzelen :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 sep 2012 18:50

Pff, ik vind het knap dat je het volhoudt. Frederiek heeft ook bij vlagen dat ze 's nachts huilt, maandag ofzo wel 4 keer. En dan ben ik echt doodmoe de dag erna. Er is dan vaak niks bijzonders, ze gooit haar speen uit bed en kan hem dan niet meer pakken, of droomt eng ofzo. Maar ik moet er dan toch even uit, en als ik de dag erna niet hoef te werken maak ik mijn man er niet voor wakker. Al stapte hij van de week uit bed, daar werd ik wakker van, en ik vroeg heel verbaasd wat hij om 2 uur 's nachts ging doen. 'Ze huilt al een hele poos, dus ik zal er maar heen gaan' Haha, ik ben er gewoon doorheen geslapen.
maandag krijgen we een kleine logee, van 10 maanden, en toen ze vroeg of hij ook mocht blijven slapen, wilde ik eerst weten of hij doorslaapt, want twee nachtbrakertjes, daar kan ik echt niet tegen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 19 sep 2012 19:52

Ik kan ook slecht tegen onderbroken nachtrust, Johan al helemaal. Hij is z'n bed niet uit te branden (vooral 's nachts niet :P )
Ik mag echt niet klagen!!! Afgelopen nacht werd E om 12 uur huilend wakker, ben er uit gegaan en Johan een flesje gemaakt. Maar ik ben dan 's ochtends echt bek af. Dat merk ik echt de verdere dag.

dus =D> voor alle bikkel mama's en papa's.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 sep 2012 20:09

Hier slaapt S.imon ook niet elke nacht door. Huilt nog wel veel 's nachts. Al slaapt hij wel rond 19:00 's avonds en dat is wel lekker.
Wij slapen soms ook wel gescheiden, zodat de een goed kan slapen.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 19 sep 2012 20:19

Slapen is hier best problematisch...vooral het inslapen. Soms is ze wakker van half 8 tot 10uur, huilen etc. De 10-minuten regel wordt ze helemaal hysterisch van, het helpt wel om erbij te zitten. Iemand nog een briljante tip?
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 sep 2012 20:22

hier hielp het door er gewoon een tijdje bij te zitten. het was een fase, daarna kon hij zelf weer lekker in slaap vallen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 sep 2012 20:37

Ik ben geloof ik meer een barbaarse moeder. De nachtvoedingen schaf ik zo snel mogelijk af en ik begin er ook niet meer aan. Bij de oudste 2 was dat al na 6 weken en met de jongste telg duurde het 3 mnd en dat vond ik al onoverkomelijk ( kom niet aan mijn slaap :wink: ). De laatste voeding daarentegen geef ik wel lang. Bij wat gesputter uit een andere kamer, ga ik er ook echt niet uit. De jongste telg rommelt ook nog veel 's nachts, afgelopen nacht zat hij letterlijk te springen in zijn bed om 4 uur. Meestal kan ik het aardig inschatten wat er aan de hand is en dan leg ik hem recht, snoer hem stevig in de dekens en zonder een woord te zeggen verdwijn ik weer. Rond 6 uur zijn ze allemaal weer aan de beurt, maar voor die tijd echt geen voedingen meer. Ik begrijp het eigenlijk ook niet waarom een kind dat overdag genoeg eet/drinkt 's nachts nog voedingen nodig heeft. En 's nachts even knuffelen begin ik ook niet aan. Ik moet ook weer overdag functioneren en dat lukt niet als ik er 5 keer uit moet. Al gebeurt dat hier ook wel eens hoor. Afgelopen nacht ben ik er ook 4 keer uit geweest om knuffels te zoeken, mee te gaan plassen en kinderen recht te leggen. Maar voedingen's nachts =;

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 sep 2012 20:43

Tja, nodig niet nee, maar als ze zo huilt als ze die fles niet krijgt, dan geef ik liever gewoon die fles.
Frederiek heeft maaaaanden gehuild als ik haar in bed legde, altijd standaard. Dat was na een paar minuten over en dan sliep ze. Ik ben al dolblij dat ze tegenwoordig gewoon gaat slapen of gaat kletsen als ze in bed ligt. Dus die laatste fles, ook alstie pas 's nachts komt, geef ik dan maar met liefde. Sowieso is ze toch al niet de zwaarste, dus kan ze het prima gebruiken. En eigenlijk vind ik het ook niet echt goed dat ze maar 300 ml op een dag drinkt . Dus die laatste fles vult het nog even aan tot een halve liter (al is dat nog niet echt geweldig).

Als ik weiger die fles te geven dan gaat ze echt brullen, en hoewel ik ook echt geen halve zachte ben, meer dan 5 minuten non-stop huilen vind ik echt onnodig, dan ga ik sowieso naar haar toe.

Vandaag is ze voor het eerst echt naar het kdv geweest. door mijn nieuwe werk en gastouder die 2 dagen de max vindt om op te passen is het tijdelijk even niet anders. Maar ze vond het geweldig, volgens de leidsters. Ze schijnt zo makkelijk te zijn bij anderen. Da's altijd heerlijk om te horen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 sep 2012 20:50

Nachtvoedingen hebben wij wel een poos gedaan... Nina heeft 3 maanden weinig tot niets gegeten door 8 tandjes die heel erg dwars zaten. Voordeel was dat ze daarna weer heerlijk ging slapen en wij dus ook :D
Ook hebben we maanden gebroken nachten gehad maar dat konden Arnold en ik gelukkig goed handelen.
Nu gaat het slapen al maanden super we moeten er nog wel eens uit maar dan is het slokje water en weer terug in bed en dan slaapt Nina weer verder tot 08.00 of later.
Van de week was ze om 05.30 klaar wakker en dan weten we precies wat er is mevrouwtje heeft honger als we er niets aan doen blijft ze wakker kleine moeite om een schaaltje brinta te maken daarna valt ze direct weer in slaap :D (dit is 1 keer per maand of zo)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 sep 2012 21:20

@ evelien: (jij vroeg het geloof ik) we hebben het niet uitgebreid gevierd vanwege familieomstandigheden maar onze ouders broers/zussen en oma's zijn wel even op de koffie met taart geweest.

hier eten ze gelukkig allebei prima. het lijkt mij echt heel vervelend als je kind bijna niets wil eten. vooral de kleine kan eten als een bouwvakker. soms begint ze echt te brullen als haar warme prak op is 8-[ ..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 19 sep 2012 21:21

Hier willen we ook geen nachtvoedingen meer maar s avonds krijgt hij nog wel een fles rond 8 uur-half 9. s Avonds gaat M. vaak pas rond half 9 naar bed en slaapt dan s ochtends ook tot half 9-9 uur of nog tot later :oops: Ik vind het wel best. Die strijd om hem om 7 uur s avonds in bed te leggen heb ik opgegeven want dan was het gewoon een paar uur huilen en wij hebben er ook geen moeite mee als hij gewoon lief in de box zit te spelen. Heel af en toe huilt hij s nachts maar dan is hij zijn speentje kwijt of hij is ziek.

@ jannoek; ben wel benieuwd hoe het bij jullie gaat met slapen na jullie actieplan?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 sep 2012 07:05

@ missf Frederiek eet toch ook niet zoveel overdag? Dat had C ook een hele periode en in die tijd gaf ik standaard 's avonds nog een papfles. Dan wist ik in ieder geval dat ik er 's avonds niet uit hoefde.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 sep 2012 08:11

Bovenstaande heb ik noot moeten typen :oops:

Nina is vannacht van 02.00 tot 04.30 WAKKER geweest en echt geen idee wat er was...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 20 sep 2012 08:30

AJS is geen grote eter. 's ochtends een boterham met karnemelk. Tussendoor fruit met thee. 's middags een boterham en een ei of een beschuit en karnemelk. En tussendoor fruit met rocevice of thee. Heel soms vraagt ze om een snoepje en krijgt er dan 1 (max per dag). Vaak vraagt ze als ze trek heeft om kaas, komkommer of snoeptomaatjes. Maar als er andere kids bijzijn is het altijd vragen om snoep.

RJB is ondertussen 7 maand, maar hij drinkt eigenlijk nog volledig, inclusief de nachtvoeding (is hij weer mee gestart vanaf 4 mnd). Alle adviezen ten spijt. (laten huilen, water voeden, overdag meer geven). Het werkt niet....
Hij vindt het eten echt maar niets. Hij vindt het likken en knabbelen op stukken eten erg lekker, maar daar krijgt hij nog niet veel van binnen. Heb dus maar uit wanhoop 2 weken geleden fruit geraspt. Nu krijg ik 2 stuks per dag naar binnen. Brood weigerd hij, en warm eten alleen de aardappel... Brinta o.i.d. wil hij ook niet.
Ik heb me er nu maar bij neergelegd. Biedt hem iedere ochtend pap aan, soms eet hij een paar hapjes en biedt hen verder ook steeds van alles aan. Hij zal er vast aan wennen en zal vast een keer goed gaan eten;-) We zijn met AJS natuurlijk ook erg verwend qua eetgedrag.

Verder is het een heerlijk vrolijk ventje. Hij kruipt de hele kamer door, iedereen krijgt een lieve lach en kan zich uren vermaken in zijn box.
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”